• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-08-05 08:26:37 följande:
    Cat och Påvägmotsyskon; lycka till idag!!!
    tack så mycket. 1tim 40min kvar *svimmar snart av nervositet....* =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-05 11:44:57 följande:
    tack håll  tummarna för mig nu.. jag behöver all tur jag kan få nu..
    tummarna står uppe hehe jag lovar till o med Elias i magen håller tummarna men i munnen nog hihi
    Såklart allt kommer gå fint fint imorgon är det spännande

Jag hade mens 10 mars och 18 mars 2 ggr konstigt nog fast det andra var bruna flytningar i 6 dagar ej blod.
    Ägglossningen var 1 april men ,men jag som hade räknat 15 dec med läkaren och enligt Ul vecka 15+6 var ajg beräknad 21 dec
    Ägglossningen var sen hihi
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-05 11:51:16 följande:
    tummarna står uppe hehe jag lovar till o med Elias i magen håller tummarna men i munnen nog hihi
    Såklart allt kommer gå fint fint imorgon är det spännande

Jag hade mens 10 mars och 18 mars 2 ggr konstigt nog fast det andra var bruna flytningar i 6 dagar ej blod.
    Ägglossningen var 1 april men ,men jag som hade räknat 15 dec med läkaren och enligt Ul vecka 15+6 var ajg beräknad 21 dec
    Ägglossningen var sen hihi
    ja man kan aldrig veta riktigt säkert... hoppas min inte var jätte sen iaf..
    väntan tillv12 är den värsta
    Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-05 11:52:43 följande:
    ja man kan aldrig veta riktigt säkert... hoppas min inte var jätte sen iaf..
    väntan tillv12 är den värsta
    Det värtsta finns inte när hjärtat slår så slår den
  • Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-05 11:54:43 följande:
    Det värtsta finns inte när hjärtat slår så slår den
    jo fast man kan ju ändå inte vara säker... + att det antagligen inte kommer slå imorgon då det är för tidigt
    Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-05 12:01:31 följande:
    jo fast man kan ju ändå inte vara säker... + att det antagligen inte kommer slå imorgon då det är för tidigt

Hmm när slår ett hjärta vecka 6-8 ?

Vissa säger att det kommer fort men jag vet inte.

men du kommer iaf se fostret och det kommer se lovande ut

• Odetta

Vet ni...jag tror banne mig att jag har börjat på foglossning igen! Suck säger jag till det.

Med trean blev jag påkörd i min bil, det var någon som körde in i mig bakifrån...så jag fick ännu värre problem med min stackars rygg än vad jag redan hade efter en ridolycka som tonåring. Så när jag väntade lilleman gick jag med kryckor sista veckorna för jag hade så ont och vi blev igångsatta tidigare för min kropp orkade inte mer, hade ju ont oavsett om jag vilade eller ej. Men då kom besvären smygande runt v20....jag är bara i v14 ännu! Vart ska detta sluta då?

Efter RUL i september ska jag ringa till sjukgymnasten igen...men ja, jag hade ju hoppats att inte ha besvär innan dess...

Hur har ni andra det med era ryggar?

*kramkramkram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Och lycka till på alla VUL och UL nu, det kommer att gå bra!!!

*kram*

• Mabaja
    Odetta skrev 2010-08-05 12:08:48 följande:
    Vet ni...jag tror banne mig att jag har börjat på foglossning igen! Suck säger jag till det.

Med trean blev jag påkörd i min bil, det var någon som körde in i mig bakifrån...så jag fick ännu värre problem med min stackars rygg än vad jag redan hade efter en ridolycka som tonåring. Så när jag väntade lilleman gick jag med kryckor sista veckorna för jag hade så ont och vi blev igångsatta tidigare för min kropp orkade inte mer, hade ju ont oavsett om jag vilade eller ej. Men då kom besvären smygande runt v20....jag är bara i v14 ännu! Vart ska detta sluta då?

Efter RUL i september ska jag ringa till sjukgymnasten igen...men ja, jag hade ju hoppats att inte ha besvär innan dess...

Hur har ni andra det med era ryggar?

*kramkramkram*
    Jag har foglossning som är en "mindre" plåga! Har haft problem sen vecka 12. Har jätteont i höften och ryggslutet, speciellt på vänster sida! Men biter ihop och kämpar vidare. Kvällstid kan jag ha svårt att gå, vissa kvällar får jag hålla mig i väggen för att kunna ta mig framåt då vänster ben/höft inte bär mig.
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-08-05 12:17:39 följande:
    Jag har foglossning som är en "mindre" plåga! Har haft problem sen vecka 12. Har jätteont i höften och ryggslutet, speciellt på vänster sida! Men biter ihop och kämpar vidare. Kvällstid kan jag ha svårt att gå, vissa kvällar får jag hålla mig i väggen för att kunna ta mig framåt då vänster ben/höft inte bär mig.
    Vet du, då kan jag varmt rekomendera en krycka! Hos mig började mitt ena ben ge vika och jag trillade nästan flera gånger...så då köpte jag min krycka! Jag ångrar SÅ att jag inte köpte den tidigare för den var GULD värd!!!

Om du går till en affär som säljer hjälpmedel för handikappade och sjukgymnastgrejjer,, då får du också hjälp med att ställa in den på rätt höjd och så visar dem dig hur du ska gå med den....tror min kostade 140 kronor eller nått sådant.

men helt klart värt det!

*kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma