• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Nataliesliv
    LittleJunia skrev 2010-08-05 21:15:26 följande:
    Idag gick jag in i v. 7 och illamåendet kom som ett släng i ansiktet. Fy bubblan så illa jag mår nu! Jag hoppades att jag skulle slippa det även denna graviditet då jag mådde som en prinsessa när jag väntade min son. Hoppas hoppas inte detta blir värre nu...
    Så för första gången får jag ställa frågan, har någon nåt bra tips mot illamående?
    Ät det du känner för. Kanske skorpor, nyponsoppa mm. Du kommer må mindre illa om du får i dig något även om det inte känns så kul att äta alls när man redan mår dåligt.
    Jag gick ner 6-7kg när jag mådde illa under två månaders tid. Började runt vecka 7 också... Är nu i vecka 26 och har inte gått upp alla kilon än. Men jag kan iaf äta nu och ser tillbaka på de där månaderna med avsky, det var verkligen inte roligt, men kom ihåg att det går över och tänk på vilken fin och frisk bebis du har där inne med alla hormoner som sprutar i kroppen!
  • rontgensyrran
    kolbodatjej skrev 2010-08-06 08:24:32 följande:
    hej ville bara berätta att vul igår gick jättebra Han/Hon hade ett fint tickande hjärta och bra blodflöde och än så länge stämde beräkningen av veckor och storleksmässigt. så det var jätte bra så nu är jag skitglad!!!
    längtar till nästa gång då jag ska på ul....kram till er alla
    Ännu ett gratis till lyckat VUL. Vi har bara såna här inne :D
  • PåvägMotSyskon
    LittleJunia skrev 2010-08-05 21:15:26 följande:
    GRATTIS på väg mot syskon till ett lyckat UL och en underbar liten prins!
    Tack så himla mycket =))
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Nyår 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

RUL såg fiiiint ut idag. Blev bara flyttad en dag, från nyårsafton till förste jan... :)

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-08-06 10:50:38 följande:
    RUL såg fiiiint ut idag. Blev bara flyttad en dag, från nyårsafton till förste jan... :)
    Härligt! Grattis! Skiljer inte många dagar mellan oss här itråden. Många som ligger i slutet/början av januari. Kanske föder vi alla på samma dag :)
  • Längtan efter liten

var och tittade idag... skulle vara i v.6+1 men det var en lite skrutt på kanske 2mm där inne så han sa att mina beräkningar om att äl var kanske 2-3 dagar sen stämde.. så är inte i v.7 än. får räkna med att vi inte kan se något på någon vecka sa han... drar fram bf lite till 1 april iaf.. så blir man inte baktfyttad så mycket sen.

men han sa att allt såg bra ut så här långt iaf.

Längtan efter liten är stor
  • acure

Grattis till alla lyckade VUL och UL!!!! Underbart att läsa! Ego: har haft ont i ryggslutet i ett par dagar och mest spenderat semestern sista dagar i soffan och sängen. Idag började det dock krypa i kroppen av allt stillasittande så jag tog cykeln ner på stan. Väl där skulle jag börja promenera när hela vänster ben bara säger ifrån. Det liksom strålar smärta från bäckenet ner i hela benet. Det gjorde fruktansvärt ont och jag var tvungen att avbryta mina ärenden och gå och sätta mig innan jag sagta haltade hemåt igen. Känner mig typ invalid, måste dammsuga och plocka ur diskmaskinen men det bara tar tvärstopp. Någon som varit med om detta? Är det såhär foglossning känns eller är det kanske ischias? Hur som helst är jag orolig att det inte ska släppa, börjar jobba igen på måndag och vet inte alls hur det ska gå. Jobbar med små barn på förskola och det är mycket böja sig upp och ner och lyfta och klä på och klä av. Är bara i vecka 9+4 och vill gärna vänta ett par veckor till innan jag berättar för min chef att jag är gravid. Tack för att ni finns. Helgkramar till er alla!

• Mabaja
    acure skrev 2010-08-06 16:24:49 följande:
    Grattis till alla lyckade VUL och UL!!!! Underbart att läsa! Ego: har haft ont i ryggslutet i ett par dagar och mest spenderat semestern sista dagar i soffan och sängen. Idag började det dock krypa i kroppen av allt stillasittande så jag tog cykeln ner på stan. Väl där skulle jag börja promenera när hela vänster ben bara säger ifrån. Det liksom strålar smärta från bäckenet ner i hela benet. Det gjorde fruktansvärt ont och jag var tvungen att avbryta mina ärenden och gå och sätta mig innan jag sagta haltade hemåt igen. Känner mig typ invalid, måste dammsuga och plocka ur diskmaskinen men det bara tar tvärstopp. Någon som varit med om detta? Är det såhär foglossning känns eller är det kanske ischias? Hur som helst är jag orolig att det inte ska släppa, börjar jobba igen på måndag och vet inte alls hur det ska gå. Jobbar med små barn på förskola och det är mycket böja sig upp och ner och lyfta och klä på och klä av. Är bara i vecka 9+4 och vill gärna vänta ett par veckor till innan jag berättar för min chef att jag är gravid. Tack för att ni finns. Helgkramar till er alla!
    Kan mycket väl vara foglossning!

Ett tips jag fick var att ligga på rygg på golvet och lyfta ett ben i taget och gör det ont i bäcken, ljumskar, höft eller ryggslut så är det foglossning! Jag kan inte ens ligga på rygg utan att mina fogar protesterar!

Har nu traskat över till vecka 33 och jag tycker att min bebis lilla huvud trycker mot min stackars kissblåsa. Speciellt när den spjärnar så blir jag akutkissnödig! :) Men det kanske ska känna så när huvudet ligger som det ska med huvudet nedåt! :)
  • kajsalisa

Kul att se dig här Nataliesliv. Hur mår du nu för tiden? Du måste vara ganska långt gången nu. Vilken vecka?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma