• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-07 12:58:57 följande:
    Min glukos var bra för mig med
    Men varför bm trodde var för att han låg översta kurvan + 5 cm ovandå
    Jag blev ju kallad på extra TUL då mitt SF-mått växte i racerfart på ett BM-besök. Först mätte BM att de hade växt 12 cm sedan förra besöket typ 12 dagar innan, och låg på 42 cm, men hon mätte om och fick att det ökat 6 cm, då blev jag skickad på TUL några dagar senare. När jag sedan kom in på förlossningen med de vanliga SD hade jag inte gjort TUL än och uskan sa att du måste göra det innan vi gör nåt annat. Tyckte det var ett himla bök att ta sig till Obstetriska med dem där SD och göra TUL när jag hade ont, men allt var bra med lilltjejen. jag hade stor mage bara utan förklaring.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-04-07 13:31:58 följande:
    Hmm det är inte jättelätt att måla tånaglarna med stor mage kan jag meddela
    Sånt överlät jag till exet 1 gång, men det blev bara 1 gång för han tog ju evigheter på sig att måla 10 naglar, ha ha.

Raka benen är inte heller lätt kan jag meddela och inte knyta skorna, de sista veckorna fick exet göra det åt mig om han var hemma.
  • Pancakes
    Hehe, har du också märkt det?Det är riktigt jobbigt och man ser inte vad man gör. Jag vill ha fina fötter till förlossningen (ytligt, jag vet) så jag tänkte boka pedikyr på salong om ett par veckor.

Nåt annat som är svårt är att raka eventuella kroppsdelar från midjan och nedåt..
  • telgebo

Fina fossingar kan jag nog glömma som har psoriasis under hela fotsulan, kliar som sjutton på nätterna ibland. Ser inget vidare ut.

• MCT79
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:38:21 följande:
    Hehe, har du också märkt det?Det är riktigt jobbigt och man ser inte vad man gör. Jag vill ha fina fötter till förlossningen (ytligt, jag vet) så jag tänkte boka pedikyr på salong om ett par veckor.

Nåt annat som är svårt är att raka eventuella kroppsdelar från midjan och nedåt..
    Ja raka mellan fötterna kan inte vara lätt....
    det gick åt skogen...igen.
  • Muffe

det är ju jättejobbigt att raka sig, jag blir jätteanfådd för jag får typ ta i för att orka ner med hyveln till smalbenet

• needtobreathe

Haha inga problem för mig o raka mig, klippa/måla tånaglar o sånt ;) Sover fortfarande på mage också, underbart! Brukar bada ofta också o då sitter ja i skräddarställning o lutar mig över kanten eftersom datan står på en pall där ;)

• MCT79
    Bara du prickar fötterna tycker jag det måste räknas som lyckat, tanken som räknas! ;)  Är du hemma nu? Antar att du inte målar tånaglarna på jobbet.. =)
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:32:25 följande:
    Åh, vad gulligt! Hur vanligt är det att killar gör så liksom :)
    Näe det är det nog inte... han vill verkligen verkligen verkligen ha barn.... så det gör extra ont i hjärtat på mig när "jag" inte kan ge honom det...
    det gick åt skogen...igen.
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-04-07 13:42:47 följande:
    det är ju jättejobbigt att raka sig, jag blir jätteanfådd för jag får typ ta i för att orka ner med hyveln till smalbenet
    Jag provade att lyfta upp benet på toastolen för att komma åt men det var ju stört omöjligt magen tog emot hur jag än försökte. Det blev som det blev liksom, glömde lite här och där, men vem bryr sig egentligen. Bikinilinjen var bara att glömma såg ju inte ett smack och var så svullen och var rädd för att råka skära mig där så jag lät det vara.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-07 13:43:04 följande:
    Haha inga problem för mig o raka mig, klippa/måla tånaglar o sånt ;) Sover fortfarande på mage också, underbart! Brukar bada ofta också o då sitter ja i skräddarställning o lutar mig över kanten eftersom datan står på en pall där ;)
    Vilken dröm. Bada, ha ha, ni skulle sett mig tjejer när mitt ex tappade upp ett bad till mig efter att ha pratat med Huddinge förlossning , komma ner i badkaret kan säga att det var inte lätt och komma upp trodde jag aldrig att jag skulle fixa, så jädra trångt. Min kille fick dra och slita mig upp och jag hade fan mer ont efter det badet än vad jag hade innan.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma