• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-22 08:27:35 följande:
    kalendermånad är efter äl... gravmånad är efter senaste mens..
    Tack för svar. Då byter jag kalendermåand den 30:e varje månad och graviditetsmånad den 16.e varje månad.
    Gravid v.9+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Pancakes

Telgebo, förstår din frustration. Men hängde inte riktigt med. Vem är stödkontakten? Är det henne/honom du inte vill berätta för eller är det sjukgymnastens chef bara?

• telgebo
    Odetta skrev 2011-03-22 09:02:28 följande:
    Jaja...ni känner ju mig..."hej, jag heter Odd och jag är testmissbrukare"

testet idag ser ut som testet igår. suuuperdupersvagt innom en minut, men så svagt att det nästan ser ut som en inbillning. Men NÅTT finns där...frågan är bara VAD. Rester? Nytt?

fan för denna ovisshet. Ska köpa nya test i morgon och ta nästa på....vad blir det....i morgon eftermiddag! Nej....ska försöka hålla mig till fredag om jag kan....är bara inget bra på det här. Funderar också på vilka test jag ska köpa...fler cb och så nått annat märke...apotekets? billiga från nätet?

suck...HA, jag vet! om jag beställer billiga test från nätet så lär dem inte komma förrens på torsdag eftermiddag...då kan jag inte testa i morgon i alla fall

god morgon allihopa förresten
    Köp ett digitalt CB då får du ju veta. Ovissheten är jobbig som bara den.
  • Muffe

odd- jag har ett test hemma som jag tror går ut i juni och jag lär ju inte behöva det innan dess
    Tror det är CB, vanligt, ej digitalt. Kan skicka det till dig om du vill?

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-22 09:28:40 följande:
    Telge- skit i dom du har ingen rätt att berätta något det är du som är gravid om du inte vill berätta än så vill du inte göra det punkt slut jävla kärring alltså !!!
    Blir så arg när jag läser detta.
    Jag vet vem du är och du ska inte behöva gå igenom detta bara för att dom vill.
    Skit i dom.
    Eller så får du säga upp och säga att du inte vill just nu ha någon kontakthjälp.
    Tror nog du klarar dig utan någon epati av dom.
    Risken är ju bara att dom andra inom rehab läser min journal, vet inte hur ofta dom gör det. vet bara att min kälare där snabbläser min journal när jag är hos henne (läkaren alltså) snabbt när jag sitter på hennes rum. Hon är skum min läkare alltså. Frågar mig varför jag dejtar killar och utgår från att jag ligger runt....ähhhh...ligger runt? varför skulle jag göra det bara för att jag dejtar då och då? Jag dejtar för att jag vill och det innebär inte att jag har sex med killen utan vi brukar fika och prata.

Nu har jag inte dejtat nån kille sedan jag blev gravid, har tappat intresset för att träffa kärleken nu när jag är gravid.

jag tycker det känns så vanskligt att berätta att jag är gravid redan nu. Och jag är rädd att hon kommer se det som att jag undanhåller viktig information genom att inte berätta, men vad f*n vad gör det då om jag väntar med att berätta om det om 2-4 veckor istället då? Tydligen så jädra mycket efter min kärring till sjukgymnast.
  • Odetta
    Muffe skrev 2011-03-22 09:34:30 följande:
    odd- jag har ett test hemma som jag tror går ut i juni och jag lär ju inte behöva det innan dess
    Tror det är CB, vanligt, ej digitalt. Kan skicka det till dig om du vill?
    Gärna Jag inboxar dig

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2011-03-22 09:27:39 följande:
    haha ja jag förstår ju detta :D
    men ett barn är ju alltid välkommet. men vet inte alls hur min reaktion skulle vara..
    tänk så fertil du är kvinna. ge mig lite av det tack ;)

är det du som sa "jag vill inte, jag vill inte" tro på förlossningen?
    nix, det är inte jag. Jag säger till när jag är med
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-22 09:38:39 följande:
    Risken är ju bara att dom andra inom rehab läser min journal, vet inte hur ofta dom gör det. vet bara att min kälare där snabbläser min journal när jag är hos henne (läkaren alltså) snabbt när jag sitter på hennes rum. Hon är skum min läkare alltså. Frågar mig varför jag dejtar killar och utgår från att jag ligger runt....ähhhh...ligger runt? varför skulle jag göra det bara för att jag dejtar då och då? Jag dejtar för att jag vill och det innebär inte att jag har sex med killen utan vi brukar fika och prata.

Nu har jag inte dejtat nån kille sedan jag blev gravid, har tappat intresset för att träffa kärleken nu när jag är gravid.

jag tycker det känns så vanskligt att berätta att jag är gravid redan nu. Och jag är rädd att hon kommer se det som att jag undanhåller viktig information genom att inte berätta, men vad f*n vad gör det då om jag väntar med att berätta om det om 2-4 veckor istället då? Tydligen så jädra mycket efter min kärring till sjukgymnast.
    Byt läkare och rehab för varför måste du ha det ?
    Du kan maila mig men alltså varför jag blir så arg !!!!
    Näh du ska inte berätta det är du som bestämmer.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-22 09:31:56 följande:
    Telgebo, förstår din frustration. Men hängde inte riktigt med. Vem är stödkontakten? Är det henne/honom du inte vill berätta för eller är det sjukgymnastens chef bara?
    Stödkontakt är en kvinna som jag går och pratar om min rehab med 1 gång varannan vecka. Hon håller i alla trådar och är väldigt på att jag ska ut på jobb nu och enligt min sjukgymnast så måste jag berätta eftersom rehab måste läggas ner då man INTE får arbetsträna under graviditeten. Sjukgymnasten är så jädra dramatisk och pressar mig till att berätta berätta för typ hela världen att jag är gravid och jag vill inte gå ut med detta än då jag bara är i v.9+2 och det fortfarande känns för tidigt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma