• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Hej pinglor.. jag vill bara tacka för alla varma ord... tack tack, ni är så himla gullig!
    Tillbringade hela kvällen på danderyds gynakut och fick träffa en surfitta till sköterska som förklarade att det var dumt att komma en torsdag med det här eftersom avdelning 14 var stängd på lördagar.... jag bara grät men borde ha svarat "ja ursäkta det var dåligt planerat av mig!!"
    Sen fick jag iaf träffa en urgullig läkare som undersökte mig både länge och väl. Hon fattar inte hur läkaren i Kungsängen fick fostret till 11 mm hon mätte det till 19-20mm och tror att det avstannade 8+4.. 4 dagar efter vi fick se hjärtat slå...

Oh well.. ska tillbaka på söndag morgon och få MIfegyn som stoppar progesteronproduktionen och mjukar upp tappen... sen läggs jag in på tisdag morgon och får cytotec. Jag blöder ut fastande på avdelningen och hoppas kroppen sköter det själv annars skrapas jag samma dag.. antar det är därför de vill ha mig fastande..
    Moderkakan, livmodern och mängden fostervatten motsvarar v12 precis som det ska... bara lilla knyttet som inte var med...  :((

Jag kommer nog hänga här och läsa fortsättningsvis och önskar er alla stort lycka till, jag kommer sakna er!! Kraaaaam!

det gick åt skogen...igen.
  • needtobreathe

Åh älskade MCT! Jag är SÅ jäkla ledsen för er skull! Faanfanfan! Jävla skit. Dåligt bemötande av SSK också, fyfan! Bra dock med trevlig läkare.

Tänker på dig/er och hoppas allt går bra på tisdag!!

Hoppas du snart är tillbaka här igen, solstrålen!!

Massa kramar, ta hand om varann så hoppas jag vi hörs av på Msn framöver!!

Hjärta

• Odetta

MCT:

Vännen...fan Jag ska tänka stenhårt på dig och ja...snackpåsen jag har fan inga ord för hur orättvist jag tycker att det hela är. MA är skit skit skit bara...

*enorma stora varma kramar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cat79

MCT
    Finner inga ord... att du ska behöva genomlida fler tråkigheter... Livet är grymt. Jag hoppas du och din sambo kämpar på och snart är gravida igen. Sänder dig alla kramar och styrka jag kan. Vi fick vänta ca 3 år på en frisk liten dotter så ge inte upp!

• Pancakes

Käraste MCT, tänkte på dig hela kvällen igår och låg klarvaken inatt och tänkte på det också. Det finns inte ord för hur hemskt detta är!

Vilket pucko som sa att du borde kommit en annan dag! Som att man är där för att man tycker det är kul. Skönt att nästa läkare var bra i alla fall. Är du hemma och vilar dig idag eller jobbar du?

• MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-25 09:09:57 följande:
    Käraste MCT, tänkte på dig hela kvällen igår och låg klarvaken inatt och tänkte på det också. Det finns inte ord för hur hemskt detta är!

Vilket pucko som sa att du borde kommit en annan dag! Som att man är där för att man tycker det är kul. Skönt att nästa läkare var bra i alla fall. Är du hemma och vilar dig idag eller jobbar du?
    Jag är hemma och vilar.... har fått lite rosa flytningar, det kanske kommer igång spontant före tisdag... vore skönt..

Mina kollegor är superbra... funkar ju inte att ta hand om folk som mår dåligt när man brister i tårar själv..  "sjukhuset står kvar, ta hand om dig själv nu!"

Så får det bli.. Har en läkarintyg för nästa vecka... "blödning under pågående graviditet"... vadå pågående? :(
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-25 09:12:46 följande:
    Jag är hemma och vilar.... har fått lite rosa flytningar, det kanske kommer igång spontant före tisdag... vore skönt..

Mina kollegor är superbra... funkar ju inte att ta hand om folk som mår dåligt när man brister i tårar själv..  "sjukhuset står kvar, ta hand om dig själv nu!"

Så får det bli.. Har en läkarintyg för nästa vecka... "blödning under pågående graviditet"... vadå pågående? :(
    Vad skönt att de förstår och att du inte behöver hålla på och smussla. Ingen på mitt jobb visste så jag gick omkring och försökte låtsas att allt var som vanligt, väldigt jobbigt.

Ja, ta hand om dig själv nu och gör bara sånt som faller dig in. Jag hoppas också att det kommer igång av sig själv innan tisdag så att du kan gå vidare. Hur mår din sambo och hur hanterar han det hela?
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-25 09:18:42 följande:
    Vad skönt att de förstår och att du inte behöver hålla på och smussla. Ingen på mitt jobb visste så jag gick omkring och försökte låtsas att allt var som vanligt, väldigt jobbigt.

Ja, ta hand om dig själv nu och gör bara sånt som faller dig in. Jag hoppas också att det kommer igång av sig själv innan tisdag så att du kan gå vidare. Hur mår din sambo och hur hanterar han det hela?
    Han mår skit... han längtar ju mer än mig... vi grät som barn här igår, till kinderna sved av alla tårar. Bara kramades och grät...
    Tyvärr var han tvungen att åka till en kurs i morse.. men ikväll ska vi dega i soffan, se film och äta Ben&Jerrys till vi mår illa...
  • Safireee

MCT79: Nejnejnejnej! Det är inte sant!! Gråter Fy vad orättvist och hemskt! Ni som har försökt så länge nu!! Usch, vad jobbigt, jag lider med dig! Hoppas att allt går bra i nästa vecka, gärna att det kommer ut av sig självt. Skönt att du kan vara hemma och vila. Stora kramar till dig! {#emotions_dlg.flower}

• Safireee
    Happiness: Grattis till lilla Sofia! Åh vad underbart att hon äntligen är här! Har varit orolig för dig när du inte hört av dig. Åh, vad härligt med bebis! Hjärta Hon är väldigt söt! (säger jag inte bara, jag är en sån där hemsk som tycker att många bebisar är lite småfula, hehe! Flört)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma