• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

Odd: spännande i alla fall.. Och mysigt att du inte känner dig färdig än =) jag kommer nog aldrig känna mig färdig. Kanske känns lite lättare när du har pratat med din sambo?
    Hoppas självklart inet att det är ett nytt mf :(

Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-24 09:22:39 följande:
    Jag menade inget illa men när BM frågade hur jag mådde och jag svarade illa så sa hon att det var bra för det tydde på en stark graviditet. var väl ett försök att trösta kanske vad vet jag.

jag har haft en graviditet helt utan illamående och fick en liten dotter så jag vet att man kan vara gravid och det går jättebra utan nåt illamående.
    Jag vet att du inte menade nått illa..
    nu jeklar...
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-24 09:33:36 följande:
    Han kommer bli intressant som 2-3 åring.... hahaha! Eller så blir han som min mellansyrra... hon hade nån slags hjälm av skumgummi och galon för hon klättrade innan hon gjorde nått alls.... slog skallen överallt.. det har ju satt sina spår också.... hahaha! Cool
    Hahahahahaha!! Som Charlie då.. han dunkade huvudet i golvet tills han svimmade.. men som sagt, två föräldrar me adhd kan ju bara sluta på ett sätt ;) Blir nog roligt, full rulle är ju min melodi! ;)

Ja va inte riktigt så dum så ja dunkade huvudet överallt, men klättrade i träd o hoppade ner o bröt fötter o fan o hans moster.. haha!
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-24 09:37:25 följande:
    Hahahahahaha!! Som Charlie då.. han dunkade huvudet i golvet tills han svimmade.. men som sagt, två föräldrar me adhd kan ju bara sluta på ett sätt ;) Blir nog roligt, full rulle är ju min melodi! ;)

Ja va inte riktigt så dum så ja dunkade huvudet överallt, men klättrade i träd o hoppade ner o bröt fötter o fan o hans moster.. haha!
    Jahaja... det låter som det kan bli nått i stil med "fullt ös medvetslös!" de kommande åren då!!
    nu jeklar...
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-03-24 09:37:25 följande:

tjohooo säger jag bara!
  • MCT79

Sofy kommer starta en tråd om ett par år... "vi som monterat gps på våra barn!"

nu jeklar...
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-24 09:40:07 följande:
    Jahaja... det låter som det kan bli nått i stil med "fullt ös medvetslös!" de kommande åren då!!
    Oooja ;) Jag är redo! De här me att vila o sitta hemma är inte riktigt min grej.. så helst full rulle tack! :D Roligare så! (Kanske får ångra mig bittert sen.......)
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-03-23 21:46:25 följande:
    Gud var otäckt, nu blir man ju nojjig. Har alltid tolkat symtom som illamående som en stark graviditet, det är så BM säger att ju mer illa du mår desto bättre för det tyder på en stark graviditet. Nu vet man ju inte vad man ska tro.
    inte meningen att göra folk oroliga..
    ville mer berätta för att visa att man inte ska tolka förmycket på om man har symptomer eller inte..
  • Muffe

Undrar om det finns samband mellan bebis hjärtslag nu och hur vild den blir sen??
    Sofys ligger ju högt, vår ligger lågt (130-140) och känns väldans lugn i magen också! Undrar om det sitter kvar sen?
    Behåller gärna vår lillas sovtider för han sover hela nätterna

• Längtan efter liten
    Muffe skrev 2011-03-24 09:55:36 följande:
    Undrar om det finns samband mellan bebis hjärtslag nu och hur vild den blir sen??
    Sofys ligger ju högt, vår ligger lågt (130-140) och känns väldans lugn i magen också! Undrar om det sitter kvar sen?
    Behåller gärna vår lillas sovtider för han sover hela nätterna
    ja kanske..
    min kille ligger på 140-145 och det är ju normalt... så hoppas det blir en skapligt lugn kille :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma