• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Angående flytningar. Jag har MASSOR! Har blivit så mycket att jag nu måste ha trosskydd på mig. När jag upptäckte att det var mycket trodde jag att jag kissade på mig för var alldeles blöt på insidan av låren. Så nu är det trosskydd ALLTID, dock luktar det ju inte lika gott eftersom det stänger in...

Det kommer gå bra för er "nygravida". Inga fler mf eller ma! De är bannlysta i den här tråden!

• Mammatilldig
    Mamma till W skrev 2010-08-09 17:30:53 följande:
    Angående flytningar. Jag har MASSOR! Har blivit så mycket att jag nu måste ha trosskydd på mig. När jag upptäckte att det var mycket trodde jag att jag kissade på mig för var alldeles blöt på insidan av låren. Så nu är det trosskydd ALLTID, dock luktar det ju inte lika gott eftersom det stänger in...

Det kommer gå bra för er "nygravida". Inga fler mf eller ma! De är bannlysta i den här tråden!
    Haha som mig då men flytningar hade jag då jag fick ett + det har jag fortfarande varje dag har jag trosskydd
  • Mabaja
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 17:39:44 följande:
    Haha som mig då men flytningar hade jag då jag fick ett + det har jag fortfarande varje dag har jag trosskydd
    Jag hade också mycket flytningar i början. Sen upphörde de i ca 10 veckor för att sen gå runt och ha en vit sjö i trosorna. Inte riktigt fräscht kanske! HAHA. Men vad gör man, jo trosskydd är räddningen och rena drömmen! :D
  • färnik

ag vet inte hur jag har ont riktigt, annat än att de sitter långt ner. Och är mer ett obehag än direkt smärta egentligen. Det är bara en känsla jag har just nu, att det kommer gå åt skogen... Känns på ngt vis som att jag ska börja blöda när som helst.

Illa mår jag mest hela tiden, igår var jag tvungen att lämna mataffären och kaskadkräkas i en buske utanför Oskyldig Tyvärr behöver det ju inte betyda ngt för min del, jag har ju kräks även vid misslyckade graviditeter.

Jag inbillar mig att när jag fått se fostret leva och må bra efter 12 fulla veckor, då kommer jag bli mindre orolig. Nu är mest mina tankar ett kaos av sorg som jag tar ut i förskott liksom. Och det blir inte mindre jobbigt av att jag mår så jäkla dålig när jag är gravid; utöver att jag mest ligger i sängen och mår illa/kräks, så har jag så ont i mitt bäcken/rygg när jag inte kan ta medeciner, att jag knappt kan gå. Eller resa mig, Eller ens vända mig i sängen utan att jag håller på att gå av på mitten. Att vara gravid är liksom en ren fysisk plåga för mig, då är det änu jobbigare att det aldrig blir ngt resultat av det hela. Gråter

• kajsalisa

Ja, vi oroar och nojjar oss. Inte så konstigt eg med tanke på vad vi alla gått igenom. Den där sköna naiviteten att allt kommer att gå bra finns liksom inte längre. Jag har inte slutat vara konstant orolig förrän ca 2 veckor sedan när magen började synas (v17) och nu förra veckan efter RUL, så mf/ma sätter helt klart sina spår....

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-09 18:03:04 följande:
    Ja, vi oroar och nojjar oss. Inte så konstigt eg med tanke på vad vi alla gått igenom. Den där sköna naiviteten att allt kommer att gå bra finns liksom inte längre. Jag har inte slutat vara konstant orolig förrän ca 2 veckor sedan när magen började synas (v17) och nu förra veckan efter RUL, så mf/ma sätter helt klart sina spår....
    jag tror att de flesta börjar slappna av när man kan känna sparkarna! och när man är orolig att man buffar lite på magen och så får man lite sparkar tillbaka! Det var först då jag slappnade av! :) (men så blödde jag ju även lite på vår bröllopsdag i vecka 21)
  • Mammatilldig

Har någon i samma vecka som jag fått kraftiga jobbiga sammandragningar redan ?

Jag hade det för ca 2 dagar sen på morgonen började det med diarre och molvärk i magen och ryggen var om och varm hämskt jobbigt men nu  e det bättre.

• Cat79

fröken SJ: Kul med vagn, vad blev det för någon? Vi har med sagt att vi vill ha en ny men sen när man småkikar lite bland begagnat så finns det mycket bra barnvagnar även där och nästan som nya. Givetvis går allt bra när väl RUL är.

• Längtan efter liten

fick ett spel nyss och bara tog bölade...
    Jag kände mig verkligen liten. Grät som om jag tappat min docka och den gick verkligen inte att få tag på igen.
    Känner mig så utsatt. varför kan det aldrig få gå bra? jag kommer aldrig klara av ett 4 missfall, det gör jag verkligen inte.. Det kommer ta kol på mig direkt.. Kan lika gärna ringa psyk redan nu och förvarna dom om att jag kanske kommer om jag får ett missfall.. Precis så känner jag..
    Varför vill det sig inte som jag vill?
    hoppas ni inte tycker jag är ivägen och bara nojjar.

Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-09 21:02:24 följande:
    fick ett spel nyss och bara tog bölade...
    Jag kände mig verkligen liten. Grät som om jag tappat min docka och den gick verkligen inte att få tag på igen.
    Känner mig så utsatt. varför kan det aldrig få gå bra? jag kommer aldrig klara av ett 4 missfall, det gör jag verkligen inte.. Det kommer ta kol på mig direkt.. Kan lika gärna ringa psyk redan nu och förvarna dom om att jag kanske kommer om jag får ett missfall.. Precis så känner jag..
    Varför vill det sig inte som jag vill?
    hoppas ni inte tycker jag är ivägen och bara nojjar.
    Varför tror du att du ska få ett fjärde missfall? Allt har ju sett bra ut hittills?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma