• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    MelikaH skrev 2011-03-25 12:48:29 följande:
    Hej tjejer!

Jag kan inte sluta oroa mig de senaste tre dagarna, vet inte varför jag helt plötsligt börjar känna så.
    Annars så tror jag inte att det är något fel men att jag inte alls mår illa retar mig, vet att vi pratat om det innan och att det inte är samma för alla men jag kan inte släppa det.

Har ni som haft MA och inte blött fått mer gulaktiga flytningar än vita som de brukar va under grav.? 
    Sen undrar jag om många av er har fått flera MA på raken? 
    Jag tycker mina flytiningar är jättegula faktiskt. (Och allt går ju bra för mig, senast i onsdags slog bebisens hjärta.) Det var bara i början som mina var vita och ofärgade.

Nix, bara ett ma. Men två mf dock.
    Fjärde gången gillt?
  • MelikaH
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 12:59:11 följande:
    Jag hade gula under graviditeten med efter mitt MA .. dom behöver inte vara vita alls,dom likom ändrar sig.
    Läkaren sa till mig så här om man haft MA en gång så brukar oftast graviditeten bli mkt bättre efteråt.
    Vet inte var men jag har läst att de oftast är vita som mjölk när man är gravid vilket mina är nu.
    Men nu när jag tänker efter innan jag blödde så började mina flytningar ändra färg från att vara vita till mer gula. Undrade om ni andra också har upplevt det?

Försöker på något sätt lugna ner mig själv och tänka på at mina fortfarande är vita, usch vet inte hur jag ska tänka. 
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-25 14:08:10 följande:
    Jag tycker mina flytiningar är jättegula faktiskt. (Och allt går ju bra för mig, senast i onsdags slog bebisens hjärta.) Det var bara i början som mina var vita och ofärgade.

Nix, bara ett ma. Men två mf dock.
    Jag vet inte vad jag ska tänka, får bara vänta och se på UL vad jag får för svar.
    Det verkar vara så olika för alla. Jag är så rädd för att få ett negativt svar på UL när man tror att man ska vara i vecka 12 :( 
  • sugarrush

Nu har jag berättat för min chef! Känns skönt att ha det avklarat.
    Han blev glad för min skull, och uppskattade verkligen att jag sade till honom personligen (och inte via min min gruppchef, som många gör som inte vågar säga det till honom själv.)
    Skönt!

Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Vad skönt Sugar

Har du sett mitt mail?

Kram till er alla från en som har ont runt naveln.... haha, fler som har det? Känns som den ska spicka upp när som helst, man ser bara ett liiiitet hål numera.

• sugarrush

Sötfilur: Ja jag fick mailet, jättetack! Har inte hunnit svara (har suttit i möte hela dagen).

Nu ska jag snart sticka och kolla in POP:s rea! De har 30% på en hel del grejer! Bra att veta för fler här i tråden kanske?

Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma

ååå idag testas mitt tålamod ordentligt... har varit av me min dator i 2v nu pga reperation och fick ÄNTLIGEN tillbax den nyss..  är de förmycket begärt att den fungerar när man får tillbax den?? den startar inte överhuvetaget.

ringer supporten å hon jag prata med kunde inte hjälpa mig utan en tekniker ska ringa upp mig PÅ MÅNDAG!!!

GRRRRRRRRRR!!!!

sorry vet de e OT

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-25 14:13:30 följande:
    Nu har jag berättat för min chef! Känns skönt att ha det avklarat.
    Han blev glad för min skull, och uppskattade verkligen att jag sade till honom personligen (och inte via min min gruppchef, som många gör som inte vågar säga det till honom själv.)
    Skönt!
    Vad skönt att han tog det så bra, nu kan du med slappna av :)
  • sugarrush
    MelikaH skrev 2011-03-25 14:27:50 följande:
    Vad skönt att han tog det så bra, nu kan du med slappna av :)
    Ja, och det roligaste av allt, nästa vecka kan jag börja använda mina gravidkläder på jobbet!
    De som jag köpte i New York i höstas ligger där hemma i en låda och är så fina och bara VÄNTAR på mig!
    Fjärde gången gillt?
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-25 14:58:20 följande:
    Ja, och det roligaste av allt, nästa vecka kan jag börja använda mina gravidkläder på jobbet!
    De som jag köpte i New York i höstas ligger där hemma i en låda och är så fina och bara VÄNTAR på mig!
    Så roligt för dig, detta måste kännas lite extra för dig nu med tanke på att du köpt dem för ett bra tag sedan och nu äntligen så kan du använda dem Glad  Njut bara!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma