• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-08-08 09:25:56 följande:
    visste väl att det var för bra för att vara sant... bruna flytningar nyss!!!
    Kunde inte fragmnet ha fått hjälpa då!!
    Det är inget som säger at detta inte kommer gå bra ändå! Finns massor av tjejer i denna tråden som fortfarande har sina bebisar i magen trots att de haft bruna flytningar. Den senaste av dem var Smålands jänta som jag tror fortfarande har bruna flytningar men ändp bebis som syns med hjärta på VUL.

Ha is i magen om du kan och stressa inte upp dig. Jag vet det är lättare sagt en gjort. Men då är det bättre att åka in och titta till det än gå hemma och stirra upp sig. Jag håller tummar och tår för att allt ska var bra med mini!!!
  • Smålands jänta i storstaden
    Det behöver inte alls betyda mf! Om du är orolig så ok in och kolla det, du kommer inte bli lugn förens du vet hur det ser ut!

Jag har nu haft bruna flytningar i 5 veckor och min lilla böna verkar må hur bra som helst än så länge!

*KRAM*
  • Cat79

Längtan efter liten: Tror inte att du ska behöva oroa dig men förstår dig att man blir rädd. Försök få en tid så fort som möjligt för att lugna dig och se det som finns i din mage. Sänder dig varma kramar.

Hur kan man älska sina syskonbarn så här mycket? Kan bara tänka mig när jag får egna... De är 2 och 5 år och helt underbara och de längtar verkligen efter att få en kusin att mysa med och inte bara ha en kusin i himmelen.

Ha en härlig söndag. Kram

• kajsalisa

Sällar mig till gänget som håller tummarna för dig Längtan!!

• acure
    Odetta skrev 2010-08-07 17:34:51 följande:

Jag behöver all hjälp jag kan få

Vad är du för lärare? Jag går ju lärarutbildningen nu jag med, inriktning lek, lärande och utveckling

Just den delen av kursen som handlade om Hållbar Utveckling missade jag pga senaste USA-resan, så jag känner mig lite vilsen....

*kram*

Jag är lärare i naturvetenskap och teknik. :) Arbetsmarknaden är dock inte rolig just nu, finns bara jobb i förskolan där jag jobbar nu och det passar inte riktigt mig det blir för mycket barnpassning och för lite lärande (även om småttingarna självklart är underbara), men jag hoppas att det ska komma lite lärartjänster efter min mammaledighet. :)

Vad har ni för kurslitteratur? Hur ska tentan vara upplagd?

Kram!
  • acure
    Det kommer gå jättebra! Tänker på dig och håller tummarna! Hoppas du får komma på VUL så det kan lugna dig lite.

KRAM
  • Lallan

Längtan efter liten: För mig så är det första graviditeten utan blödningar eller bruna flytningar och då har jag som sagt två friska pojkar redan så det behöver absolut inte betyda mf. Håller tummarna för dig!

• Mabaja
    Jag hade bruna, röda och rosa flytningar i vecka 4-8... Sen fick jag en blödning i vecka 14 och bruna flytningar på min bröllopsdag i vecka 21 och bebisen lever. Jag är i vecka 33 nu! Det finns hopp! Men ÅK IN! Boka inte tid utan åk till gynakuten direkt så du får svar på en gång!
  • gemigsinnesro

Imorgon är det äntligen dags för rul. Ska bli skönt att få veta hur det är ställt därinne. Jag känner ju fortfarande inga sparkar eller buffar fast jag är i v 19+3 så jag är rätt rejält orolig. Kanske kanske att jag känt lite fladder och fiskstjärtslag i magen men är så rädd att jag lurar mig själv och det bara är gaser eller nåt men som sagt imorgon får jag äntligen veta hur det står till.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma