• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-03-27 15:41:49 följande:
    Så himla coolt att du märker ifall det är en fot eller en arm också! Ah, jag längtar verkligen nu!

När du kollade med dopplern, räknade du ut hur snabbt hans hjärtat slog förresten?
    Jag uppmätte till typ 150 slag/min idag och förra veckan typ 156 slag/min. (Alltså, jag lyssnar 10 sek och mulitiplicerar med 6)
    Haha jaa, riktigt häftigt! Va nyss på bio o han va me hela tiden, vi satt o lattjade.. va mer inne i det än i filmen ;) Hoho! De går fort nu.. när har du RUL? :D

Nje, jag lyssnade bara på de mest.. men om ja räknade så körde ja de klassiska som vi brukar räkna i vården, 15 sek x 4 :) O den här busen har alltid legat över 150.. kanske blir en likadan för dig ;)
  • Muffe

Hej tjejer!

Kikar in och läser lite snabbt bara, har haft fullt upp i helgen å nu tvättar vi bebiskläders om vi fått av en kompis, så nu har vi maaasssor

Däremot är ja lite avis på Sofy och kanske alla er andra som känner hur barnet ligger och leker med det? Jag är i v 35 och kan inte ta tag i nån fot....
    Dessutom har vår inte vänt sig med huvudet ner ÄN och det oroar mig lite!

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-27 22:07:11 följande:
    Hej tjejer!

Kikar in och läser lite snabbt bara, har haft fullt upp i helgen å nu tvättar vi bebiskläders om vi fått av en kompis, så nu har vi maaasssor

Däremot är ja lite avis på Sofy och kanske alla er andra som känner hur barnet ligger och leker med det? Jag är i v 35 och kan inte ta tag i nån fot....
    Dessutom har vår inte vänt sig med huvudet ner ÄN och det oroar mig lite!
    Mysigt det låter med tvätta bebiskläder
    Som jag också gör men massa spy kläder haha kanske inte samma sak men det kommer för er med Haha

Gumman vilken vecka är du inne i ?
    Har du pratat med mvc om just detta ?
    Håller tummarna att bebisen vänder huvudet ner eller så blir det vändningsförsök och jag hoppas du slipper det och att bebisen landar ner automatiskt när det börjar bli dags.
    Sen ska du inte oroa dig om att du inte har en vild bebis i magen.
    Ebba var inte vild alls och amadeus var en galning och Elias han var en vilding men ändå inte
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79

Argghhh!!! JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD!!

Vi utreddes ju hos Sigtuna Gyn i oktober efter alla missfall!! Han sa att alla prover såg bra ut och vi pratade innan om blödningsprover, immunologi osv...
    När jag frågade om provsvaren vid besöket i januari sa han bara igen att allt såg bra ut.... nu ringde jag och KRÄDE alla svar...

HAN HAR KOLLAT SKÖLDKÖRTELN, FSH, LH och Östradiol!  THAT´S IT!!

det gick åt skogen...igen.
  • Muffe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-27 22:53:07 följande:
    Mysigt det låter med tvätta bebiskläder
    Som jag också gör men massa spy kläder haha kanske inte samma sak men det kommer för er med Haha

Gumman vilken vecka är du inne i ?
    Har du pratat med mvc om just detta ?
    Håller tummarna att bebisen vänder huvudet ner eller så blir det vändningsförsök och jag hoppas du slipper det och att bebisen landar ner automatiskt när det börjar bli dags.
    Sen ska du inte oroa dig om att du inte har en vild bebis i magen.
    Ebba var inte vild alls och amadeus var en galning och Elias han var en vilding men ändå inte
    Jag är i v 35 nu, men de kanske inte har behövt vända sig ner än?
    Ska till bm imorrn så jag får kolla med henne då vad hon säger!

vad skulle ni ge för en stor kartong med bebiskläder som var helt ok men använda till flera barn, en baby björn sele (enklaste modellen utan ryggplatta) samt babysitter Carena som också är använt till typ 4 barn.... Vad är det värt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-28 08:51:17 följande:
    Argghhh!!! JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD!!

Vi utreddes ju hos Sigtuna Gyn i oktober efter alla missfall!! Han sa att alla prover såg bra ut och vi pratade innan om blödningsprover, immunologi osv...
    När jag frågade om provsvaren vid besöket i januari sa han bara igen att allt såg bra ut.... nu ringde jag och KRÄDE alla svar...

HAN HAR KOLLAT SKÖLDKÖRTELN, FSH, LH och Östradiol!  THAT´S IT!!
    Va? Är det sant?
    Har de inte kollat blodets koaguleringsförmåga ens?
    Och inte heller immunlogin.. nä fy fan så dåligt!

Ring och kräv nya prover omgående! Läs på innan och säg EXAKT vad du vill vill att han ska kolla. Så de fattar att du är jävligt påläst och inte nöjer dig med någon jävla light-version.
    Tänker på dig!
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-28 09:35:18 följande:
    Va? Är det sant?
    Har de inte kollat blodets koaguleringsförmåga ens?
    Och inte heller immunlogin.. nä fy fan så dåligt!

Ring och kräv nya prover omgående! Läs på innan och säg EXAKT vad du vill vill att han ska kolla. Så de fattar att du är jävligt påläst och inte nöjer dig med någon jävla light-version.
    Tänker på dig!
    Nej visst är det förjävligt?? Här går man runt och tror man är utredd?! Så j-vla arg... Vi har googlat studier och det dök upp ett namn på en kvinna (forskare) som Anders mailade till direk... vi fick svar omgående och hon ville inte säga vilka prover som behöver tas men bad oss kontakta en Frida som jobbar på Danderyd... så nu jäklar!
    det gick åt skogen...igen.
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-28 10:40:32 följande:
    Nej visst är det förjävligt?? Här går man runt och tror man är utredd?! Så j-vla arg... Vi har googlat studier och det dök upp ett namn på en kvinna (forskare) som Anders mailade till direk... vi fick svar omgående och hon ville inte säga vilka prover som behöver tas men bad oss kontakta en Frida som jobbar på Danderyd... så nu jäklar!
    Jättebra! Hoppas nu ni får tid riktigt snabbt så ni får besked på om något är fel.
    Fan alltså vad ARG jag blir, tänk om det bara var något som hade kunnat åtgärdas enkelt.. Gah!
    Lycka till vännen nu, jag håller tummarna!

Nu har jag beställt ett stetoskop! Jag tror nämligen att man inom några veckor kan lyssna på bebisens hjärtljud med ett sådant. Ska bli skoj att kunna lyssna så ofta man vill! (Med dopplern vågar man ju inte lyssna alltför ofta liksom.)

Och igår beställde jag ett besafe gravidbälte, som drar ner bätet mellan benen, så att det inte halkar upp över magen och kan skada bebisen vid en kollision. Fick mig nämligen en liten tankeställare vid den där kraftiga inbromsningen i helgen....

Hoppas ni alla mår bra!
    Kram! 
    Fjärde gången gillt?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-28 10:40:32 följande:
    Neeej, är det sant? Fy, så dåligt! Då hade ju kanske det här missfallet kunnat undvikas om du hade fått veta exakt vad som var fel och vad du skulle äta för nåt.. Förstår att du blir tokig!

Hoppas den där på Danderyd är vettig nu och att du får den hjälp du förtjänar! Det är du värd! Nästa plus ska det sjutton gå vägen! Tänker på dig!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma