• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-07 12:47:34 följande:
    JAG tyckte maten var supergod på södertälje och vidrig på danderyd många ggr. och maten var varm .

De sa inget om att man inte får föda på södertälje om man har grav diabetes, nu hade jag inte det så.
    Jag gick på Aurora på södertälje och blev jättefint mottagen när jag skulle föda. Jag kände ju de flesta uskor där då jag hade varit in så ofta på kontroller och fick en av dom som jag kände bäst det kändes tryggt.
    När bm trodde jag hade diabetes för att amadeus blev så stor sa dom sen på södertälje att om det skulle vissa att jag skulle ha det skulle jag få åka in på huddige istället för dom har mer saker där än i södertälje.
    Men nu hade jag inte det så det var skönt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • kajsalisa

Sådärja Sofy. Nu har jag också bokmärkt din hemsida och tänker följa dig där. :)

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-07 12:50:17 följande:
    När bm trodde jag hade diabetes för att amadeus blev så stor sa dom sen på södertälje att om det skulle vissa att jag skulle ha det skulle jag få åka in på huddige istället för dom har mer saker där än i södertälje.
    Men nu hade jag inte det så det var skönt
    OK,  jag diskuterade aldrig det då jag hade fina p-glukos värden under min graviditet och ingen misstanke fanns.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • MCT79
    kajsalisa skrev 2011-04-07 12:53:17 följande:
    Sådärja Sofy. Nu har jag också bokmärkt din hemsida och tänker följa dig där. :)
    Me too! Ska bli skoj att se hur han är på utsidan... kanske blir som jag spånade... att han i slutet av nästa vecka lär sig gå, och om 4 veckor doktorerar han i kärnfysik! Cool
    det gick åt skogen...igen.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-07 12:55:38 följande:
    OK,  jag diskuterade aldrig det då jag hade fina p-glukos värden under min graviditet och ingen misstanke fanns.
    Min glukos var bra för mig med
    Men varför bm trodde var för att han låg översta kurvan + 5 cm ovandå
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    kajsalisa skrev 2011-04-07 12:53:17 följande:
    MCT79 skrev 2011-04-07 12:57:38 följande:
    Me too! Ska bli skoj att se hur han är på utsidan... kanske blir som jag spånade... att han i slutet av nästa vecka lär sig gå, och om 4 veckor doktorerar han i kärnfysik! Cool
    Gullisar då! ;)

Vi ska självklart börja pott-träna honom direkt också, och så ska han få lära sig åka skidor i november, moahahaha!!
  • Pancakes
    Safireee skrev 2011-04-07 12:01:48 följande:
    Jag tror ju stenhårt på att det är en pojke i magen och har massor med namnförslag. Min man ratar alla utom Erik eller möjligen Philip, så vi får se om det blir det. Om det skulle vara en flicka så har jag bestämt mig för Stella (min man är mer tveksam).

2,5 h till KUB-ultraljudet nu. Nervöst!  

Åh, Stella var jättefint! Tack för "tipset" :)

Ska tänka på dig under ditt KUB! Uppdatera oss sen! Kram

• Muffe

Hmm det är inte jättelätt att måla tånaglarna med stor mage kan jag meddela

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-07 12:09:03 följande:
    Ohh Stella gillade jag... :)
    När jag träffade min sambo.. eller ja inte direkt men kanske nått år in i förhållandet så visade han mig en suuuuupersliten lapp han hade i plånboken... men namn som han gillade.. om han skulle få barn nångång... hur gulligt är inte det?
    Tyvärr åkte plånboken i tvätten en gång så den finns inte kvar... men vi lyckades minnas de flesta..=)
    Åh, vad gulligt! Hur vanligt är det att killar gör så liksom :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma