• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    färnik skrev 2011-03-28 15:24:07 följande:
    En enklare och kanske äldre babybjörn är inte värd mycket, de skänks nästan bort... Vet att många går på tradera för under 50-lappen.

Jag har en carena babysitter(utan lekbåge), obetydligt använd, som jag gav 150kr för...
    Är det värt att köpa en ny lite "flashigare" modell som andas och som är mer ergonomiska bla bla bla eller är det bortkastade pengar och att man lika gärna kan köpa en äldre på Blocket tycker du?
  • Evve81

Sötfilur: Om det är begagnade kläder som är använda till flera barn skulle jag MAX ge 5-10/plagg........ Går man på bytardagar kan man hitta superfina bebiskläder för lite och ingenting! Bärselen är nog kanske värd typ en 50 lapp!

• needtobreathe

Hahahaha... fantastiska busunge!! Devin alltså..

Hade ju TUL imorse, C följde me.. de skulle ju gå fort, skulle va klara på 1 tim.. tjena! Tack vare herren i magen så tog det 3,5 timme!! Varför? För han LÅG PÅ TVÄREN!!!! Hur FAN lyckades han komma loss där nerifrån? Läkarna stod som fån o fattade ingenting.. så de blev vändningsförsök, men mini-me har en stark vilja o tycker om o jävlas så han ville inte va där nere längre.. dom kollade tappen o den är redan gynnsam för igångsättning.. va snack om nästa måndag först men jag sköt upp de till den 11e.. så, ja.. den 11 kör vi! Sjukt..

Han hade växt som sjutton också o vägde nu 3,1 kg.. +10 på tillväxten..

Och som vanligt efter 3 CTG'n + 2 UL så konstaterade dom att vi väntar en "mycket livlig bebis" Nähä? Menar ni? Och att herren redan har humör märks ju..

Så countdown.. 13 dgr o sen köööör vi!

(Om ja inte kommer igång innan.. hade en mycket aktiv livmoder också..)

• färnik
    Pancakes skrev 2011-03-28 16:01:46 följande:
    Är det värt att köpa en ny lite "flashigare" modell som andas och som är mer ergonomiska bla bla bla eller är det bortkastade pengar och att man lika gärna kan köpa en äldre på Blocket tycker du?
    Absolut värt att lägga pengar på en ergonomisk! Babybjörn är rätt dåliga överlag faktiskt Drömmer, och framförallt de äldre/enklare. Jag har en som vi fått, men den har inte blivit mkt använd alls, 5-10ggr med första barnet bara,,,  Men vänta tills bebisen är född och prova ut ngt som verkligen fungerar för er!
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-03-28 18:10:20 följande:
    För han LÅG PÅ TVÄREN!!!!

så de blev vändningsförsök, men mini-me har en stark vilja o tycker om o jävlas så han ville inte va där nere längre..

Han hade växt som sjutton också o vägde nu 3,1 kg.. +10 på tillväxten..

Och som vanligt efter 3 CTG'n + 2 UL så konstaterade dom att vi väntar en "mycket livlig bebis" Nähä? Menar ni? Och att herren redan har humör märks ju..
    De lyckades inte vända honom alltså? Ska de försöka vända igen? Nog för att du är stark, men du kan knappast föda honom på tvären. Oskyldig

Stor kille, då är han nog uppe på minst 3,5 när det är dax ju!

Fick du ngn poängsättning på tappen? *nyfiken*

11:e gäller det alltså, mindra än 2 veckor kvar!!! Häftigt! Vilken vecka blir det om han föds då de 11:e?

Tilde var ju också livlig i magen, och vi fick på ultraljuden höra nästan varje gång att hon var "ovanligt aktiv" men nu när hon är ute är hon faktiskt väldigt lugn... Skrattande

Föresten, jag är oinbjuden till ditt konto, såg hag när jag försökte gå in där...? Obestämd
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-03-28 18:21:36 följande:
    De lyckades inte vända honom alltså? Ska de försöka vända igen? Nog för att du är stark, men du kan knappast föda honom på tvären. Oskyldig

Stor kille, då är han nog uppe på minst 3,5 när det är dax ju!

Fick du ngn poängsättning på tappen? *nyfiken*

11:e gäller det alltså, mindra än 2 veckor kvar!!! Häftigt! Vilken vecka blir det om han föds då de 11:e?

Tilde var ju också livlig i magen, och vi fick på ultraljuden höra nästan varje gång att hon var "ovanligt aktiv" men nu när hon är ute är hon faktiskt väldigt lugn... Skrattande

Föresten, jag är oinbjuden till ditt konto, såg hag när jag försökte gå in där...? Obestämd
    Haha jo.. först så.. men han flyttade tillbaka.. fast han la huvvet på andra sidan då istället, först låg det vid höger revben, ryggen nere vid blygdbenet o fötterna vid vänster revben.. sen tvärtom.. men asså, väntar vi en ostbåge eller? Kan ju inte ens va bekvämt! Dumma envisa unge. Haha! Nä dom ska icke försöka igen.. om de kommer igång innan ere direkt till förlossningen som gäller, även om värkarna inte är täta, o om vattnet går så ambulans in.. o ligger han på tvären den 11e så ska dom försöka putta han rätt o köra igång me allt direkt.. skoj! ;)

Lite spänning i vardagen liksom.. men hade inte förväntat mig ngt annat egentligen.. inte me honom, haha!

Jaa, 13 dgr.. sen äre dags.. sjukt.. va på ikea o jysk efter o handlade massa grejer, o babyland.. så nu ska ja strax fixa me allt så de e ready to go.. dom körde hinnsvep också o satan i helvete va ont ja hade efter.. sitter i badet nu..

Han sa bara att tappen va framåtriktad, mjuk o redo nu om de skulle va så.. frågade inte om poängen, blev så paff o chockad haha.. men han sa att de va väldigt gynnsamma förhållanden o köra igång mig iallafall o om 2v säkert ännu bättre..

Är du inte i adressboken? Hm, i fix! :D
  • Odetta

Haha Sofy!!! Vilket busfrö!!! Och hur sjutton får han plats på det viset i din fina nätta mage?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • needtobreathe
    Odetta skrev 2011-03-28 18:37:15 följande:
    Haha Sofy!!! Vilket busfrö!!! Och hur sjutton får han plats på det viset i din fina nätta mage?
    Hahahahaha.. jag dog lite när jag såg det på UL.. fattar inte heller.. o läkarna stod ju som fån.. dom sa också att ja va väldigt liten o tyckte de va lite häftigt att han som e såpass "stor" kunde vända sig nu utan att ja märkt ngt också.. men jaja.. bara gilla läget.. ;) De roligaste e spänningen nu om de drar igång innan.. haha wiiiho! Energin är tillbaka hos mig iallafall.. nu ska ja fixa o trixa o böka o stöka.. för vi har ett daaaatum! Så jäkla glad.. o ut ska han ju.. den lilla ostbågen! Sen hur de blir de löser sig alltid :D

Flödet va på TOPP också! :D
  • Cat79

sofy: Gud vad spännande.. snart är Devin här och då kommer han säkert vara lugn o go utanför magen Flört Ja man kan inte tro att du gått så långt med lilla magen men ändå väger han ca 3 kg? Fixa du en massa nu för snart är det ju dags att ta hand om en liten. Du har verkligen något att se framemot!

• needtobreathe
    Cat79 skrev 2011-03-28 18:54:28 följande:
    sofy: Gud vad spännande.. snart är Devin här och då kommer han säkert vara lugn o go utanför magen Flört Ja man kan inte tro att du gått så långt med lilla magen men ändå väger han ca 3 kg? Fixa du en massa nu för snart är det ju dags att ta hand om en liten. Du har verkligen något att se framemot!
    Jaaa!! :D Jag e heelt uppe i varv haha.. älskar när de inte blir som man tänkt sig, roligare så! ;) Japp, + 10 på tillväxten.. han gillar o äta den lille rackarn! ;)

Åååååh va ja längtar.. nu får dagarna gå fort!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma