• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma

plus de brukar vara skiftbyte vid 14-15 tiden :)

• sugarrush

Kjaam: Haha den var bra, jag brukar också kalla henne surfittan
    Helgvårdcentralen hade flyttat märkte jag nu när jag var där, så jag ringer BM imorrn istället. Energin tog liksom slut nu.

• needtobreathe
    Sugar, men fyfaan! :( Hemska människa. Och förstår att du blev chockad igår, men de är nog absolut ingen fara! Jag gjorde samma grej i v 23+ men fick sjukt mycke sammandragningar, så åkte in o kollade men busen mådde finfint! Dom tål mycket, fostervattnet är ju som en airbag! Hihi ;)

Kan ju va ischias som ngn nämnde också, så har ja haft till o från, men inget konstant :)

Och ang blodtrycker, jag är likadan. Har alltid legat lågt, o får samma ibland, riktigt obehagligt men ingen fara.

Hoppas allt blir bättre snart!!

Kram
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-27 13:57:08 följande:
    Kjaam: Haha den var bra, jag brukar också kalla henne surfittan
    Helgvårdcentralen hade flyttat märkte jag nu när jag var där, så jag ringer BM imorrn istället. Energin tog liksom slut nu.
    Undrar om hon har en syster för på gynakuten Danderyd jobbar det också en surfitta.... eller så jobbar hon extra?
    det gick åt skogen...igen.
  • Happiness

En snabbrapport från oss :Är uppkopplad en snabbis nu när Sofia sover. Går verkligen i ett nu. Hon äter äter och äter. Bröstvårtorna är såriga så det gör rikigt ont. Var hos BVC i förrgår. Hon är redan tillbaka på sin fördelse vikt. Skönt!

Men vet ni vad? BM på för lossning inghar mätt Sofia helt galet visade det sig. Igår var hon 52, 3 cm inte kan hon ha vuxit så mycket. Så hon var alltså 52 cm lång och inte alls 49. Haha! Glasögon på jobbet är att rek.

Var på  spec.BB igårför att träffa barnläkare igen eftersom jag stannade bara en natt. Sofia var ett A-barn sa han. Precis som jag inte vet det Allt ser fint ut check. Har en ny lapptop och markören hoppar...

Även jag blev synad av BM på BB. Blev inte sydd men ville ändå få det kollat då jag känner av värk. Allt såg fint ut hon visade med spegel för mig. Rumpan har dock vänt sig in och ut gör så ont.

• needtobreathe

Happi;

Va mysigt o gosa bebis! Och härligt att hon är tillbaka på födelsevikten! :) Duktig tjej! Och stor va hon ju också, men allt gick bra?

Kram!

• Happiness

Sugar: Hoppas din oro har släppt. Har inte läst allt men förstår att du inbromsat. Har aldrig hört om några bältesskador. Tvärtom....skyddar magen från ratten. KRAM

• needtobreathe

Har haft fullt upp sen i fredas.. blev bowling me C och några kompisar, sen middag på restaurang o sen hem för o kolla film, myskväll! :)

Igår var vi uppe vid halv 8, sen åkte vi iväg o kollade på skor o lite småsaker men blev inget köp igår, kunde inte bestämma oss haha.. veliga gänget! Sen vidare för middag o sånt me hans arbetskolleger, var inte hemma förrän 02 så idag e jag tröött. Har städat badrum o kök o slängt in Devins kläder i tvätten igen med annat tvättmedel, ska åka förbi Ikea o köpa trådbackar, nån byrå, o massa smågrejer.. sen ikväll blir det bio med några vänner + middag på restaurang igen :) Sen sova!

Skönt o ha mycket o göra nu på slutet ändå, vet ju aldrig när de drar igång.. hade lite värkar imorse men de avtog så de e bara fortsätta köra på.

Imorn bitti TUL, CTG + läkarbesök på specen, 8.30.. yiho! Ska bli kul o se vad vilden beräknas väga nu.

• Happiness
    needtobreathe skrev 2011-03-27 14:43:21 följande:
    Happi;

Va mysigt o gosa bebis! Och härligt att hon är tillbaka på födelsevikten! :) Duktig tjej! Och stor va hon ju också, men allt gick bra?

Kram!
    Ska dra iväg en riktig 20 poängs uppsats i tråden om förlossningen. Ja du vet ju hur jädra orolig jag varit inför den .

Hoppas allt är bra med dig och Devin. Du har inte öppnat dig mer va? Eller blivit beordrad sängläge? Han ska hålla sig på mattan nu KRAM
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-27 14:49:45 följande:
    Ska dra iväg en riktig 20 poängs uppsats i tråden om förlossningen. Ja du vet ju hur jädra orolig jag varit inför den .

Hoppas allt är bra med dig och Devin. Du har inte öppnat dig mer va? Eller blivit beordrad sängläge? Han ska hålla sig på mattan nu KRAM
    Det tycker jag absolut du ska göra ;) Väntar med spänning!

Jadå, han leker kurragömma me mig, de går ut på att han trycker ut sina fötter här o var, jag tar tag i den o sen gömmer han den.. hahaha ;) Så jäkla roligt! Han e så himla mysig! Va inne i hm måndags trorjag det var va, ingen koll på dagarna knappt.. slemmisen e borta o ctg reggade massa förvärkar/sd eller va de kallas.. tappen förkortad.. så de kan hända närsom! Helst igår.. men tills dess så håller ja igång! :) 2v till igångsättning annars.. jag står ut!! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma