• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    FruW skrev 2011-04-10 12:06:28 följande:
    Stor kram till kjaam, kommer säkert gå bra för din morfar, de är jätteduktiga!!
    Tack! Kram!!
  • Odetta
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-10 12:06:36 följande:
    tack gumz. jo han har en av de bästa läkarna inom onkologi här nere. och de e sista cystan som e kvar efter 2års kamp mot cancern. så  vi hoppas att detta e slutet på detta nu! 

kram
    oj...2 år! Ja, hoppas han får bli frisk nu...cancer är en sådan skitsjukdom (inte för att det finns någon sjukdom som inte är skit...men ja, du vet vad jag menar)

kram
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik
    mimmi80  Skrattande Jag skojade bara! Klart vi ska ha ihop det i vårt nästa liv! Flört (eller ja, du är välkommen redan nu, känns som om det skulle kunna behövas ett par extra händer redan nu! *hi hi*

sofy: vid första undersökningen var tappen medelmjuk, 3cm lång och bakåtriktad, öppen 1 cm. De misslyckades med att sätta bardkateter utan det blev gel 3ggr som förbehandling. När det sedan var dax för den "egentliga igångsättningen" var tappen mer mogen, 1,5cm lång, medial  och 3cm öppen.  Då tog de hål på hinnorna för att 1 timme senare sätta dropp. 30 min senare fick jag värkar, och ytterligare 90 min senare var hon född. Glad

2 barns mamma84 ja tänk om man kunde det, så fantastiskt...

Den här gången var jag mest förundrad när Tilde fötts, att hon var så liten (3,4kg, första barnet vägde ju 4,6), och framförallt: att hon faktiskt LEVDE! Det tog 1½ dygn innan jag kände den där otroliga kärleken (som jag med första barnet kände omedelbart) Först kunde jag bara inte förstå att det var sant: en LEVANDE bebis, det trodde jag ju aldrig... Skäms

Hur har ni andra känt? Omedelbar kärlek, eller har det tagit tid? Jag blev förvarnad inför den här förlossningen av sjukvårdspersonalen, att det kanske skulle ta tid, lång tid, innan känslorna för barnet kom, iom missfallen och hur jag mådde psykiskt under graviditeten...
  • färnik
    sofy  På mig kunde de inte ta hål på hinnorna iom att tappen var så bakåtriktad, de kom inte åt. Inte heller bardkatetern kom de åt med, därav gelen.

Jag gissar att de på dig kommer ta hål på hinnorna, borde gå lätt med tanke på att tappen redan är framåtriktad tycker jag!

odd: hur lång tid tog förlossningarna vid dina igångsättningar? e säger ju att igångsättningar ofta blir så utdragna, men min egen erfarenhet är ju tvärt om, så fort de bara kom åt att ta hål på hinnorna och därmed vågade sätta dropp, så gick det ju hur fort som helst...
  • Odetta
    färnik skrev 2011-04-10 12:26:56 följande:
    mimmi80  Skrattande Jag skojade bara! Klart vi ska ha ihop det i vårt nästa liv! Flört (eller ja, du är välkommen redan nu, känns som om det skulle kunna behövas ett par extra händer redan nu! *hi hi*

sofy: vid första undersökningen var tappen medelmjuk, 3cm lång och bakåtriktad, öppen 1 cm. De misslyckades med att sätta bardkateter utan det blev gel 3ggr som förbehandling. När det sedan var dax för den "egentliga igångsättningen" var tappen mer mogen, 1,5cm lång, medial  och 3cm öppen.  Då tog de hål på hinnorna för att 1 timme senare sätta dropp. 30 min senare fick jag värkar, och ytterligare 90 min senare var hon född. Glad

2 barns mamma84 ja tänk om man kunde det, så fantastiskt...

Den här gången var jag mest förundrad när Tilde fötts, att hon var så liten (3,4kg, första barnet vägde ju 4,6), och framförallt: att hon faktiskt LEVDE! Det tog 1½ dygn innan jag kände den där otroliga kärleken (som jag med första barnet kände omedelbart) Först kunde jag bara inte förstå att det var sant: en LEVANDE bebis, det trodde jag ju aldrig... Skäms

Hur har ni andra känt? Omedelbar kärlek, eller har det tagit tid? Jag blev förvarnad inför den här förlossningen av sjukvårdspersonalen, att det kanske skulle ta tid, lång tid, innan känslorna för barnet kom, iom missfallen och hur jag mådde psykiskt under graviditeten...
    Jag kände kärleken med det samma, men jag vågade (och vågar) inte riktigt tro på det ändå...att vi får behålla honom liksom

Det kändes så otroligt overkligt när han kom...denna efterlängtade lilla bebis! Sedan blev han så sjuk och har typ varit det sedan han var 3 veckor gammal så jag går fraktiskt och träffar en kurator nu för att jag tycker det är jobbigt. Jag vågar liksom inte slappna av och bara njuta utan sitter hela tiden på helspänn och målar fan på väggen.

Så kärleken har jag kännt från första sekund...men jag vågar inte slappna av och njuta.

*kram*
  • Odetta
    färnik skrev 2011-04-10 12:31:19 följande:
    sofy  På mig kunde de inte ta hål på hinnorna iom att tappen var så bakåtriktad, de kom inte åt. Inte heller bardkatetern kom de åt med, därav gelen.

Jag gissar att de på dig kommer ta hål på hinnorna, borde gå lätt med tanke på att tappen redan är framåtriktad tycker jag!

odd: hur lång tid tog förlossningarna vid dina igångsättningar? e säger ju att igångsättningar ofta blir så utdragna, men min egen erfarenhet är ju tvärt om, så fort de bara kom åt att ta hål på hinnorna och därmed vågade sätta dropp, så gick det ju hur fort som helst...
    Mina igångsättningar har gått fort. Inte alla gånger att kroppen har fattat vinken med det samma, men när det väl satt igång har det gått undan

3 av mina 5 förlossningar har varit igångsättningar och jag föredrar dem alla gånger!
  • Längtan efter liten

färnevik: jag kände kärlek från första stund. har längtat och kämpat så för denn alilla underbara skapelse...

Längtan efter liten är stor
  • FruW

17 grader o citronfjäril i Landvetter, det ni! :)

• sugarrush
    Prommis: TACK för välkomnandet, gulliga du! Vad schysst att du fått lite utrustning gratis!

2-barnsmamma, maila adressen så fixar jag när jag kommer hem på onsdag. Hör av dig om mensen råkar trilla in innan dess! (men jag hoppas i hemlighet lite på att den inte gör det... hehe... för jag tycker du verkar vara en så grymt bra mamma! Du fixar absolut en till nu, du är ju en riktig superkvinna!)

På väg mot Syskon: Shit vad snygg du är på bilden! Du ser så oerhört lycklig ut, du strålar!

Sofy: det är väl imorrn det är igångsättning om inte Devin hinner titta ut innan dess? Jag är så himla spänd och glad för din skull!

Ego: Idag 16+0! Igår efter en bamsemiddag med coca-cola, på en mycket högljudd klubb i här i Istanbul, kände jag någon som liksom kittlade min mage från insidan. Det var verkligen häftigt! 
    Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-04-10 13:35:31 följande:
    Prommis: TACK för välkomnandet, gulliga du! Vad schysst att du fått lite utrustning gratis!

2-barnsmamma, maila adressen så fixar jag när jag kommer hem på onsdag. Hör av dig om mensen råkar trilla in innan dess! (men jag hoppas i hemlighet lite på att den inte gör det... hehe... för jag tycker du verkar vara en så grymt bra mamma! Du fixar absolut en till nu, du är ju en riktig superkvinna!)

På väg mot Syskon: Shit vad snygg du är på bilden! Du ser så oerhört lycklig ut, du strålar!

Sofy: det är väl imorrn det är igångsättning om inte Devin hinner titta ut innan dess? Jag är så himla spänd och glad för din skull!

Ego: Idag 16+0! Igår efter en bamsemiddag med coca-cola, på en mycket högljudd klubb i här i Istanbul, kände jag någon som liksom kittlade min mage från insidan. Det var verkligen häftigt! 
    Tack underbra du{#emotions_dlg.flower}
    Jag hoppas jag skulle klara av en till men shit jag hinner inte byta nick nu
    är fortfarande 2 barns mamma o nu 3 barns mamma och sen kanske kanske 4 barns mamma herregud börja känna mig som en vild kanin

Ja jag mailar adressen till dig
    juste vi åker på torsdag på sverige o är borta i 5 dagar..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma