• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Odd, det låter lite snurrigt... Men du får ett litet brev från mig med posten idag! Så kan du testa vidare.
    Spännande!

• Odetta
    sugarrush skrev 2011-03-24 08:03:48 följande:
    Odd, det låter lite snurrigt... Men du får ett litet brev från mig med posten idag! Så kan du testa vidare.
    Spännande!
    Du är en ängel

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-23 21:46:25 följande:
    Gud var otäckt, nu blir man ju nojjig. Har alltid tolkat symtom som illamående som en stark graviditet, det är så BM säger att ju mer illa du mår desto bättre för det tyder på en stark graviditet. Nu vet man ju inte vad man ska tro.
    Å sånt är ju jätteroligt för mig att läsa... verkligen... som inte har mått illa alls.
    nu jeklar...
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-03-24 07:57:47 följande:

tjejer....vad tror ni om det här?

För 4 dagar sedan tog jag en billig sticka (hittade en i skåpet) som det blev en antydan till supersvag skugga på

för 3 dagar sedan köpte jag därför cb och tog det ena: suuuupersvag skugga, men nått fanns där

för 2 dagar sedan tog jag det andra cb: samma som första

igår köpte jag ett cb till: samma som dem 2 första men kanske lite svagare dock

jag mår överlag lite skummt i kroppen. trött som en gnu förra veckan och från (sorry för detaljer) att ha varit typ snustorr i underlivet fick jag samma dag som första cb en massa flytningar. molvärk har jag med som kommer och går.

Vad sjutton är det frågan om? Testen beter sig likadant som vid de tidiga mf förra året så nu misstänker jag att jag fått ännu ett sådant  Skulle ifs inte förvåna mig för vi är läskigt fertila men våra graviditeter stannar ju inte om jag inte medicineras.

Vi får se...det är inte sluttestat ännu men jag tycker inte att det ser lovande ut. och ja, jag sa lovande....har hunnit vänja mig vid tanken senaste dagarna och faktiskt börjat hoppas på plus. knäpp man är va? Tror inte att mannen min får knyta sig nu för dessa dagar hittils har fått mig att inse att jag nog inte känner att jag är riktigt klar med barnaskapandet ännu....

Jag fick faktiskt en lite deja vi från förra våren när du postade dina svaga tester där.. tror helt klart att du kan ha rätt... man får inte upprepade svaga plus om där inte finns något...
    Stora kramar till dig!
    nu jeklar...
  • Odetta
    MCT79 skrev 2011-03-24 08:12:46 följande:
    Å sånt är ju jätteroligt för mig att läsa... verkligen... som inte har mått illa alls.
    gumman, bli inte orolig. Jag mådde jätteilla när jag fick ma och det gick ju inte vägen. Och denna gången mådde jag illa, men inte alls som förut och ut som en Vidar.

Varje graviditet är olika och man mår olika med olika barn. Tycker det är oansvarigt av den BM att säga så för illamåendet har inget att göra med hur stark en graviditet är, jag lovar!!!

*kramisar*

PS: och jag fick också lite dejavu känsla från förra våren....skit det där
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-03-24 08:24:49 följande:
    gumman, bli inte orolig. Jag mådde jätteilla när jag fick ma och det gick ju inte vägen. Och denna gången mådde jag illa, men inte alls som förut och ut som en Vidar.

Varje graviditet är olika och man mår olika med olika barn. Tycker det är oansvarigt av den BM att säga så för illamåendet har inget att göra med hur stark en graviditet är, jag lovar!!!

*kramisar*

PS: och jag fick också lite dejavu känsla från förra våren....skit det där
    Tack... jag hoppas jag är "lik mamma" och hur hon hade det.... 3 barn och inget illamående alls... sug efter frukt vilket jag också har men inget superstarkt...

Ska försöka låta bli att vara orolig.... tack vännen!

Har du pratat med mannen om de svaga plussen?
    nu jeklar...
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-24 08:12:46 följande:
    Min BM säger precis tvärtom. Man måste inte alls må illa för att och ha massa symtom, det är jätteindividuellt. Jag har ju som sagt varit symtomfri i stort sett hela tiden och är nu i vecka 31 men en bebis i magen som sparkar och har sig. Vi nordvästortsbor är lite tuffare helt enkelt eller hur? Glad
  • Odetta
    MCT79 skrev 2011-03-24 08:29:45 följande:
    Tack... jag hoppas jag är "lik mamma" och hur hon hade det.... 3 barn och inget illamående alls... sug efter frukt vilket jag också har men inget superstarkt...

nej...har inte sagt nått till honom ännu, men ska göra det nu. tror inte att detta går vägen med tanke på att gårdagens test blev svagare än de 2 tidigare redan supersvaga testen men vi har ändå en hel del att prata om då jag ju nu inte vill att han knyter sig...
  • Pancakes

Odd, vad förvirrande med dina svaga plus. Hoppas att du får klarhet snart i vad det är så du slipper analysera. Har du pratat med nån läkare om det?

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-24 08:29:45 följande:

Ja, jag har också "förhört" mamma och mormor och vi verkar inte vara en särskilt illamående släkt så det är säkert lite genetiskt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma