• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 23:24:24 följande:
    Själv fick jag Nneg av CB och var gravid
    Hur många dagar efter BIL var du då eller testade du med CB före BIM?
    Gravid v.9+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 23:14:48 följande:
    Gravid ?
    Hmmm men om du vill ha ha neg om 2 dagar håller jag tummarna för det med hjärtat.
    Jag vet inte något om detta tyvärr bara testa och se.
    Har du haft din mens ?
    Har ni haft oskyddat ?

Själv har jag ägglossning och blöder just nu.
    ingen mens ännu och vi har slarvat. Tänkte att det skulle vara lugnt för jag får ju aaaaaaalltid tillbaks mensen först efter 3-4 månader...
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-03-21 23:25:37 följande:
    Altså ja...jag veeeet

När jag nuddar vid tanken blir jag fnittrig.....men det skulle inte vara bra. Mådde som sagt så himla dåligt, har fortfarande foglossning och shit vad tätt det skulle vara.
    Alla gravidieter är olika *Fnittar till*
    Om jag skulle bli gravid nu skulle jag hoppa på min sambo och slå sönder honom hahaha nä jag skulle slänga ut honom och kastrera honom som en katt hahaha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-21 23:27:11 följande:
    Hur många dagar efter BIL var du då eller testade du med CB före BIM?
    Jag testade med testlagret sticka på BIM-6 fick ett svagt +
    Jag testade med CB test (ej digital) på BIM-5 gav mig ingenting
    Jag testade mig med PREGG på BIM-4 fick 2 streck men gav mig ingen färg (allt grått med 2 tydliga streck)
    Jag testade mig på läkarens test på BIM+3 svagt +
    testade igen BIM+6 och fick + igen ..
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-03-21 23:28:11 följande:
    ingen mens ännu och vi har slarvat. Tänkte att det skulle vara lugnt för jag får ju aaaaaaalltid tillbaks mensen först efter 3-4 månader...
    Gumman min man kan inte lita på sin kropp efter en förlossning och ingen mens
    Men det kan vara så du är gravid trots allt ett + är ett + och en bevis på att din kropp är redo för en till
    Säger också AJ AJ AJ haha men gumman denna graviditet kanske är MYCKET bättre än denna du nu hade
    Stort kram till dig detta behöver du verkligen Hjärta
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 23:34:03 följande:
    Gumman min man kan inte lita på sin kropp efter en förlossning och ingen mens
    Men det kan vara så du är gravid trots allt ett + är ett + och en bevis på att din kropp är redo för en till
    Säger också AJ AJ AJ haha men gumman denna graviditet kanske är MYCKET bättre än denna du nu hade
    Stort kram till dig detta behöver du verkligen Hjärta
    tack...ja,jag behöver kramar nu

altså...vi har ju pratat om att mannen min ska knyta sina ledare...har numret till läkarmottagningen och allt. Vi ville bara vänta tills V har passerat den "farligaste" åldern först för skulle mannen min knyta och så händer V nått så skulle vi stå där med bara ett barn hos oss (ja...jag är lite knäpp med mina katastroftankar)

tror ni jag blir klokare om jag testar redan i morgon igen eller ska jag vänta dem där 2 dagarna (ha i åtanke att ni har att göra med trådens nog mest galna testmissbukare )
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 23:31:24 följande:
    Jag testade med testlagret sticka på BIM-6 fick ett svagt +
    Jag testade med CB test (ej digital) på BIM-5 gav mig ingenting
    Jag testade mig med PREGG på BIM-4 fick 2 streck men gav mig ingen färg (allt grått med 2 tydliga streck)
    Jag testade mig på läkarens test på BIM+3 svagt +
    testade igen BIM+6 och fick + igen ..
    Du testade nog med CB för tidigt för det kan man ta 4 dagar före BIM, det står så på paketet iaf.

jag testade på BIM första gången och fick +
    Med första barnet testade jag + 1 dag före BIM
    Andra barnet 3 dagar före BIM och fick +
    Med tredje barnet testade jag 5 dagar före och fick - och å väntade jag till BIM och fick ett tydligt +
    Och med MA så testade jag 3 dagar före och fick ett +
    Och så denna gång 2 dagar före BIM och fick +

Så 5 dagar innan eller mer så visar nog CB negativt.
  • Odetta

Alltså....det syns ju knappt alls på bilderna...ser ni nått??? (jag såg som sagt innom tiden och nu när det torkat syns det ännu bättre men ja...det är supersvagt)

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-03-21 23:41:57 följande:

altså...vi har ju pratat om att mannen min ska knyta sina ledare...har numret till läkarmottagningen och allt. Vi ville bara vänta tills V har passerat den "farligaste" åldern först för skulle mannen min knyta och så händer V nått så skulle vi stå där med bara ett barn hos oss (ja...jag är lite knäpp med mina katastroftankar)

tror ni jag blir klokare om jag testar redan i morgon igen eller ska jag vänta dem där 2 dagarna (ha i åtanke att ni har att göra med trådens nog mest galna testmissbukare )
    Skrattar va fan gumman jag e ju NYFIKEN haha testa dig i morgon om du har många tester kvar ..
    Jo men detta kanske var meningen hihi 2 blöjbarn haha det går nog bra ska du se
    Bara sova nu sen test i mon om du känner för det ställer för att tänka och noja sig.
    1000 tals krammar till er kaniner
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-21 23:41:57 följande:

Hur många dagar sedan var det du hade sex? Dom säger att man ska vänta i 19 dagar efter då man tror att man kan ha blivit gravid om man inte har något BIM datum att gå efter eller väldigt oregelbunden mens.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma