• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-25 09:20:52 följande:
    Han mår skit... han längtar ju mer än mig... vi grät som barn här igår, till kinderna sved av alla tårar. Bara kramades och grät...
    Tyvärr var han tvungen att åka till en kurs i morse.. men ikväll ska vi dega i soffan, se film och äta Ben&Jerrys till vi mår illa...
    Åååh, får tårar i ögonen när jag läser det. Stackars er! Skönt att ni har varandra. Även om det känns förjävligt nu så kommer man varandra lite närmare ändå för all skit man tvingas gå igenom tillsammans. Ben & jerry och film låter som en bra kur. Jag gjorde inte annat än att kolla på film den första tiden minns jag. Men var noga med att undvika snyftare och filmer med barn i, typ lagom underhållande action är perfekt.
  • needtobreathe

Mct;

Vad bra att du är hemma idag! :) Mina tankar finns hos er hela tiden.

• MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-25 09:23:51 följande:
    Åååh, får tårar i ögonen när jag läser det. Stackars er! Skönt att ni har varandra. Även om det känns förjävligt nu så kommer man varandra lite närmare ändå för all skit man tvingas gå igenom tillsammans. Ben & jerry och film låter som en bra kur. Jag gjorde inte annat än att kolla på film den första tiden minns jag. Men var noga med att undvika snyftare och filmer med barn i, typ lagom underhållande action är perfekt.
    Mmm... nått lite uppiggande får det bli... Ben&Jerrys är ju nått man unnar sig när nått är riktigt jävla bra eller helt åt helvete. Ingen vardagsglass precis. heh. :)
    det gick åt skogen...igen.
  • Muffe

Åh MCT, vad hemskt. Men så himla skönt att ni är 2 om detta (såklart...) men att din sambo verkar lika ledsen som du och att ni förstår och tröstar varandra!!! Många kramar till er!

• 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-03-25 07:32:06 följande:
    Hej pinglor.. jag vill bara tacka för alla varma ord... tack tack, ni är så himla gullig!
    Tillbringade hela kvällen på danderyds gynakut och fick träffa en surfitta till sköterska som förklarade att det var dumt att komma en torsdag med det här eftersom avdelning 14 var stängd på lördagar.... jag bara grät men borde ha svarat "ja ursäkta det var dåligt planerat av mig!!"
    Sen fick jag iaf träffa en urgullig läkare som undersökte mig både länge och väl. Hon fattar inte hur läkaren i Kungsängen fick fostret till 11 mm hon mätte det till 19-20mm och tror att det avstannade 8+4.. 4 dagar efter vi fick se hjärtat slå...

Oh well.. ska tillbaka på söndag morgon och få MIfegyn som stoppar progesteronproduktionen och mjukar upp tappen... sen läggs jag in på tisdag morgon och får cytotec. Jag blöder ut fastande på avdelningen och hoppas kroppen sköter det själv annars skrapas jag samma dag.. antar det är därför de vill ha mig fastande..
    Moderkakan, livmodern och mängden fostervatten motsvarar v12 precis som det ska... bara lilla knyttet som inte var med...  :((

Jag kommer nog hänga här och läsa fortsättningsvis och önskar er alla stort lycka till, jag kommer sakna er!! Kraaaaam!
    Gumman jag beklagar stort gud så hämskt och jobbigt det ni går igenom Gråter
    Vilken jävla kärring åh jag blir så ARG !!!Skrikandes
    hur kan man va så kall som bm.
    Du får flytta till oss till dk jag lovar bättre koll och trevliga bm jag LOVAR mig tog dom som en människa och jävlar vilken koll jag fick.
    så mkt koll att jag själv blev förvånad att ett ma e stort för oss alla fast något som inte kunde stanna.
    Du ska skita i den bm och nu gå vidare och nu hoppas vi på en bebis igen som STANNAR hos erHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-03-24 19:59:57 följande:
    En liten uppdatering från oss. Livet med Matilda är underbart och en känslomässig bergochdalbana på samma gång. Livet är verkligen förändrat, att sitta vid datorn är numera inte att tänka på, tur att den finns i mobilen också så jag kan gå in och läsa vad ni skriver. Nya rutiner ska skapas och det får ta den tid det tar, viktigast är att Matilda mår bra. :)

GUD vilken jävla vackert bild !!!!!!!!
    Jösses vilken jävla fin bildHjärta
    Denna bild borde ni göra en STORT tavla av !!
  • mallanis

MCT- Men NNNNEEEJ!!! Beklagar MCT, så här skulle det ju inte bli! Är så ledsen för er er skullGråter *kramar i massor*

Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-03-24 15:57:32 följande:
     Sofia idag 5 dagar gammal.Stort plåster på handen efter PKU-testet.
    Först vill jag bara säga VET DU HUR OROLIG JAG HAR VARITSkrikandes
    Lämna ALDRIG oss så här igen.
    Ingen visste var du var och hur du hade det.
    Sen vill jag säga STORT GRATTIS gumman till en under fin dotter ni fått gud så söt hon ärHjärtaHjärta
    Hur gick förlossningen ?
    Du får berätta sen när du vill jag längtar{#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-03-24 13:32:08 följande:
    Sofia

Mitt hjärta smälter så hon är så gudomlig så väl skappad liten tös så söt liten Hallo Kitty flickaHjärta
    En fin start på livet med en sådan söt flicka.
    Akta dig så inte våra bebis pojkar i tråden springer efter henne
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma