• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee
    telgebo skrev 2011-03-23 21:44:41 följande:
    Usch nu mår jag illa, åt lite för mycket vindruvor nyss. Äter jag för mycket blir jag illamående och äter jag för lite blir jag illamående för det. Svår balansgång det där. Nån som känner samma sak?
    Det är samma här! Försöker äta ett litet mål varje timme så att magen inte ska vara varken full eller tom. Mådde rätt illa igår och då är det enda som hjälper för mig att suga på något. Köpte hårda karameller och hade på jobbet t ex. Börjar bli så trött på Läkerol.

Jag är också helt sanslöst trött. I måndags sov jag mellan 18.30-07.00, i tisdags mellan 17.30-07.00  och igår sov jag 2,5h på eftermiddagen och lyckades hålla mig vaken 3,5h på kvällen. Wow! Solig Men tiden går ju fort när man sover bort hela kvällarna i alla fall.

Idag ska jag på inskrivning på mvc. Hoppas jag får en bra barnmorska.
    Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.9+4)
  • needtobreathe
    Odd; Spännande i vilket fall! Och mysigt me tanken på en till liten framöver.. när det än blir! Håller tummarna för att testerna visar det du vill :) Har du förresten hört av Happi?

MCT; Dont worry!! Tycker också de är sjukt att säga att ju mer illa man mår desto starkare grav! Alla är vi ju olika. Min mamma mådde toppen me mig i magen, aldrig mått så bra enligt henne själv - inga krämpor alls. Och ut kom jag, haha! Och jag har ju inga syskon, så har inget o jämföra me.. men min grav har ju vart skitjobbig.. så vare sig de är genetiskt eller ej, alla mår vi olika o inget är mer rätt än ngt annat!! :D
  • needtobreathe

Har varit hos BM nu.. v 36! Puh.

Blodtryck; 110/65
    SF mått; 33 (följer min kurva exakt fortfarande)
    Hjärtslag; 175-180 (gick ner till 155 efter en stund när hon inte pillade honom under fötterna)

Hahahahaha!! Devin är en sjövild buse därinne konstaterade hon.. som om de va ngt nytt? ;D De åkte fötter o knän o en rumpa putade ut lite varstans hela tiden.. hahaha! Han e så jäkla rolig. Huvudet är låååååååångt ner i bäckengången o fixerad, så nu försöker ja prata snällt me honom om att han kan försöka trycka sig ut också.. får se hur de går..

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-24 08:12:46 följande:
    Å sånt är ju jätteroligt för mig att läsa... verkligen... som inte har mått illa alls.
    Jag menade inget illa men när BM frågade hur jag mådde och jag svarade illa så sa hon att det var bra för det tydde på en stark graviditet. var väl ett försök att trösta kanske vad vet jag.

jag har haft en graviditet helt utan illamående och fick en liten dotter så jag vet att man kan vara gravid och det går jättebra utan nåt illamående.
    Gravid v.9+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-24 09:20:38 följande:

Blodtryck; 110/65
    Hjärtslag; 175-180 (gick ner till 155 efter en stund när hon inte pillade honom under fötterna)

Hahahahaha!! Devin är en sjövild buse därinne konstaterade hon.. som om de va ngt nytt? ;D De åkte fötter o knän o en rumpa putade ut lite varstans hela tiden.. hahaha! Han e så jäkla rolig. Huvudet är låååååååångt ner i bäckengången o fixerad, så nu försöker ja prata snällt me honom om att han kan försöka trycka sig ut också.. får se hur de går..

Oj, det där talar ju emot "myten" att killar har låg puls. Vår hade 135-140 sist och det tolkade jag som att det är en kille.

Låter som det snart är dags för dig! Vad skönt att han varit kvar så länge ändå!

• Pancakes
    telgebo skrev 2011-03-24 09:22:39 följande:
    Jag menade inget illa men när BM frågade hur jag mådde och jag svarade illa så sa hon att det var bra för det tydde på en stark graviditet. var väl ett försök att trösta kanske vad vet jag.

jag har haft en graviditet helt utan illamående och fick en liten dotter så jag vet att man kan vara gravid och det går jättebra utan nåt illamående.
    Ja, de tröstar nog på olika sätt beroende på hur man mår. Om du mår illa vill hon ju få dig glad över det och mår man inte illa så säger de att det är jättenormalt också. Som sagt, det kan variera oändligt har man ju märkt.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-24 08:33:07 följande:
    Min BM säger precis tvärtom. Man måste inte alls må illa för att och ha massa symtom, det är jätteindividuellt. Jag har ju som sagt varit symtomfri i stort sett hela tiden och är nu i vecka 31 men en bebis i magen som sparkar och har sig. Vi nordvästortsbor är lite tuffare helt enkelt eller hur? Glad
    Hahahh! Ja det kanske är nått mot illamåendet i grundvattnet här?? Lyllos oss!  Går du i Kungsängen??
    nu jeklar...
  • Längtan efter liten

Enligt mig så har illamående INGET med hur stark en graviditet är..
    jag har ju snart 2 barn och har inte mått illa en endaste gång =) så oroa dig inte MTC79.
    alla graviditeter är unika...
    Jag har ju inte haft några symptom alls egentligen med något av barnen...

Längtan efter liten är stor
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-24 09:27:58 följande:

Oj, det där talar ju emot "myten" att killar har låg puls. Vår hade 135-140 sist och det tolkade jag som att det är en kille.

Låter som det snart är dags för dig! Vad skönt att han varit kvar så länge ändå!

Haha jaa ;) Han har alltid gått emot den myten.. aldrig legat under 150 typ.. men så e han ju vaken mest hela tiden också.. som sagt - sjövild! :) Men det blir skoooj!

Nä nu hoppas ja fan han letar sig ut därnere.. snarast!! ;D
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-24 09:20:38 följande:

Blodtryck; 110/65

Han kommer bli intressant som 2-3 åring.... hahaha! Eller så blir han som min mellansyrra... hon hade nån slags hjälm av skumgummi och galon för hon klättrade innan hon gjorde nått alls.... slog skallen överallt.. det har ju satt sina spår också.... hahaha! Cool
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma