• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2012-01-27 11:24:25 följande:
    Men gud det är ju helt otroligt MCT! Efter allt kämpande och lidande och jävulskap så ska du få TVÅ om max fyra veckor! Haha jag diggar din morgon skarp förresten
    I knoooow... undrar när jag fattar.... när de kommer ut? När vi kommer hem? När de tar studenten?!

Ja eller hur.... han var inte så sugen på att småprata kan man väl säga...."Malin?"  "ja...?"  "skriv på här"  *gone*

Jag tror jag drömde något för jag var helt övertygad om att det var sambon som ringde på dörren...varför han nu skulle göra det...
    Väntar tvillingar! 35+3 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-27 11:34:21 följande:
    Hahaha ja jag har gjort något liknande en gång! Eller snarare så att jag skulle överraska mitt ex med nån sexig miniklädsel, han skulle komma hem närsomhelst och så ringde det på dörren och jag trodde självklart att det var han och öppnar den ... Hahaha! Jag har ingen aning om vem det var förutom att det var en man, jag slängde igen dörren så fort jag nånsin kunde och vägrade öppna den mer....

Haha!! Och jag drömde att min sambo sagt att han ska sluta halv ett idag. Det känner han inte till säger han.

Jag hade tänkt gå till jobbet idag men jag var så fruktansvärt trött och mådde lite dåligt (av min sambos andedräkt haha, nu börjar superkänsliga näsan komma igång) så jag somnade om istället. Jag får samla krafter till nästa vecka. 
    Hahahah! Undrar vad den som ringde på ville?
    Jag hann ju aldrig öppna dock... vi har ett fönster bredvid dörren som han kikade in genom. Jag tvärvände i sovrumsdörren men det var ju liiite sent...haha!
    Måste säga att han väntade tålmodigt under klädselprocessen dock! ;)
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-27 12:07:31 följande:
    Alltså de här graviditetshormonerna.... Jag sitter alltså och gråter över att sossarna väljer partiledare just i detta nu. Jag är inte ens sosse haha. 
    Hahahhaha!
  • MCT79

Hmm fick min löneavi från jobbet idag.... -855 kr...kul! Fattade ingenting av den dock så jag ringde för att kolla... å lönekontoret fattade inte heller! haha! Nu var "min" ordinarie handläggare sjuk men denna skulle luska i vad som hänt och återkomma i början på veckan....

Sen ringde jag ju förut och kollade det där med att man får behålla 10% av lönen vissa månader om man har kollektivavtal om det.
    Jag fick då till svar att jag får 10% av en månadslön utbetalat en gång. Okej.. inte jättemycket men lite pengar iaf...

Nu säger denna handläggaren att jag får 10% i FEM MÅNADER om jag anmäler 150 dagars föräldraledighet på en gång! Viss skillnad.... men det betalas fortfarande ut som ett engångsbelopp, hon gissade i mars. Tackar tackar.
    Men om jag bara lägger in om 90 dagar hos arbetsgivaren så kan jag inte få en ytterligare utbetalning senare utan den sker bara en gång. Varför berättar de flesta inte sånhär information frivilligt?!

• MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-27 12:49:21 följande:
    V 8+0 idag förresten Tredje månaden... Det har gått snabbt. Känns som om det var förra veckan jag plussade.
    *wroooom*  Snart sitter du här. Med foglossning, andningsproblem.... hah!  Då ska jag glatt peppa dig med "ohh bara 4 veckor kvar nu!" ;)
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-27 13:01:38 följande:
    Haha sann glädje! Men du - du HAR inte fyra veckor kvar! De är hos dig om max två veckor tror jag! Promise!!
    Kyss
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-27 13:19:33 följande:
    Det stämmer ! Jag fick också reda på dels att jag får 10% av min lön de första 3 mån jag är sjukskriven- TACK liksom!! Jag är sjukskriven resten av graviditeten nu, med BF i maj så är det låååååångt fram. 

Får också 10% de första 150 dagarna enligt vårt avtal, antar att vi har samma avtal MEN, det är jätte viktigt att man lägger in om tjänstledighet minst 150 dagar i sträck- om man tex lägger in för 2 mån i taget så får du bara 60 dagars ersättning, sen har den båten gått. Jag får mitt engångsbelopp så fort bebis är ute, bara att ringa till min löneassistent så fixar hon det.

Jag har fått ringa rint, kontakta facket osv för att få klarhet i detta- så irriterande!!! Man har ju RÄTT till dessa pengarna!     
    Precis. lägger jag inte in för 150 dagar på en gång så har det skeppet seglat.
    Men märkligt att man får olika information från två olika människor! Å från facket sa de EN månadslön till mig!

Jag har vårdförbundet... du?
  • MCT79

Spännande.... man får väl se vem av alla man pratat med som har rätt.... hoppas på den senaste! Cool

• MCT79
    JoWiAn skrev 2012-01-27 13:55:04 följande:
    Pengarna ska komma automatiskt. Jag frågade om det idag. Så in med 150 dagars ledighet bara!
    Är du också vårdförbundare? =)
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-27 14:29:25 följande:
    Och jag får totalt 90 % av min lön under högst 365 dagar. Har inte hittat något om att man måste ta ut minst si och så många dagar ännu så man inte förlorar en massa pengar men det finns säkert beskrivet nånstans. 
    Damn! Bra ju!

Liberte jag tog min lön * 5 månader (150 dagar ca) * 0,10.... sedan skatt på det som vanligt då.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma