• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-09 21:04:22 följande:
    Varför tror du att du ska få ett fjärde missfall? Allt har ju sett bra ut hittills?
    ja jag vet att de har sagt det. men min tanke är ju att missfallet inte riktigt startat än utan att detta bara är en förvarning...
    Men den domen får jag ju på onsdag...
    flytningarna kommer och går...
    Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-09 21:07:10 följande:
    ja jag vet att de har sagt det. men min tanke är ju att missfallet inte riktigt startat än utan att detta bara är en förvarning...
    Men den domen får jag ju på onsdag...
    flytningarna kommer och går...
    Men flytningar är inte ett tecken på missfall! Då skulle jag haft 17 missfall om dagen bara i denna graviditet. Trodde att vattnet gick för några veckor sen, men det var ju "bara" en flod av flytningar.
  • Cat79

Län gtan efter liten: Snart är det ons och då får du din bekräftelse att allt är bra. Denna tråd är positiv och inga missfall är inte välkomna här. KRAMAR

• Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-09 21:10:06 följande:
    Men flytningar är inte ett tecken på missfall! Då skulle jag haft 17 missfall om dagen bara i denna graviditet. Trodde att vattnet gick för några veckor sen, men det var ju "bara" en flod av flytningar.
    jo fast mina är inte vita eller genomskinliga som alla andras.. utan mina är ljus bruna beiga...
    Längtan efter liten är stor
  • kajsalisa

Hur har det gått idag Gemigsinnesro?

• gemigsinnesro

Rul:et gick jättebra :). Krabaten har växt som den ska och har allt som behövs för att överleva. Så himla skönt. Att jag inte känt sparkar eller buffar än beror på att den låg djupt inne i magen samt att jag hade moderkakan i framkant. Kanske att jag skulle försöka börja tro på att det verkligen blir bebis i december nu då och börja knyta an så sakteliga. På tal om flytningar så har jag alltifrån gula,beiga och vita och i mängder dessutom. Riktigt ofräscht.

• Odetta

Nu är jag fan deprimerad

Jag har slitit som ett djur för att bli klar med min tenta som ska vara inlämnad innan klockan 08 i morgon bitti, jag har suttit och skrivit alla 5 sidorna och jag är KLAR....men kan jag lämna in den? NEJ

Såhär har min dag sett ut idag:

-inser att bläcket till min skrivare är slut
    -vi kör till högskolan så jag kan skriva ut där...men jag har inget utskriftskonto och expeditionen är stängd
    -kör till bibioteket
    -dem tar inte kort utan bara kontant, så vi måste hitta bankomat
    -hittar bankomat och tillbaks till bibioteket
    -köper utskriftskort och letar dator
    -hittar efter halva bibioteket en dator -måste ha lånekort (vilket jag inte har)
    -hittar en annan dator som funkar utan lånekort
    -BIBIOTEKETS DATORER STÖDJER INTE MINA DOKUMENT...dem är i works så kan inte skriva ut det ändå
    -ringer våra grannar...ingen har skrivare

hemma igen har jag omformaterat dokumenten till .doc och mailat in det till urkund (där dem kollar så man inte fuskar) och så tänkte jag att jag mailar dem till min lärare så kanske kanske kanske det går bra med det tills jag kan få in papperskopian till på onsdag....får ett automatiskt svarsmail att läraren har semester till och med den 16/8 så då kommer det gå genom receptionen och reglerna är att tentor som inte kommer in innom tidsramen skall skickas tillbaka underkända

wuaaaaaahhhhhhh känner jag bara Gråter Allt slit och så blir det såhär....jävla skit också

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    gemigsinnesro skrev 2010-08-09 21:57:49 följande:
    Rul:et gick jättebra :). Krabaten har växt som den ska och har allt som behövs för att överleva. Så himla skönt. Att jag inte känt sparkar eller buffar än beror på att den låg djupt inne i magen samt att jag hade moderkakan i framkant. Kanske att jag skulle försöka börja tro på att det verkligen blir bebis i december nu då och börja knyta an så sakteliga. På tal om flytningar så har jag alltifrån gula,beiga och vita och i mängder dessutom. Riktigt ofräscht.
    grattis till lyckat rul! *kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mammatilldig
    Längtan efter liten skrev 2010-08-09 21:20:09 följande:
    jo fast mina är inte vita eller genomskinliga som alla andras.. utan mina är ljus bruna beiga...
    Mina är inte bara genomskilninga utan gul bruna med och min bebis sprakar på i min mage varje dag och nyss med
    Jag skulle ha massa mf då som majabaja skrev.
    Ett mf är inte tecken på flytningar eller färgen utan det kan vara mkt.

Det kan vara vanligt det kan vara katerier i underlivet svamp osv men inte mf eller ma bara för detta gumman..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma