• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-23 21:02:25 följande:
    jobbigt när dom inte lyssnar på en!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-23 15:35:53 följande:
    Mmm det blir bättre Telgebo... jag sov låååånga nätter och sen 2-4 timmar i soffan varje kväll... skitroligt men det vänder. Nu har jag slutat sova middag! ;)
    Jo det tror jag också. Känner igen den här tröttheten från min första graviditet 2004. Då var jag så oerhört trött fram till v.14, så 5 veckor kvar.

Sov från 16 idag till strax efter 19 och snart är det dax igen.

Usch nu mår jag illa, åt lite för mycket vindruvor nyss. Äter jag för mycket blir jag illamående och äter jag för lite blir jag illamående för det. Svår balansgång det där. Nån som känner samma sak?
    MelikaH skrev 2011-03-23 16:09:15 följande:
    Jag tror faktiskt på att man ändå känner det på något sätt inom sig om det är något fel.
    Denna gången känner jag mig absolut inte samma som sist så jag hoppas att det är ett bra tecken. 

Jag har ¨bara¨ gått igenom det en gång och det tog hårt på mig, tänker på dig/er som haft det flera gånger, hemskt :( som sagt jag läste mycket av det du skrev innan och kunde aldrig tänka mig att gå igenom ett MA/MF men där hade jag fel.

Nu försöker jag bara tänka positivt och att allt ska gå vägen.... känns skönt att läsa här hur det har gått för alla och ni som snart har BF, underbart :)

Det tror jag med eftersom det är min erfarenhet. Jag kände det på mig förra gången och jag hade ju tyvärr rätt.

Jag har lite problem med min dator fortfarande. Musen lägger av helt ibland och ibland så går fläkten igång och skärmen är helt svart. Har löst problemet hur jag ska lösa det, men det är jävligt irriterande om man skrivit långt och så lägger det av mitt i.
    Gravid v.9+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-23 15:21:19 följande:
    när jag hade mitt MA förra året blödde jag inte, hade inga bruna flytningar, kände mig gravid med. Spydde jätte mycket ,ömma bröst, massiv växtvärk å massor av finnar på ryggen som jag aldrig har annars. och mitt plus va jätte starkt väldigt tidigt.. dom på kk sa att jag va jätte gravid när dom testade mig.
    men jag kännde nästan på mig att nåt va fel. fast folk sa att de inte va nåt då jag hade mycket symptom..
    Gud var otäckt, nu blir man ju nojjig. Har alltid tolkat symtom som illamående som en stark graviditet, det är så BM säger att ju mer illa du mår desto bättre för det tyder på en stark graviditet. Nu vet man ju inte vad man ska tro.
  • sugarrush
    MelikaH skrev 2011-03-23 19:24:42 följande:
    Sugar - Hur blev ditt hår? nöjd?
    Åh, det blev bra! Skönt att få till en snygg frisyr som kan växa lite i sommar också.
    Jag fullkomligt älskar min frisör, hon är bäst och mysigast! Jag berättade att hon var gravid, hon sade att hon hade sett det på mig direkt när jag kom in på salongen, på att jag liksom fått en sådan där gravid- utstrålning...!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-23 20:52:20 följande:
    mamma84.bloggagratis.se/

Dagens läkar besök LÄS !!
    Åh vilken jobbig läkare. Byt till någon annan, är mitt tips!
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo

Jag är så lycklig tjejer, jag är GRAVID, kan inte fatta det, att jag ska få en bebis känns helt otroligt, jag lyckades. Precis som jag inte fattat det förrän nu knäppt jag vet, men jag är så extremt överlycklig nu...jag, bebis åhh trodde aldrig skulle få uppleva det igen.

Min yngsta dotter har helt plötsligt börjat prata så mycket om bebisar sista tiden. Hon är 3 år och hon vet inget än för jag har inte sagt något. Hon började med att säga att mamma nu är jag 3 år så jag är stor tjej nu och behöver inte bebis saker det kan bebis få. Sedan förra veckan sa hon "mamma jag vill att du ska få bebis och den ska vara rosa" En rosa bebis sa jag. Jaaa ingen blå utan rosa som jag (alltså en flicka". Ja det är inte så lätt att bestämma sånt och det är inte så lätt att bara skaffa en bebis , men vi får väl se. Hon skulle bara veta...men jag börjar allvarligt fundera på om dottern är synsk eller nåt eller är det normalt att dom är såhär bebissjuka i 3 års åldern?

• sugarrush

Kl är snart två... Kan inte sova alls! Suck! Hur sjutton ska jag palla att åka till jobbet om 5,5 timme?

• Odetta

tjejer....vad tror ni om det här?

För 4 dagar sedan tog jag en billig sticka (hittade en i skåpet) som det blev en antydan till supersvag skugga på

för 3 dagar sedan köpte jag därför cb och tog det ena: suuuupersvag skugga, men nått fanns där

för 2 dagar sedan tog jag det andra cb: samma som första

igår köpte jag ett cb till: samma som dem 2 första men kanske lite svagare dock

jag mår överlag lite skummt i kroppen. trött som en gnu förra veckan och från (sorry för detaljer) att ha varit typ snustorr i underlivet fick jag samma dag som första cb en massa flytningar. molvärk har jag med som kommer och går.

Vad sjutton är det frågan om? Testen beter sig likadant som vid de tidiga mf förra året så nu misstänker jag att jag fått ännu ett sådant  Skulle ifs inte förvåna mig för vi är läskigt fertila men våra graviditeter stannar ju inte om jag inte medicineras.

Vi får se...det är inte sluttestat ännu men jag tycker inte att det ser lovande ut. och ja, jag sa lovande....har hunnit vänja mig vid tanken senaste dagarna och faktiskt börjat hoppas på plus. knäpp man är va? Tror inte att mannen min får knyta sig nu för dessa dagar hittils har fått mig att inse att jag nog inte känner att jag är riktigt klar med barnaskapandet ännu....

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma