• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Mår fortfarande väldigt illa och därför kan jag inte vara inne och läsa. Tråkigt! Börjar så stilla HATA detta illamående trots att läk ch BM jublar och klappar i händerna så fort när man mår rikigt dåligt.

Igår kom det en ljust ljust rosa flutning knappt sebar för ögat, men mot toa pappret kunde jag urskilja det. Alltså detta hänger ihop med sexet. När jag hade det samma för 2 veckor sen var det också i samband med sex......vad 17 alltså? Jag vill verkligen inte ha det så här. Undra om detta händer då sperman kommer i mig tro? Nu är det definitivt slut på det. Vi kan ha sex men no sperm in me....

Grattis till SMÅLAND +rontgen. Hoppas det löste sig för dig majbaja (tänkte på lördagen). Styrkekram till ODD som kämpar med demoner och svamp Kajsa-lisa.....ja det med jättemage går inte att komma undan, nu är det din tur vännen.

+en stor kram till alla

• Odetta
    Happiness skrev 2010-08-03 14:30:26 följande:
    Mår fortfarande väldigt illa och därför kan jag inte vara inne och läsa. Tråkigt! Börjar så stilla HATA detta illamående trots att läk ch BM jublar och klappar i händerna så fort när man mår rikigt dåligt.

Igår kom det en ljust ljust rosa flutning knappt sebar för ögat, men mot toa pappret kunde jag urskilja det. Alltså detta hänger ihop med sexet. När jag hade det samma för 2 veckor sen var det också i samband med sex......vad 17 alltså? Jag vill verkligen inte ha det så här. Undra om detta händer då sperman kommer i mig tro? Nu är det definitivt slut på det. Vi kan ha sex men no sperm in me....

Grattis till SMÅLAND +rontgen. Hoppas det löste sig för dig majbaja (tänkte på lördagen). Styrkekram till ODD som kämpar med demoner och svamp Kajsa-lisa.....ja det med jättemage går inte att komma undan, nu är det din tur vännen.

+en stor kram till alla
    Heeeej gumman! Vad bra med illamående men vet du, jag tycker faktiskt synd om dig ( du vet ju hur "duktig" jag är med att hantera illamående ) *kraaaaaam*

att du får rosa i samband med sex är inte för sperman, utan för att du har sköra slemhinnor nu när du är gravid. Dessutom äter du albyl och det gör dig mer lättblödande så det i samband med sköra slemhinnor blir = rosa på pappret vid sex.

Vi har inte sex ofta alls nu för tiden (inte alls senaste veckorna) för jag fixar inte att få rosa på pappret utan att min hjärna gör volter i spökträsket, men fixar ni det så är det ju ingen fara säger dem, utan rätt vanligt att det kan bli så.

*kramkramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-08-03 15:05:52 följande:
    Heeeej gumman! Vad bra med illamående men vet du, jag tycker faktiskt synd om dig ( du vet ju hur "duktig" jag är med att hantera illamående ) *kraaaaaam*

att du får rosa i samband med sex är inte för sperman, utan för att du har sköra slemhinnor nu när du är gravid. Dessutom äter du albyl och det gör dig mer lättblödande så det i samband med sköra slemhinnor blir = rosa på pappret vid sex.

Vi har inte sex ofta alls nu för tiden (inte alls senaste veckorna) för jag fixar inte att få rosa på pappret utan att min hjärna gör volter i spökträsket, men fixar ni det så är det ju ingen fara säger dem, utan rätt vanligt att det kan bli så.

*kramkramkram*
    Hej ODD!

Ja egentligen är det inte så synd om mig. Mer om mannen som får dra det tunga lasset med lunch och middag, nattning och så vidare med 3 barn. Sen tycker jag synd om barnen eftersom jag inte kan delta i aktiviteter på deras sommarlov. Men nu har vi bokat in Legoland i mitten av augusti. Båt kan jag inte åka då spyr jag men förhoppningsvis kan jag klara att åka bil och ta broarna istället . Ja vi får se min man vet att han kanske får ta barnen själv.

Jag älskar verkligen honom. Shit vad han har varit duktig! jag har ju ara legat i sängen. Men jag har halva mitt liv på mig sen att gottgöra och visamnin tacksamhet. hoppas nu bara jag kan följa med. Tyvärr fick vi ställa in brölllopet idag eftersom det bara inte går...menmen jag pratade med den gulliga prästen som jag känt i många år och hon sa bara att självklart tar vi det så fort du mår bra. Super gulligt! Sen pratade mannen med fotografen. Hon förstod mig precis för hon själv hade också precis blivit gravid och mådde pyton. Vilket sammanträffande . Hon blev nog lättad innerst inne. Klänningen har kommitr och sitter som en smäck så vi får se hur kroppen ser ut när barnet kommit. Kan ju hända att den är förstor. Den dagen den sorgen. Sen får barrnen använda dom kläderna dom skulle ha på sig på förstaskoldagen istället. Så dom kommer ändå till användning.

Det med blödningen...jag misstänker att det är sperman för denna flytning kommer endast då sperma kommer. Vi har testat. Så det är "bara" när det kommer sperma som jag blöder. Jag har ju kronisk inflammation i skivepitelet på något ställe i livmoderhalsen/kanalen och det är när den basiska sperman ligger och "fräter" som detta uppstår. Men jag precis som du orkar inte se eländet. Det blir för känslomässigt. Så det får bli att vi löser det på något annat sätt i framöver

***kramkram***
  • acure
    Odetta skrev 2010-08-03 13:49:17 följande:
    Pinklove:

Skönt att höra att allt är bra vännen! YEAY för lyckade VUL säger jag bara! *kram*

Ego:
    Visst har jag berättat om mannens bror och fru som väntade barn? dem som kom 2 veckor efter våran skrapning och berättade att dem oplanerat blivit gravida? Och som vi sedan dess har sagt upp bekantskapen med?

I alla fall...dem fick en pojke i morse.....och jag är sååååå glad att dem fick en pojke och ingen flicka. Usch vad elak jag känner mig.

Grejjen är den att på min mans sida har det inte fötts ett endaste flickebarn på typ 57 år...alla får bara söner! den sista flickan som föddes är min mans faster och hon är 57 år gammal (tror jag). Hon fick en son som har fått en son. Mannens farbror har fått 2 söner, mannens pappa fick 2 söner som den ena nu altså har fått 2 söner och vi, som fått en son. Jag vet att både mannens faster och mor har upplevt mf...så man börjar ju undra om dem ens kan göra flickor i den familjen.

Och vi vet ju inte vad våran är för sort och visst tusan blir jag lika glad om det är en lillebror, men visst vore det coolt om det är en lillasyster? Då skulle vi få den första flickan på 57 år! Och är jag helt ärlig så hoppades jag att mannens bror och fru inte skulle få en tös....det hade varit så typiskt. dem som inte ens önskade sig ett barn till...men nu fick dem en pojke till så nu är det vi som har chansen på första flickan.

Och ja, jag vet att jag nog är lite töntig....tycker ni att jag är töntig? Jag får skylla på hormonerna i så fall

Den 18/8 har vi nästa UL...då ska vi fråga igen (frågade sisst, men det var för tidigt att se...vi kollade, men det gick inte)

Spännande det där

*kramkramkram*
    Jag förstår dig precis! :) Inte töntigt alls.

Själv har jag sedan jag var liten drömt om döttrar, vill såååå gärna ha en flicka och har därför ställt in mig på att det blir en pojke så att jag inte blir chockad (och jag kommer bli SÅ glad för det också). Men bara för det så blir jag jätteglad såfort någon i min närhet får en pojke, för då får jag för mig att det innebär att procentuellt sett så är sannolikheten för att jag ska få en flicka större om alla andra får pojkar. Dessvärre har det fötts tusan så mycket flickor omkring mig de senaste åren, först nu på sistone det har blivit pojkar, så det är svårt att säga vad oddsen är egentligen (för i ärlighetens namn är det ju 50/50 oavsett om alla mina vänner skulle få flickor). Herregud vad knäpp jag låter, hoppas ni förstår vad jag menar. haha
  • färnik

12½ timme till mitt VUL nu. Måtte det gå bra, jag är så orolig att det ska vara som sist i april, alldeles tyst och stilla därinne... Gråter

I övrigt mår jag rätt kasst, trött så in i norden, och mår väldigt illa. Ligger mest i sängen faktiskt, inte många timmar per dag som jag är i upprät ställning.

• Odetta
    färnik skrev 2010-08-03 20:34:09 följande:
    12½ timme till mitt VUL nu. Måtte det gå bra, jag är så orolig att det ska vara som sist i april, alldeles tyst och stilla därinne... Gråter

I övrigt mår jag rätt kasst, trött så in i norden, och mår väldigt illa. Ligger mest i sängen faktiskt, inte många timmar per dag som jag är i upprät ställning.
    Åh, jag håller tummar och tår....klart det kommer att gå bra, vi härinne ska ju alla få våra bebisar nu

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • LittleJunia

Klart det går bra imorrn, Färnevik!! Du har ju finfina symptom, så lillpyret där inne kommer vinka o sprattla så fint där inne så!!

Ser gärna en liten flicka här med... har ju en pojke sen innan så det vore ju väldigt skoj med en av varje. Men vi har precis som ni odd mest pojkar på mannens sida, så chansen är väl rätt stor att det blir en kille till!
    Men lika glad blir vi för det! 
    Lite roligt är dock att jag två gånger för ca 5 år sen blivit spådd att jag ska få 1 pojke o 1 flicka, så man kan ju hoppas att tarot tanterna har rätt

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-08-03 13:49:17 följande:
    Pinklove:

Skönt att höra att allt är bra vännen! YEAY för lyckade VUL säger jag bara! *kram*

Ego:
    Visst har jag berättat om mannens bror och fru som väntade barn? dem som kom 2 veckor efter våran skrapning och berättade att dem oplanerat blivit gravida? Och som vi sedan dess har sagt upp bekantskapen med?

I alla fall...dem fick en pojke i morse.....och jag är sååååå glad att dem fick en pojke och ingen flicka. Usch vad elak jag känner mig.

Grejjen är den att på min mans sida har det inte fötts ett endaste flickebarn på typ 57 år...alla får bara söner! den sista flickan som föddes är min mans faster och hon är 57 år gammal (tror jag). Hon fick en son som har fått en son. Mannens farbror har fått 2 söner, mannens pappa fick 2 söner som den ena nu altså har fått 2 söner och vi, som fått en son. Jag vet att både mannens faster och mor har upplevt mf...så man börjar ju undra om dem ens kan göra flickor i den familjen.

Och vi vet ju inte vad våran är för sort och visst tusan blir jag lika glad om det är en lillebror, men visst vore det coolt om det är en lillasyster? Då skulle vi få den första flickan på 57 år! Och är jag helt ärlig så hoppades jag att mannens bror och fru inte skulle få en tös....det hade varit så typiskt. dem som inte ens önskade sig ett barn till...men nu fick dem en pojke till så nu är det vi som har chansen på första flickan.

Och ja, jag vet att jag nog är lite töntig....tycker ni att jag är töntig? Jag får skylla på hormonerna i så fall

Den 18/8 har vi nästa UL...då ska vi fråga igen (frågade sisst, men det var för tidigt att se...vi kollade, men det gick inte)

Spännande det där

*kramkramkram*
    Jag har också en sån historia! :) På min svärfars sida är det precis likadant. Är generationen före min mans farfar som det kom en flicka senast. Gissa vad vi vill ha? =) Och han är 81 år i år. Min man är osäker på om det var män eller kvinnor innan hans farfar så kanske ännu längre historia med män. :) Gissa om min mans farfar är trött på att hela tiden få höra "jag har fått en pojke". haha.

Happiness: Det löste sig efter lördagen. Eller han fick smöra som attan i söndags (det är hans sätt att be om ursäkt). Han fixade och donade och gjorde ALLT jag sa till honom att göra! HAHA. Så vi är sams..

Nu är jag uppe i Dalarna på jobb! Jag är sååå trött. Har varit i Rättvik hela eftermiddagen och kvällen på Classic Car Week med min brukare och hon har inte varit den roligaste, sovit två timmar inatt så antingen somnar hon eller så gnäller hon när hon blir såhär trött! Men nu ska hon banne mig sova inatt. Sitter och plågar henne på toaletten just nu (så jag slipper något otrevligt toabesök mitt i natten när JAG är som mest död). haha. Fullt upp denna vecka, hur ska jag orka! :) Bara 65 timmars arbete fram till fredag. och ansvar dygnet runt!
  • kajsalisa

Kort hälsning från Smögen. Hoppas att ni alla mår bra. Jag laddar för RUL på fredag, hoppas allt ser bra ut. Lycka till imorgon Färnevik. Tråkigt att du mår dåligt Happiness, men jag ser det som ett gott tecken... ;) Kram till er alla!

• färnik

Vi FICK se ett litet pickande Hjärta idag! Fostret var dock lite mindre än väntat, men kan rimligtvis inte vara direkt yngre med tanke på när symtom och plus kom...? Men vad jag förstått så kan det variera lite hur snabbt de växer alldeles i början, och allt såg tydligt exemplariskt ut i övrigt (hon hade ett antal punkter att gå efter som hon gick igenom, form, fostrets stl i jämförelse med säcken osv. allt var mkt fint...)

Fick utskrivet progesteron också (jättebra tyckte jag! Intressant bara att infertilitetskliniken tydligen inte tyckte det behövdes, medan vanliga gyn självmant ville skriva ut, det var alltså ingenting jag bad om?), och så fick vi sexförbud i minst 2 månader ("Ni är ju vuxna människor, så ni kan visa kärlek på annat sätt", sa den tämligen rättframma läkaren. Flört)

Tyvärr får vi vänta 4 veckor tills nästa VUL, för hon hävade att det var slöseri på resurser att göra ett redan om 2 veckor, då kunde de inte se tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att göra det. (Jag höll inte med, jag vill ju se att det lever och växer liksom, men jag fick ge mig. 4 veckor it is, om inget tråkigt händer innan dess...)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma