• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma

i dag gick jag in i v13+0!!
     så nu kan illamåendet börja avta tycker jag!!! :) så jag inte upprepar gårdagens händelse fler gånger.. tur som de förlät maken mig... fast han va rätt sur hela kvällen:P

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-23 21:48:56 följande:
    Åh, det blev bra! Skönt att få till en snygg frisyr som kan växa lite i sommar också.
    Jag fullkomligt älskar min frisör, hon är bäst och mysigast! Jag berättade att hon var gravid, hon sade att hon hade sett det på mig direkt när jag kom in på salongen, på att jag liksom fått en sådan där gravid- utstrålning...!
    Vad bra att det blev fint Glad

Det är ganska viktigt att känna sig trygg hos sin frisör, jag är själv frisör, bästa yrket Flört  nej, men man får träffa så många olika personligheter, ganska kul faktiskt.

Min mamma sa likadant om mig när hon såg mig, hon bor i Malmö och jag i Kalmar så så vi träffas inte jätte ofta. Hon tyckte att jag såg vackrare ut hehe, känner mig inte speciellt vacker just nu :)

Vart bor du? 
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-24 11:01:38 följande:
    i dag gick jag in i v13+0!!
     så nu kan illamåendet börja avta tycker jag!!! :) så jag inte upprepar gårdagens händelse fler gånger.. tur som de förlät maken mig... fast han va rätt sur hela kvällen:P
    Grattis kjaam! Nu kommer det gå som en dans, värsta riskperioden är över!
    MelikaH skrev 2011-03-24 11:04:59 följande:

Det är ganska viktigt att känna sig trygg hos sin frisör, jag är själv frisör, bästa yrket Flört  nej, men man får träffa så många olika personligheter, ganska kul faktiskt.

Min mamma sa likadant om mig när hon såg mig, hon bor i Malmö och jag i Kalmar så så vi träffas inte jätte ofta. Hon tyckte att jag såg vackrare ut hehe, känner mig inte speciellt vacker just nu :)

Vart bor du? 
    Jag bor i Helsingborg, så det är inte jättelångt ifrån dig!
    Förstår att det måste vara kul att jobba som frisör, både kreativt och få möta en massa människor. Du som vet, hur funkar det att slinga håret nu när man är gravid? Finns det några risker med det?

Klart vi är vackra nu när vi är gravida! Om inte annat för att vi är så lyckliga!
    Fjärde gången gillt?
  • MelikaH
    Pancakes skrev 2011-03-24 08:33:07 följande:
    Min BM säger precis tvärtom. Man måste inte alls må illa för att och ha massa symtom, det är jätteindividuellt. Jag har ju som sagt varit symtomfri i stort sett hela tiden och är nu i vecka 31 men en bebis i magen som sparkar och har sig. Vi nordvästortsbor är lite tuffare helt enkelt eller hur? Glad
    Min BM sa samma sak till mig och jag har även läst i boken jag fick på hälsosamtalet att det är lika vanligt att INTE må illa som att må illa. Har inte alls med hur stark graviditet man har, min mamma och syster har inte kännt alls under deras graviditet och som du sa så är det nog lite genetiskt kanske?

Men man blir ju orolig för man tror att man måste må illa. 
  • needtobreathe
    Odd;

Jag ser på första men inte på andra.. hoppas dom billiga testerna ger vettigare svar!! :)

Inget nytt från Happi, någon?!?
  • Odetta
    needtobreathe skrev 2011-03-24 11:12:00 följande:
    Odd;

Jag ser på första men inte på andra.. hoppas dom billiga testerna ger vettigare svar!! :)

Inget nytt från Happi, någon?!?
    inget från happi...ska ringa henne...
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Odetta skrev 2011-03-24 11:18:05 följande:
    fick inget svar....får försöka senare igen
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • needtobreathe
    Odetta skrev 2011-03-24 11:18:05 följande:
    Usch :( man blir ju orolig.. läääänge sen man hörde nått nu...
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-03-24 11:09:11 följande:
    Grattis kjaam! Nu kommer det gå som en dans, värsta riskperioden är över!
    MelikaH skrev 2011-03-24 11:04:59 följande:

Vart bor du? 
    Jag bor i Helsingborg, så det är inte jättelångt ifrån dig!
    Förstår att det måste vara kul att jobba som frisör, både kreativt och få möta en massa människor. Du som vet, hur funkar det att slinga håret nu när man är gravid? Finns det några risker med det?

Klart vi är vackra nu när vi är gravida! Om inte annat för att vi är så lyckliga!
    ooh en skåning till va kul:) trodde nästan jag va den ända!Skrattande 

vad jag har hört är det helt ok att slinga å färga hår (hos frisör) när man e gravid.. men man ska INTE göra hem färgningar å sånt.. för håret e konstigt å kan bli missfärgat eller att färgen inte fäster överallt.. så de kan bli fult (å dryt att korrigera)
  • sugarrush
    Odetta skrev 2011-03-24 11:19:31 följande:
    fick inget svar....får försöka senare igen
    Jag är också orolig... känns inte alls bra att hon bara försvunnit... Uppdatera så fort du vet något!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma