• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Tack så mycket Cat. Det känns helt osannolikt bra att allt gått vägen den här gången och att liten därinne växer och mår bra... Röntgensyrran; vi har sagt att vi inte vill veta kön i förväg, men bm sa att hon hade sett vad det var. Senaste veckan har jag dock börjat få känslan av att det är en liten pojke... På väg till Norrköping nu och ska träffa syrrans lilla för första gången. Han är bara 2 1/2 vecka å det ska bli sååå mysigt...

• Odetta

GRATTIS till alla lyckade UL och Vul och allt positivt som hänt i tråden dem senaste dagarna!!! WOOHOOOO för oss i denna guldtråd! *bamsekram till er alla*

Själv har jag varit lite bortkopplad från nätet då vi åkte ut till en av mannens kollergors sommarstuga....SÅ fint! Vi sov bara där en natt, men det kändes som en hel vecka semester när vi kom hem.

Nu booooorde jag skriva på ett 5 sidor långt arbete om hållbar utveckling...det ska lämnas in på tisdag, men ååhhhh, jag är SÅ oinspirerad så det finns inte. får se hur det går, jag måste ha påängen dock för att få gå höstterminen så det är ju viktigt, men ja...ett ämnen som jag tycker är skittråkgt. FL är _mycket_ roligare

*kramkramkram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-08-07 12:37:50 följande:
    Bjornis...hahahahahaa...min make hade nog uppskattat om jag fått det symtomet också. Men tyvärr är det inte så här. ahhahaaaa..

Mabaja: Det var i den positionen bebisen låg hela tiden och inte ville vända på sig. Den vred dock på huvudet många gånger för att posera framför oss. Så min bebis är verkligen inte skygg.

Usch för att jobba så mycket flickor! Jag jobbar enbart 40 h veckor och det räcker gott för mig! Men nu njuter av fulla muggar av mina två veckor som har gått och ännu en vecka semester till innan det är dags att börja jobba igen.

Han sjöng jättefint! På vårat bröllop, gifte oss nästan för precis ett år sen, så sjöng en kompis till mig Kent "utan dina andetag". Jag fullkomligt älskar den låten!!!
    Haha och vår bebis vägrade ligga på annat vis än huvudet mot min ryggrad och rumpan mot naveln. 

Vi hade "ännu doftar kärlek" med Marie Fredriksson och "save the last dance for me" med Dolly Parton på vårt bröllop. och vi fick en film förra veckan från bröllopet så hela vigseln är med och snuttar från festen efteråt. GULD värt!
  • toksnippa
    rontgensyrra: åh, den låten hade vi också på vårat bröllop - den blev så lyckat framfört av en tjej som sjöng den för första gången (akut inhopp då vår solist brakade ner för en stentrapp 15 min innan vigseln).

Jag vill också ha lust till sex, fy.. jag är värsta torrisen och tycker sex är big no no just nu Just nu?! Eh... sedan bebis blev till typ... BLÄ!!
  • färnik

Här har vi ju till och med fått strängt förbjudet att ha sex, men det gör mig ingenting alls, mindre sugen än vad jag är nu, kan manknappast bli ändå. Flört

Våran 4 åriga dotter, som inte vet om att jag är gravid, pratar väldigt mycket om syskon. Alla andra barn på dagis utom ett, vars föräldrar har separerat, har syskon, och hon vill förstås också ha. Hon känner till senaste missfallet, eftersom vi då fick åka in akurt och inte hade ngn barnvakt, och har ofta frågat varför bebisen dog och sådär.

I går vid kvällsmaten la hon fram följande: "Men jag VILL ju ha ett litet syskon! Ett som inte dör... Ett flicka-syskon... Och hon ska heta... Nora. Och jag ska kalla henne för... lilla gullis" Hjärta

Åh,. jag hoppas verkligen det kan få bli en bebis den här gången... att vår dotter kan få sitt efterlängtade syskon, kanske en lite Nora...

• acure
    Odetta skrev 2010-08-07 12:43:07 följande:
    GRATTIS till alla lyckade UL och Vul och allt positivt som hänt i tråden dem senaste dagarna!!! WOOHOOOO för oss i denna guldtråd! *bamsekram till er alla*

Själv har jag varit lite bortkopplad från nätet då vi åkte ut till en av mannens kollergors sommarstuga....SÅ fint! Vi sov bara där en natt, men det kändes som en hel vecka semester när vi kom hem.

Nu booooorde jag skriva på ett 5 sidor långt arbete om hållbar utveckling...det ska lämnas in på tisdag, men ååhhhh, jag är SÅ oinspirerad så det finns inte. får se hur det går, jag måste ha påängen dock för att få gå höstterminen så det är ju viktigt, men ja...ett ämnen som jag tycker är skittråkgt. FL är _mycket_ roligare

*kramkramkram*
    Jag har pluggat mycket Hållbar Utveckling i min lärarutbildning, säg till om du behöver någon hjälp! :)
  • Odetta
    acure skrev 2010-08-07 16:49:26 följande:
    Jag har pluggat mycket Hållbar Utveckling i min lärarutbildning, säg till om du behöver någon hjälp! :)

Jag behöver all hjälp jag kan få

Vad är du för lärare? Jag går ju lärarutbildningen nu jag med, inriktning lek, lärande och utveckling

Just den delen av kursen som handlade om Hållbar Utveckling missade jag pga senaste USA-resan, så jag känner mig lite vilsen....

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Lallan

Vi är visst fler lärare/blivande lärare här inne

Har varit lite off jag med, börjar tycka att det är jobbigt att vara gravid då jag bara är trött och dessutom börjat må lite halvkasst och ha ont. Då har jag ändå slappat i snart 8 veckor men nästa vecka är vilan slut och det har jag ångest inför. Skulle ju njuta min sista graviditet men blir nog inte riktigt så.
    Har skrivit in mig 25% hos arbetsförmedlingen också för att skydda min sgi då min nuvarande tjänst endast är på 75% så nu måste jag gå på arbetsintervjuer för vikariat under ca ett halvår som jag ändå inte kommer att bli erbjuden

Dagens gnäll från mig så nu ska jag vara positiv här i tråden ett tag istället.

Grattis till alla lyckade vul/ul! Känns som en mycket tursam tråd det här

• Längtan efter liten

visste väl att det var för bra för att vara sant... bruna flytningar nyss!!!
    Kunde inte fragmnet ha fått hjälpa då!!

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma