• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81
    Odetta skrev 2011-03-25 19:51:54 följande:
    Nu har vi gett vårat godkännande och kommer att vara med i program 6

(ps: mitt namn börjar på J och är rätt ovanligt och mannens är vanligare och börjar på M...om ni vill hålla utkik )
    Åh vad spännande! Jag har ju lovat mig själv att inte se det programet för när man hör det där avgrundsvrålet på slutet som jag hörde på det programmet jag såg så funderar man ju ibland vad man gett sig in på..... Men jag kanske kollar ändå på det programmet..... Som tur är går det ju över snabbt!
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-03-25 20:18:16 följande:
    Åh vad spännande! Jag har ju lovat mig själv att inte se det programet för när man hör det där avgrundsvrålet på slutet som jag hörde på det programmet jag såg så funderar man ju ibland vad man gett sig in på..... Men jag kanske kollar ändå på det programmet..... Som tur är går det ju över snabbt!
    Det kommer gå fint ska du se
    När min dotter föddes efter 24 tim jag var tyst och jag krystade och ut kom hon
    Skrek aldrig var bara helt tyst när värkarna var och när hon kom ut mammas flicka.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 20:21:13 följande:
    Det kommer gå fint ska du se
    När min dotter föddes efter 24 tim jag var tyst och jag krystade och ut kom hon
    Skrek aldrig var bara helt tyst när värkarna var och när hon kom ut mammas flicka.
    Haha ja. Det som jag tror gjort att det på slutet blivit för intensivt är att bägge mina barn varit ganska högt upp sedan har vattnet gått och sedan har det gått ganska fort på slutet och då kommer inte den där känslan när bebis tränger ner smygande utan mer pang boom så är man där...... Men det kommer gå bra dessutom vet man ju på ett ungefär vad man gett sig in på när man blir gravid
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-03-25 20:33:14 följande:
    Haha ja. Det som jag tror gjort att det på slutet blivit för intensivt är att bägge mina barn varit ganska högt upp sedan har vattnet gått och sedan har det gått ganska fort på slutet och då kommer inte den där känslan när bebis tränger ner smygande utan mer pang boom så är man där...... Men det kommer gå bra dessutom vet man ju på ett ungefär vad man gett sig in på när man blir gravid
    Exakt haha som mamma alltid sa ''Om du haft skönt i vinter får du ha skönt i sommar''
    Eller ''Om du har lekt leken får du också göra leken slut'' haha mamma har alltid rätt nästa gång ska jag lyssna på gammla mamma tar fingrana i X {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 20:44:33 följande:
    Exakt haha som mamma alltid sa ''Om du haft skönt i vinter får du ha skönt i sommar''
    Eller ''Om du har lekt leken får du också göra leken slut'' haha mamma har alltid rätt nästa gång ska jag lyssna på gammla mamma tar fingrana i X {#emotions_dlg.djavulsk}
    Ja och när man dessutom redan fött 2 barn vet man ju definitivt vad man gett sig in på...... MEN det som kan göra mig lite orolig är att bli snittad för det var riktigt nära med sonen..... Maken hade till och med fått klä si i de där snygga gröna kläderna... Vet att det var samma med dottern inte lika nära då men jag är så rädd att man ska bli dålig efteråt och inte orka med de stora barnen lika bra liksom.... Sedan har jag hört att 3:e förlossningen ska vara den värsta.... Mest intensiv med.... Huruvida det stämmer eller inte vet jag inte men jag kan ju återkomma i frågan om sådär 4 månader
  • Odetta
    Evve81 skrev 2011-03-25 20:18:16 följande:
    jag skriker inget, jag lovar våran förlossning var jättefin...åh, jag blev så glad av att se vårt material, det är så jävla häftigt att föda barn!

efter att programmet har gått så kommer jag posta min förlossningsberättelse också...ch egna bilder
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Elida87

tänkte lägga upp en bild på lilltösa.. växer så de knakar å tiden springer iväg..
  • 3 barns mamma84
    Elida87 skrev 2011-03-25 21:10:51 följande:

tänkte lägga upp en bild på lilltösa.. växer så de knakar å tiden springer iväg..
    Sötnosen
    Haha ja hon växer på till en fin liten damHjärta
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-03-25 21:08:35 följande:
    jag skriker inget, jag lovar våran förlossning var jättefin...åh, jag blev så glad av att se vårt material, det är så jävla häftigt att föda barn!

efter att programmet har gått så kommer jag posta min förlossningsberättelse också...ch egna bilder
    Gumman hur går det med Cb testet ?
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-25 19:04:31 följande:
    Vad gulligt av dig Sofy!! Ingen Devin än? Jag tippade ju på att han skulle komma i helgen nu...

Odd, superspännande att se er på tv.

En fråga nu : I natt hade jag väldans ont i magen, samma som i förrgår natt tror jag. så ont att det är obehagligt att stå eller gå!
    I dag har det onda kommit till och från, och massa sammandragningar där magen blir stenhård men det gör inte alls ont. Det onda kommer liksom däremellan, tror jag... eh!
    Nu har jag gått på stan nån timme, lite halvstressad, och har sedan nån timme tillbaka rätt så ont i magen, under naveln, inte på sidorna. Tillsammans med sammandragningar kanske var 20:e minut (ej onda)

Vad är det där onda för ngt? Bör jag ringa förlossningen och fråga? Tänk om de är ngt som bör kollas upp?
    Den är inte fixerad än så den får inte födas nu.

På tal om det, borde han inte fixera sig snart??? V 35 imorrn ju...
    Låter som värkar
    Fast bebben inte är fixerad kan den komma ut i iaf
    Elias var inte häller fixerad v 37+5 men han kom ut med snitt och dom fick hålla på för att få honom ut för han låg långt ner.
    Amadeus var fixerad samma dag han kom ut v 41+2
    Ebba var fixerad vecka 38 hon kom ut v 41+1
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma