• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-04-10 11:33:13 följande:
    Åh vilka fina bilder 2 barns mamma84 och PåVägMotSyskon! Hjärta

Jag vill också! Tänk att ikväll har dett gått en månad sedan den här bilden togs! (får inte bilduppladdningen att fungera idag så jag länkar...)
    proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-...

Odd säger som alla andra, du är så jäkla snygg! Det var min fösta tanke när jag såg dig på trailern inför morgondagens program... Ska bli så roligt att se din förlossning, men jag kommer nog inte kunna se det på den sändningstiden, utn kikar på 4play i efterhand!

mimmi80 smickrande, men det är ju inte MIG du vill åt ser jag, utan bara mina materiella tillgångar ju! hm... OskyldigSkrattande
    HjärtaTänk vad tiden går fortHjärta
    Där satt du för 1 månad sen och hade kämpat av glädje och tårar.
    Tänk om man kunde spola tillbaks banden bara 1 ända gång med alla förlossningar vore en fin minne att bara sitta där och känna lyckan
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Näh nu ska jag städa innan elias vaknar till
    Sen ska jag bara njuta av solen också 13 g nu bara men dete  fint väder

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    Färnevik;

Var du helt omogen när du blev igångsatt? Bakåtriktad tapp, eller medial? Framåt? Hård, mjuk? Öppen ngt?

Och Odd.. samma fråga till dig! ;)
  • Sir Bubbalots mamma

vi ska ha min morfar å bonusmormor på fika i eftermiddag så maken springer runt som en galning å städar.  även om vi städa i förrgår!

morfar ska operara bort en cancer cysta på lungan imorgon så vi e alla lite nervösa över de. Menar lungOP e ju inget å leka med:(

• Odetta
    needtobreathe skrev 2011-04-10 11:50:38 följande:
    Färnevik;

Var du helt omogen när du blev igångsatt? Bakåtriktad tapp, eller medial? Framåt? Hård, mjuk? Öppen ngt?

Och Odd.. samma fråga till dig! ;)
    Jag var öppen 1½cm men inte så jätte mogen. Mjuk var tappen, men lång, hög och bakåtriktad...tror jag.

Det kommer att gå jätte bra för dig att bli igångsatt. Vet du hur dem ska göra?

För mig tog dem hål på hinnorna denna gången...förra gången fick jag ett piller upp där, men det hjälpte föga så det struntade vi i. sedan när kroppen inte kom igång ordentligt trots vattenavgång så fick jag värkstimulerande dropp...det funkar finfint!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-10 11:51:48 följande:

vi ska ha min morfar å bonusmormor på fika i eftermiddag så maken springer runt som en galning å städar.  även om vi städa i förrgår!

morfar ska operara bort en cancer cysta på lungan imorgon så vi e alla lite nervösa över de. Menar lungOP e ju inget å leka med:(

Dem är så himla duktiga innom sjukvården så det kommer säkert gå bra, men ska hålla tummarna ändå *kram*
  • needtobreathe
    Odetta skrev 2011-04-10 11:57:35 följande:
    Jag var öppen 1½cm men inte så jätte mogen. Mjuk var tappen, men lång, hög och bakåtriktad...tror jag.

Det kommer att gå jätte bra för dig att bli igångsatt. Vet du hur dem ska göra?

För mig tog dem hål på hinnorna denna gången...förra gången fick jag ett piller upp där, men det hjälpte föga så det struntade vi i. sedan när kroppen inte kom igång ordentligt trots vattenavgång så fick jag värkstimulerande dropp...det funkar finfint!
    Okej!

Jag är lite öppen, har mjuk tapp o den är framåt/liiiite medial.. men ja vettefan hur dom ska sätta igång? Verkar va så olika.. en bekant blev igångsatt HELT sluten, omogen o bakåtriktad me bardkateter?!? Slutade i snitt..

Men hoppas min kropp är samarbetsvillig o att de går smidigt! Hoppas på ett dygn iallafall! Optimist haha ;)
  • FruW

Färnevik förlåt, var inte så det skulle uppfattas! Snarare tänk så fantastiskt att få dela sitt liv med någon som har all den hör kunskapen o viljan för att kunna sköta allt det där, det är ju DU gumman! ;)

Stor kram till kjaam, kommer säkert gå bra för din morfar, de är jätteduktiga!!

• Sir Bubbalots mamma
    Odetta skrev 2011-04-10 11:59:55 följande:
    Dem är så himla duktiga innom sjukvården så det kommer säkert gå bra, men ska hålla tummarna ändå *kram*
    tack gumz. jo han har en av de bästa läkarna inom onkologi här nere. och de e sista cystan som e kvar efter 2års kamp mot cancern. så  vi hoppas att detta e slutet på detta nu! 

kram
  • Odetta
    needtobreathe skrev 2011-04-10 12:03:21 följande:
    Okej!

Jag är lite öppen, har mjuk tapp o den är framåt/liiiite medial.. men ja vettefan hur dom ska sätta igång? Verkar va så olika.. en bekant blev igångsatt HELT sluten, omogen o bakåtriktad me bardkateter?!? Slutade i snitt..

Men hoppas min kropp är samarbetsvillig o att de går smidigt! Hoppas på ett dygn iallafall! Optimist haha ;)
    min första igångsättning var med bard-kateter...funkade hur bra som hellst! efter 2 timmar med katetern var jag 5 cm öppen och hade inte haft en enda värk typ Från när dem satte barden tills dottern var ute tog det 9 timmar
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma