• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

MCT- Uch vad jag bubblar av ilska!  Tänk att man måste kämpa för att få ordentlig hjälp!{#emotions_dlg.djavulsk} Skönt att ni verkar ha hittat ett nytt spår att följa på Danderyd!! Massa kramar och tänker på er!!

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-28 08:51:23 följande:
    Jag är i v 35 nu, men de kanske inte har behövt vända sig ner än?
    Ska till bm imorrn så jag får kolla med henne då vad hon säger!

vad skulle ni ge för en stor kartong med bebiskläder som var helt ok men använda till flera barn, en baby björn sele (enklaste modellen utan ryggplatta) samt babysitter Carena som också är använt till typ 4 barn.... Vad är det värt?
    Jag vet inte heller om min vänt sig än. Är i vecka 32 så det är ju inte lika långt som du.

Har du hittat nåt på Tradera? Hmm, svårt.. En Babybjörn kostar väl nån tusenlapp ny så den är väl värd ett par hundralappar om den är fräsch och lika dant med Babysittern. Kläder är nog inte värt så mycket men skönt att få en massa ändå så länge de är fräscha.
  • Odetta

Ego:

uppdatering med mina test. Nu är teststickorna helt blanka igen. Jag har ingen som hellst aning vad det var för jag blöder inget ännu. Rester från graviditeten? Nytt tidigt mf? Who knows...borta är det i alla fall.

Liiiite trisst tycker jag dock allt att det är, men men. Tittar man på allt som hade talat emot så är det nog rätt bra att det inte blev nått

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    MCT79 skrev 2011-03-28 08:51:17 följande:
    Argghhh!!! JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD!!

Vi utreddes ju hos Sigtuna Gyn i oktober efter alla missfall!! Han sa att alla prover såg bra ut och vi pratade innan om blödningsprover, immunologi osv...
    När jag frågade om provsvaren vid besöket i januari sa han bara igen att allt såg bra ut.... nu ringde jag och KRÄDE alla svar...

HAN HAR KOLLAT SKÖLDKÖRTELN, FSH, LH och Östradiol!  THAT´S IT!!

suck suck suck.....DUBBELSUCK!!! Jag förstår att du är arg...vad trött man kan bli!

Hur mår du annars gumman? Hur har helgen varit? Jag tänker så mycket på dig ska du veta....massor med kramar!!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-03-28 14:22:48 följande:

suck suck suck.....DUBBELSUCK!!! Jag förstår att du är arg...vad trött man kan bli!

Hur mår du annars gumman? Hur har helgen varit? Jag tänker så mycket på dig ska du veta....massor med kramar!!!!!

Tack... remisskrav till Danderyd och 5-6 månaders väntetid.... gah! Men har lyckats få en tid för utredning på jakobsbergs sjukhus... gyn stockholm... å då ska jag ha en _UTREDNING_..  'växer horn*

Annars är det tungt.. väldigt tungt.. idag har jag nog varit mer arg än ledsen dock... har jättesvårt att äta nått.. mår illa hela tiden och den är nog både mifegynet och tanken på morgondagen som orsakar det..

Lite bruna flytningar idag pga/tack vare mifegyn... men inte alls blödningar som jag fick information om...
    det gick åt skogen...igen.
  • färnik
    en baby björn sele (enklaste modellen utan ryggplatta) samt babysitter Carena som också är använt till typ 4 barn.... Vad är det värt?
    En enklare och kanske äldre babybjörn är inte värd mycket, de skänks nästan bort... Vet att många går på tradera för under 50-lappen.

Jag har en carena babysitter(utan lekbåge), obetydligt använd, som jag gav 150kr för...
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-28 15:14:46 följande:
    Annars är det tungt.. väldigt tungt.. idag har jag nog varit mer arg än ledsen dock... har jättesvårt att äta nått.. mår illa hela tiden och den är nog både mifegynet och tanken på morgondagen som orsakar det..

Lite bruna flytningar idag pga/tack vare mifegyn... men inte alls blödningar som jag fick information om...
    Det fick inte jag heller av Mifegynet. Märkte inte av det alls faktiskt fastän de varnade för blödningar och smärta och sånt.

Förstår att det känns tungt vännen! Det är vidrigt att du ska behöva gå igenom detta igen! Skönt när det "praktiska" med tabletterna är över. Då kan du åtminstone gå vidare för stunden. Kram!
  • Pancakes
    Odetta skrev 2011-03-28 14:20:50 följande:

Ego:

uppdatering med mina test. Nu är teststickorna helt blanka igen. Jag har ingen som hellst aning vad det var för jag blöder inget ännu. Rester från graviditeten? Nytt tidigt mf? Who knows...borta är det i alla fall.

Liiiite trisst tycker jag dock allt att det är, men men. Tittar man på allt som hade talat emot så är det nog rätt bra att det inte blev nått

Vad skumt! Förstår att du undrar vad det var för nåt. Förstår att du är besviken även om det rent prakiskt är det bästa. Känslor och förnuft går ju inte alltid hand i hand som bekant... Det är väl lite samma sak som att man ser på tvillingar med skräckblandad förtjusning. På ultraljudet ligger man där och hoppas samtidigt som man fasar på nåt sätt.
  • 3 barns mamma84

vad skulle ni ge för en stor kartong med bebiskläder som var helt ok men använda till flera barn, en baby björn sele (enklaste modellen utan ryggplatta) samt babysitter Carena som också är använt till typ 4 barn.... Vad är det värt?
    Om du tar varje babyplagg för ca 30-40 kr st sen bäselen för ca 2-300kr och sen babysittern ca 100kr-150kr
    Vad tycker du själv ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Dumma jag hahahaha jag är bara så trött ..
    Förslåt.
    Om du käper säg ca 500kr för allt om inte 800kr det är lagom men inte över 1000kr
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma