• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Längtan, vilken underbar bild! Supersöt! Och grattis till sonen! Vad heter han?

Sötfilur, jag har valt Danderyd för tycker det verkar mysigt med BB-hotellet. Vad jag hört så är kompisar nöjda med Danderyd, KS och SÖS men har hört några som inte varit så nöjda med Huddinge och Södertälje. Men det kan ju vara tillfälligheter.

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-04-07 11:07:50 följande:
    En liten fråga till er som bor i Stockholm, vilka BB är bäst?
    Vi ska dit snart och jag skulle vilja skriva ner nummer och ställen ifall det skulle sätta igång...
    JAG tycker helt klart KS Huddinge och Solna. KS i allmänhet gillar jag liksom ;) Jag har förstått att Huddinge har en av dom bästa neo avdelningarna om de skulle behövas vård, så de känns finfint! KS i Solna är lite rörigt nu för där bygger dom om.

Sös tycker jag känns rörigt, känns inte kul alls, o vet inte hur de är me deras eftervård osv där.

Danderyd kan ja inte uttala mig om då ja bara varit på deras gynakut, men de duger nog :)
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-04-07 11:11:22 följande:
    Längtan, vilken underbar bild! Supersöt! Och grattis till sonen! Vad heter han?

Sötfilur, jag har valt Danderyd för tycker det verkar mysigt med BB-hotellet. Vad jag hört så är kompisar nöjda med Danderyd, KS och SÖS men har hört några som inte varit så nöjda med Huddinge och Södertälje. Men det kan ju vara tillfälligheter.
    Hahaha! Södertälje.. ne fy sjutton skulle inte ens besöka de "sjukhuset" om ja va tvungen. Sen ligger de jäkligt off o Södertälje i sig är usch.. ;)
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-07 11:11:39 följande:
    JAG tycker helt klart KS Huddinge och Solna. KS i allmänhet gillar jag liksom ;) Jag har förstått att Huddinge har en av dom bästa neo avdelningarna om de skulle behövas vård, så de känns finfint! KS i Solna är lite rörigt nu för där bygger dom om.

Sös tycker jag känns rörigt, känns inte kul alls, o vet inte hur de är me deras eftervård osv där.

Danderyd kan ja inte uttala mig om då ja bara varit på deras gynakut, men de duger nog :)
    Som sagt, det verkar variera lite. SÖS tycker jag själv verkar rörigt pga att man måste ta sig in till stan och krångla. Tänk om det är rusningstrafik, vad stressigt.

Huddinge är jag själv född på och det gick ju bra :) Men hade en kompis som inte var så nöjd men det säger ju ingenting egentligen. Så kan det ju vara överallt.
  • Sir Bubbalots mamma

usch idag har jag en nojjig dag! vissa dagar ska man inte vara inne på familjeliv.. de sista dagarna har flera stycken i andra trådar jag e med i fått MA å MF.. å idag ran bägaren över.. idag va de en till som fått de. de river upp alla gammla känslor å oros moln igen. å jag känner mig halvt förstörd.

jag vet att jag e löjlig å borde bara skärpa mig. jag e i v15+0 nu å jag såg en frisk bebis i v12+0 ju.. å jag har ju kännt de sprattla där inne ett par gånger dock inte så ofta.

bläää.. håller mig nog till denna tråden bara idag.

• needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-04-07 11:14:12 följande:
    Som sagt, det verkar variera lite. SÖS tycker jag själv verkar rörigt pga att man måste ta sig in till stan och krångla. Tänk om det är rusningstrafik, vad stressigt.

Huddinge är jag själv född på och det gick ju bra :) Men hade en kompis som inte var så nöjd men det säger ju ingenting egentligen. Så kan det ju vara överallt.
    Hah ja de också, sen när man kommer in på den förlossningen så får man åka hiss upp en våning o krångla.. jätteskumt!

Jag är född på Ks i Solna ;)

Haha nä finns ju alltid folk som är missnöjda me olika sjukhus.. har ett par vänner som inte gillar danderyd.. medan andra gör.. smaken e som baken! :D
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-04-07 11:13:32 följande:
    Hahaha! Södertälje.. ne fy sjutton skulle inte ens besöka de "sjukhuset" om ja va tvungen. Sen ligger de jäkligt off o Södertälje i sig är usch.. ;)
    Helt klart Huddige BB där är ebba född
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2011-04-07 10:40:49 följande:

STORT GRATTIS hjärtat att allt gick bra och fort herregud du måste berätta sen när du orkar så söt han är och STOLTA storesyster och pappaHjärtaHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes

Sötfilur, slutsatsen verkar bli att du ska satsa på Huddinge, KS Solna eller Danderyd helt enkelt :)
    Men ta det som är bäst geografiskt. Var bor du?

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-07 11:13:32 följande:
    Södertälje sjukhus är förlossning är mycket mysigare än Danderyd kan jag lugnt säga. Jag har fött på båda ställena, men jag kom aldrig till nåt hotell på Danderyd utan upp på BB avdelningen.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma