• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204

God morgon!
    Här händer det grejer. Som vanligt!
    Välkommen till er som är nya i tråden (för visst är det två, eller är jag virrig?)!

Jag läste att det var någon som drömde om tråden. Det gör jag också. Två nätter i rad nu. Färnevik var någon slags relationsexpert och så träffade jag Odd på ett café i Lindesberg. Jag visste inte hennes riktiga namn, så jag kallade henne Odd och presenterade mig som maria204.

Jag har inga direkta nyheter om mig själv utan tittar bara in här för att heja på. Stackars dig, Sofy, som får utstå en massa sammandragningar under en så här lång tid! Och Odd, jag väntar med spänning på nästa test. Hoppas att det blir negativt, om det är det du vill, annars inte, så klart.

Kram på er och ha en bra dag! 

• Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-22 08:19:01 följande:
    Nån som vet när man går in i kalendermånad 3? Tycker jag vart i andra kalendermånaden nu hur länge som helst.
    kalendermånad är efter äl... gravmånad är efter senaste mens..
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes

Godmorgon!

Oj, vad det hänt grejer! Läste ikapp och trodde ett tag att Devin var på gång och att Odd var gravid igen men inget av det är bekräftat ser jag nu. Odd, jag håller tummarna för att testet visar det du vill oavsett vad det är! Jag förstår precis "fnittrigheten" blandat med oron. Jag har bestämt mig för att jag INTE vill ha jättetätt mellan barnen (det enda som talar mot det är min ålder men det kan inte hjälpas) men tanken på att bli gravid igen bara hipp som happ är lite kittlande ändå.

Katja 83, välkommen och grattis! Jag minns dig från andra tråden! Vad kul att du snart ska på VUL. Då kommer du bli lugnare ska du se!

Maria, kul att höra från dig. Hur långt gången är du nu?

Mabaja, jag tänkte gå på SATS core och spinning på lunchen trots lite sammandragningar. Är det en dum idé? Hur gjorde du? Sammandragningarna är mycket lugnare idag än igår men är fortfarande lite spänd på nåt sätt. Barnmorskan trodde det var bebisen som vänt sig och ligger och trycker uppåt.

• Odetta

Jaja...ni känner ju mig..."hej, jag heter Odd och jag är testmissbrukare"

testet idag ser ut som testet igår. suuuperdupersvagt innom en minut, men så svagt att det nästan ser ut som en inbillning. Men NÅTT finns där...frågan är bara VAD. Rester? Nytt?

fan för denna ovisshet. Ska köpa nya test i morgon och ta nästa på....vad blir det....i morgon eftermiddag! Nej....ska försöka hålla mig till fredag om jag kan....är bara inget bra på det här. Funderar också på vilka test jag ska köpa...fler cb och så nått annat märke...apotekets? billiga från nätet?

suck...HA, jag vet! om jag beställer billiga test från nätet så lär dem inte komma förrens på torsdag eftermiddag...då kan jag inte testa i morgon i alla fall

god morgon allihopa förresten

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2011-03-22 09:02:28 följande:

testet idag ser ut som testet igår. suuuperdupersvagt innom en minut, men så svagt att det nästan ser ut som en inbillning. Men NÅTT finns där...frågan är bara VAD. Rester? Nytt?

fan för denna ovisshet. Ska köpa nya test i morgon och ta nästa på....vad blir det....i morgon eftermiddag! Nej....ska försöka hålla mig till fredag om jag kan....är bara inget bra på det här. Funderar också på vilka test jag ska köpa...fler cb och så nått annat märke...apotekets? billiga från nätet?

suck...HA, jag vet! om jag beställer billiga test från nätet så lär dem inte komma förrens på torsdag eftermiddag...då kan jag inte testa i morgon i alla fall

Oj oj odd, vad är detta? tjohooo. spännande...
    Om jag hade varit du skulle jag beställa från billigatester.se
    jag är också en testmissbrukare och VET hur dyrt det kan bli att gå och köpa cb hela tiden..
    Vad säger sambon om en ev. liten till så tätt?=)
    Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-03-22 09:02:28 följande:

Godmorgon hjärtat du haha det låter som om du vill ha en bebbe till håller tummarna till en graviditet
    Ja som jag sa testa på Fredag det är ''bara'' 3 dagar kvar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo

Behöver råd tjejer

Fan jag är så arg på min sjukgymnast tjejer. jag går ju i rehab och där har man en sjukgymnast, en rehab ass, en stödkontakt som man pratar med och så en läkare och så en enhet som är kopplad som ordnar arbetsträning bla bla. Nu berättade jag om min graviditet för sjukgymnasten för 2 veckor sedan då jag inte kan träna samma sak längre och dessutom ibland måste avboka pga illamående och trötthet. Hon lovade mig att inte säga något för jag ville inte att det skulle komma ut.

Sedan ringer hon mig dagen efter och säger att hon måste gå ut med det för hon måste dokkumentera. Hon hade pratat med sin chef om det hela men lät mig vara anonym och hennes chef sa bara att hon måste dokumentera. jag sa att du kan ju bara skriva att vi pratat men inte om vad och sedan lägga till om vad när jag berättat för alla inblandade i v.14 eller så. men nää det går hon inte med på utan hin pressar mig till att gå ut med detta flera veckor innan det känns okej för mig. Jag är i v.9+2 idag och hade tänkt vänta till v.12-13. Det blir så dumt att berätta nu för säg då att jag berättar, all rehab läggs på is och så får jag MF och så får jag börja om längst ner i högen på rehab igen. Jag fattar inte varför det är så jävla viktigt att stressa på att berätta nåt redan nu. Jäkla kärring.

Hon påstår saker som att det påverkar ditt tillstånd. Vilket tillstånd frågar jag men får inget svar, frågar igen då blir hon sur och jag frågar igen vilket tillstånd. ja hela kroppen förändras...ähhh vad fan har det med min rehab att göra om jag berättar när jag är mogen och redo för det. Hon utgår också ifrån att jag äter antidepressiva mediciner...nej det gör jag definitivt inte. Hon påstår att min stödkontakt tar illa vid sig om jag inte berättar. men hallå jag ska berätta i v.12-13 så vad fan kan hon inte vara schysst då och låta bli att vara skvaller bytta i 2-3 veckor till.
    Sedan påstår hon att min rehan påverkas av detta. Ja, men det är ju dumt om jag kommit halvvägs, säga upp den och så får jag MF och så läggs sist i högen igen liksom än att avvakta och se och lägga det på is i v.14 istället.

Nu tänker jag medvetet skita i att säga nåt idag och sedan bara hålla tummarna att min stödkontakt inte läser sjukgymnastens anteckningar. Tycker det är för jävligt att vårdpersonal kan glappa såhär när hon lovat mig att inte säga nåt och allvarligt har jag ingen lust att ha henne som sjukgymnast utan byta ut henne mot en annan på en annan mottagning istället för jag känner noll förtroende för en sån kärring.

Ursäkta ordvalet men jag känner mig så illa behandlad.

vad tycker ni jag ska göra?

Gravid v.9+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2011-03-22 09:12:23 följande:
    Oj oj odd, vad är detta? tjohooo. spännande...
    Om jag hade varit du skulle jag beställa från billigatester.se
    jag är också en testmissbrukare och VET hur dyrt det kan bli att gå och köpa cb hela tiden..
    Vad säger sambon om en ev. liten till så tätt?=)
    Mannen min vet inget....vill inte oroa honom i onödan om det inte är nått. Vi tänkte u egentligen att vi skulle vara klara efter Vidar...

ska kolla upp billigatester, tack för länken
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2011-03-22 09:25:42 följande:
    Mannen min vet inget....vill inte oroa honom i onödan om det inte är nått. Vi tänkte u egentligen att vi skulle vara klara efter Vidar...

ska kolla upp billigatester, tack för länken
    haha ja jag förstår ju detta :D
    men ett barn är ju alltid välkommet. men vet inte alls hur min reaktion skulle vara..
    tänk så fertil du är kvinna. ge mig lite av det tack ;)

är det du som sa "jag vill inte, jag vill inte" tro på förlossningen?
    Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84

Telge- skit i dom du har ingen rätt att berätta något det är du som är gravid om du inte vill berätta än så vill du inte göra det punkt slut jävla kärring alltså !!!
    Blir så arg när jag läser detta.
    Jag vet vem du är och du ska inte behöva gå igenom detta bara för att dom vill.
    Skit i dom.
    Eller så får du säga upp och säga att du inte vill just nu ha någon kontakthjälp.
    Tror nog du klarar dig utan någon epati av dom.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma