• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Jag gillar´t!

Måste säga att jag satte mitt vatten i halsen här när första bilden kom upp....."vilket hår färgade hon egentligen?!?!?"

Jag har också fått ränder sista dagarna Mabaja. mina kommer dom med! :)

Väntar tvillingar! 36+2 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-02-03 11:47:36 följande:
    Nej du. Där vistas inte jag!
    Oj då... för fin för gamla stan? ;)
    Väntar tvillingar! 36+3 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-02-03 11:54:16 följande:
    Självklart! Här är det förorten som gäller! På norra sidan! ;)
    Hahahah! Det är rätt!  Våga Vägra City!
  • MCT79

Förlåt det här hör inte hit men stämmer så j-vla bra... hahah!

Du är troligtvis sjuksköterska då du…
    1. Du har fått en rynka mellan ögonbrynen av att ha försökt låta bli att andas in de olika mänskliga dofter du stött på genom åren.
    2. Din urinblåsa har en kapacitet som fem andra personers tillsammans.
    3. Du någonsin haft att göra med nån som anser att förstoppning i fyra timmar är ett fall för akuten.
    4. Du någonsin haft en patient med en näsring, en ögonbrynsring samt tolv öronringar som sagt: "Jag är stickrädd".
    5. Dina fötter är något större och något tjockare än Fred Flintas.
    6. Ditt immunförsvar är så välutvecklat att det vid ett par tillfällen dödat mullvadar i din trädgård.
    7. Du tycker att du haft en rejäl lunchrast när du hunnit ta en kopp kaffe och sedan faktiskt
    8. Hunnit dricka upp den innan den kallnat.
    9. Du misstror 90% av det du hör och 75% av det du ser.
    10. Du har dina lediga helger planerade ett år i förväg.
    11. Du säger till dig själv: "Vilka härliga vener" när du möter en fullständig främling i affären.
    12. Du har blivit utsatt för så mycket röntgenstrålar att du ser det som ett preventivmedel.
    13. Du blir helt förstummad om du ser någon som faktiskt håller för munnen när han hostar.
    14. Din personliga uppdelning av patienter är: 1. Akut. 2. Halvakut. 3. Inte akut. 4. Sova ruset av sig.
    15. Du automatiskt multiplicerar med tre det antal drinkar en person uppger sig inta per dag.
    16. Du kan se fullkomligt allvarlig ut när en patient säger: "Jag har bara druckit ett par öl..."
    17. Du tycker att tiden en patient bör få vänta i väntrummet ska vara proportionell till hur länge han haft sina symtom: "Ni har haft värk i tre veckor, jaha, varsågod och sitt, det blir er tur om tre dar."
    18. Du har återkommande mardrömmar om att bli jagad och överkörd av den bärbara röntgenmaskinen.
    19. Du någonsin varit tvungen att lämna en patient innan du börjat skratta hejdlöst.
    20. Du någonsin satsat pengar på någons promillehalt.
    21. Du anser att joursystemet är en satanisk komplott.
    22. Din vanligaste fråga klockan två på morgonen är: "Varför är detta akut nu?"
    23. Du tycker att "dåliga gener" skulle vara en erkänd medicinsk diagnos.
    24. Du någonsin hänvisat till intagningsdiagnosen PFO = Pissade och Föll Omkull.
    25. Du anser att biljetter till skoldanser skulle berättiga till gratis magpumpning.
    26. Du går långa omvägar runt äldre, skröpliga personer i köpcentret därför att du inte vill riskera att behöva utföra hjärtlungräddning på din lediga dag.
    27. Du någonsin har mött en patient vars huvudsakliga problem är: "Jag är så jävla full!"
    28. Du refererar till motorcyklister som organdonatorer.
    29. Du någonsin tänkt: "Så länge han har en puls, så skiter jag i rytmen."
    30. Du ger A-lagarna tips om var de kan hitta någonstans att sova, så att du slipper att de kommer tillbaka på "återbesök".
    31. Du någonsin låst fast nån, och det var inte i en sexlek. .
    32. Du gör egna förkortningar så att folk inte ska förstå vad du tycker om dem: TPL, FFMA, EGV, KäV (Tomtar På Loftet, Försvinn Från Mitt Akutrum, Endast Gud Vet, Knäppare än Vanligt,).
    33. Du tycker att "Vaken och korkad" är ett passande val för beskrivning av en patients mentala status.
    34. Du planerar middagsmaten när du håller på med en magpumpning
    35. Du anser att i alla väntrum skulle det finnas gratis Valium i karamellform.
    36. Du anser att du haft flera patienter som varit "besatta av en ond demon".
    37. Din idé om perfekt timing är när det kommer ett akutlarm just när du slutat ditt skift.
    38. Du anser att man skulle behöva ett statligt tillstånd för att få skaffa barn.

Cool

• MCT79
    SoMa72 skrev 2012-02-03 15:25:46 följande:

Är det nån som har koll på leaeva nu för tiden förresten? Vad har hon för nick ifall hon har bytt? Vore ju kul att få en uppdatering från henne.

Nääe inte hört något alls... gissar att hon har fullt upp....  Flört
  • MCT79
    plutten02 skrev 2012-02-04 13:52:13 följande:
    När märkte ni skillnad på er navel???

Jag är i vecka 20 och märker redan skillnad på naveln...
    Jag har väldigt djup navel i vanliga fall och det är nog först sista veckan eller två som den vänt sig ut och in..=)
    Väntar tvillingar! 36+4 idag!
  • MCT79
    Javisst skrev 2012-02-04 14:23:51 följande:
    Min navel har alltid varit väldigt djup, nu är hela naveln mer utspänd (så man har fri sikt in :-O ), men fortfarande djup.

Åh, min läkare Anette (som skrivit ut medicinerna) är så gullig! Var och lämnade prover i veckan efter att ha fått en remiss och dagen efter ringer hon och berättar att allt ser jättebra ut (vanligtvis ringer läkare bara om något INTE ser bra ut), kallpratar lite och frågar hur långt jag har gått nu och hur jag mår och så. Omtänksamt!
    Härligt! Så det ska vara ju!
    Mamma till W skrev 2012-02-04 16:36:51 följande:
    Färgade håret idag igen. Köpte brun färg och... Det rosa är rosa och det röda är rött men allt är lite mörkare! Jag gråter för varför kom jag ens på tanken att färga håret!
    Men åhh! Du känner ingen som kan hjälpa dig? någon med frisörkunskaper?
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-02-04 16:50:05 följande:
    Daniel säger bara "gå till en frisör". Men jag tycker att jag borde fixa det själv eftersom jag är så urbotadum och sätter mig i den här sitsen... Och ångrar mig!

Sen kanske jag är liiite påverkad av att vi inte hämtar vagnen... Den här helgen heller! Och inte kan vi beställa nån säng heller! Och wilda som var dålig inatt!
    Klart sån inverkar. Men varför inte göra som Daniel föreslår (trodde aldrig jag skulle skriva det.. ;)  )  Bara för att man schabblat till det så kan man väl ta hjälp?

/hon som gick med rosa hår vårterminen i nian...
  • MCT79

16 maj 2017 är en tisdag. så jag jobbar! ;)

Väntar tvillingar! 36+5 idag!
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2012-02-05 10:31:45 följande:
    Tänk om du är mammaledig?
    No way.
    Väntar tvillingar! 36+5 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma