• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon

Liten bild på min älskade Vincent,  taget 17.e mars =)
    Theodor 070518 Dexter 090328 Vincent 110104
  • sugarrush

Påvägmotsyskon, vad fina ni är! Gullig kille!

Just nu sitter jag här och har någon slags ny smärta som strålar från ljumsken ner i benet.. det dök upp idag. Det kan väl inte var foglossning väl? Jag är ju bara i vecka 14-15. Eller är det ligamenten?

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-03-26 21:47:07 följande:
    Påvägmotsyskon, vad fina ni är! Gullig kille!

Just nu sitter jag här och har någon slags ny smärta som strålar från ljumsken ner i benet.. det dök upp idag. Det kan väl inte var foglossning väl? Jag är ju bara i vecka 14-15. Eller är det ligamenten?
    Foggisar kan komma väldigt tidigt jag hade med denna ca vecka 10 sen försvan dom sen kom dom tillbaks vecka 13 och ja sen har dom varit milda men jävlar vad dom blev jobbigare och värre på slutet.
    Tillslut kunde jag inte gå längre.
    Utan jag blev soff liggande och hade jobbigt att ta mig någonstans
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Påväg-Ni är så JÄVLA söta HjärtaHjärta
    Precis som du säger när man fått första så vill man ''bara'' ha andra med ett syskon måste dom ju haTungan utemen när man fått som man ville så vill man ''bara ha en till'' hahaha men hmm hur många vill man ''bara ha'' ??
    Jo bara 2 st till
  • mallanis

Påväg så söta ni är!!

Sugar om du inte fick ont när det hände hade jag inte oroat mig! Iom att du inte har gått längre än v 14-15 så är ju bebis inte särkilt stor och guppade säkert bara undan om säkerhetsbältet som i närheten.  De har ju det oerhört säkert där inne i livmodern! Det är nog större risk att bebis blir "tillknöcklad" som vid krock när den är större!!  Tror jag iaf, nu har jag en bälteshållare som ska hålla nere bilbältet men den började jag inte använda förrän efter v 20 om jag inte minns fel. ...

Tredje gången gillt!?
  • sugarrush

Du har säkert rätt Mallanis! Tack!

Jag ska också beställa bälteshållare imorrn. Har tänkt göra det ett tag, idag ångrade jag att jag inte gjort det redan!
    Sambon tror inte det är ngn fara alls, med tanke på hur många som ramlar på magen, eller som gör kraftiga inbromsningar och som ändå föder friska barn.
    Får se om jag ringer in imorrn. Kram och tack!

Tvåbarnsmamma: hur kändes det när foglossningen först dök upp?

• mallanis
    färnik skrev 2011-03-26 19:52:53 följande:
    Tamt vette tusan, men tämligen nyfött och har aldrig sett en människa förut. Flört
    Åh ett svart lamm va är det för ras ni har?
    Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84

Godmorgon gravida flickor

• Muffe

godmorgon alla...

Sitter vaken men är nog rätt trött, kom hem sent inatt från ett kalas.
    är hög musik skadligt för barnet? :)

Hade riktitgt ont till och från i går från em och fram till natten, dels starka sparkar nedåt och det kändes som bebis ville sticka ut en fot mellan mina ben typ! Sen sammandragningar och tryck nedåt. så himla obekvämt.

Samma idag verkar det som.... hm!

• kajsalisa

Jag tror att läget är lugnt Sugar. Dom ligger som sagt så skyddade därinne. Förstår din oro dock. Jag ramlade och landade på magen när jag var gravid och blev förstås jätteorolig. Ringde in och fick komma på kontroll direkt, men allt såg fint ut. Nu ligger plutten bredvid mig i sängen och fiser... ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma