• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-04-06 18:25:36 följande:
    Telge: Fast du skrev ju bara för någon dag sedan att du hade läst om så många som fått veta att fostret var dött på KUB i din ålder......... Du får oroa dig hur mycket du vill. Jag har också oroat mig och varit allt annat än cool det har jag aldrig sagt annat.  Nu tycker jag att alla lägger ner tjafset!

I sommar ska vi väl inte göra så mycket! Eftersom bebis är beräknad 31 juli och maken går på semester strax innan blir vi nog hemma... Eller vi får se kanske tar en hotell helg eller nåt i juni.....Till hösten ska vi hitta på nåt i stället och så håller vi på spara till nästa sommar när vi ska åka till Mallorca! NI andra då?
    Jag hade ett liv innan denna bebis blev till och då läste jag det i en annan tråd här på FL. Det var alltså länge sedan, typ 1 år sedan om inte mer.

I sommar vet jag inte vad det blir, inget bestämt än, får se hur jag mår också, men nånstans åker jag nog på semester lutar åt västkusten på egen hand.
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • needtobreathe
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 18:27:08 följande:
    en kanske konstig fråga men va bebisen lung å fin när du höll i den?
    min släkt har en teori om de där nämligen så man blir lite nyfiken! :)
    Haha han va knäpptyst.. ;) Min stökade runt dock..
  • Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-04-06 18:30:31 följande:
    Haha han va knäpptyst.. ;) Min stökade runt dock..
    hehe då stämmer teorin änså länge!
    dom va övertygade om att jag ska ha en pojk jag med  enligt denna teorin

Om en gravidkvinna håller en  bebis å bebisen e tyst och lugn så väntar kvinnan en pojk.
    E ungen orolig eller skriker så väntar hon en flicka.
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 18:34:39 följande:

Om en gravidkvinna håller en  bebis å bebisen e tyst och lugn så väntar kvinnan en pojk.
    Intressant teori! Måste hitta en bebis att testa på!!!

Min kille var söt igår, han hade skrivit ut någon grej från internet, som ett litet måttband som han mätte mitt ringfinger med. Resultatet blev visst en ojämn siffra enligt den här HÖGST VETENSKAPLIGA mätningen, så nu är det tydligen bevisat att vi ska ha en flicka....
    Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-04-06 18:37:51 följande:

Min kille var söt igår, han hade skrivit ut någon grej från internet, som ett litet måttband som han mätte mitt ringfinger med. Resultatet blev visst en ojämn siffra enligt den här HÖGST VETENSKAPLIGA mätningen, så nu är det tydligen bevisat att vi ska ha en flicka....
    Haha ;) Jag har också ojämnt nr på mitt ringfinger.. men ingen tjej här inte ;) Va säger din magkänsla?
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-04-06 18:28:58 följande:
    Telgebo: Vi förstår din oro allihopa för det bästa med denna tråd (även om det är synd att dessa trådar ska behöva finnas) är att alla råkat ut för samma sak! SEdan kanske du är extra orolig med tanke på situationen med dina andra barn. Jag hoppas ALLT löser sig för dig och jag tror att du om 10 veckor kommer sitta och fundera på varför du oroade dig så mycket för allt precis som jag gör nu!
    Jo jag är jävligt orolig och mycket bottnar i att jag faktiskt mer eller mindre förlorade 3 barn bara sådär och är rädd att göra det igen. Visst mina barn lever men det är svårt att förklara hur det känns för nån som inte har upplevt det själv och som styr och ställer när jag ska träffa dom, just nu inte alls och hur länge jag ska vara utan umgänge vet jag inte. Jag blir behandlad som skit kan jag säga av den där familjerättsbyrån och inte som människa eller mamma till 3 barn. Jag är orolig för hur dom kommer agera när det framdagas att jag har ett barn på G, om det kommer ta hus i helvete och de kommer ta barnet ifrån mig redan på BB och placera det i fosterhem bara för att det finns en gammal journal från 80 talet typ som säger att jag mådde dåligt som barn (konstigt med tanke på min uppväxt av en alkoholiserad pappa som förgrep sig på mig  och en mamma som sket i mig) och det ligger till grund hos dom att jag skulle vara en dålig och olämplig mamma. Ingen annan tycker det, men myndigheter det gör som de vill och 2 års helvete med domar och gud fan vet allt (Odd kan nog intyga hur det känns) är förgäves, det hittar på egena domar den där fam rätten som passar dom bäst och drar in umgänget för minsta lilla, i det här fallet på ingenting, jag har inte gjort nånting, men man ska straffas för inget.

Det här påverkar mig och den ena oron bygger den andra sas.

Om 10 veckor är jag i v.23 och ja...förhoppningvis så är jag lugnare, men jag kan inte tänka så långt fram. Jag kan sträcka mig fram tills tisdag max.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 18:34:39 följande:

Stämmer inte för mig.

När jag väntade sonen så höll jag en lugn bebis, nyfödd bara några timmar gammal.

Med dottern så höll jag en lugn bebis

Med dotter 2 höll jag i en lugn bebis.
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-06 18:37:51 följande:

hehe awes vad gulligt! :) duger de med ett vanligt måttband? maken får leta upp ett då.. Tycker sånna skrönor e roliga:) även om de inte stämmer alltid:)
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-04-06 18:39:20 följande:
    Haha ;) Jag har också ojämnt nr på mitt ringfinger.. men ingen tjej här inte ;) Va säger din magkänsla?
    Nja, vet inte... jag tror på flicka just nu. Men tidigare var jag ju stensäker på pojke... så ja, det kan nog bli vad som helst
    Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma

usch va ont i min mage jag har just nu!! hoppas bara de e att jag behöver bajja eller nåt..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma