• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Påvägmot syskon: Det sägs ju att amning skyddar men inte 100%. Jag är ju en sån som haft ganska lätt att bli gravid och skullle aldrig riskera om jag inte vill ha en till

Vet ni mina fogar känns MYCKET bättre idag!!!!!!!

• Pancakes

Jaha, bebisen ligger fortfarande åt fel håll. Måste göra vändingsförsök. Usch och fy! Vill inte!

Sötfilur, finns du här?  Hur gick det för dig? Gjorde du ett andra försök efter att det misslyckades första gången?

• Sir Bubbalots mamma
    Pancakes skrev 2011-04-27 09:25:04 följande:

Jaha, bebisen ligger fortfarande åt fel håll. Måste göra vändingsförsök. Usch och fy! Vill inte!

Sötfilur, finns du här?  Hur gick det för dig? Gjorde du ett andra försök efter att det misslyckades första gången?

Hon har inte varit inne sen hon skrev att de verka va på G för någon dag sen!

Men om jag minns rätt lyckades dom för hennes bebbe låg rätt nu! :)

Hoppas dom lyckas vända dig på första försöket! när ska dom vända?
  • Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-27 09:40:43 följande:
    Hon har inte varit inne sen hon skrev att de verka va på G för någon dag sen!

Men om jag minns rätt lyckades dom för hennes bebbe låg rätt nu! :)

Hoppas dom lyckas vända dig på första försöket! när ska dom vända?
    Jag har inte fått tid än, de skulle ringa under dagen. Men ganska snart. Inte vill man väl föda i sätesbjudning som förstagångsföderska eller? Då blir det väl kejsarsnitt om det inte lyckas?
  • Sir Bubbalots mamma
    Pancakes skrev 2011-04-27 09:42:22 följande:
    Jag har inte fått tid än, de skulle ringa under dagen. Men ganska snart. Inte vill man väl föda i sätesbjudning som förstagångsföderska eller? Då blir det väl kejsarsnitt om det inte lyckas?
    Tror inte man vill föda i sätesbjudning någon gång även om du har fött många barn eller inte.. De går ju. dom erbjuder nog dig att om du vill så kan du. men de kommer att föreslå ks med.. om dom inte lyckas..
  • Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-27 09:55:04 följande:
    Tror inte man vill föda i sätesbjudning någon gång även om du har fött många barn eller inte.. De går ju. dom erbjuder nog dig att om du vill så kan du. men de kommer att föreslå ks med.. om dom inte lyckas..
    Vad är nackdelen med säte? Är det komplikationer för mamman eller barnet eller både och?
  • Sir Bubbalots mamma
    Pancakes skrev 2011-04-27 10:05:46 följande:
    Vad är nackdelen med säte? Är det komplikationer för mamman eller barnet eller både och?
    störst risk e de nog för barnet. vad jag har lyckats läsa mig till iaf. Barnet kan fastna å man kan inte använda sugklocka etc för man kan inte stabilisera nacke etc.
    Barnet kan få vatten skalle. Läste oxå att de e många sjukhus som inte vill gå me på  sånna förlossningar för att de har svårt att hitta personal som ställer upp på de för att risken för komplicationer är förstora.

Men som sagt de e bara vad jag lyckats läsa på nätet lite snabbt. och kolla då inte upp alla källor.
  • Bellas7

Har en liten fråga, jag har ju blivit hormonbehandlad och tar crinonen. Har till och från sedan lördags fått ut det lite brunt, inga andra blödningar osv bara progresteronet som är vitt när man för in men nu kommer det ut lite vitt och brunt som det gör en blödning i Slemhinnan. Är det någon som har haft liknande? Mår skitilla av detta :( bara 4+2 idag

• needtobreathe
    Bellas7 skrev 2011-04-27 10:22:48 följande:
    Har en liten fråga, jag har ju blivit hormonbehandlad och tar crinonen. Har till och från sedan lördags fått ut det lite brunt, inga andra blödningar osv bara progresteronet som är vitt när man för in men nu kommer det ut lite vitt och brunt som det gör en blödning i Slemhinnan. Är det någon som har haft liknande? Mår skitilla av detta :( bara 4+2 idag
    Jag tog proggisar fram till v 12.. och jag fick rikliga blödningar av det, enligt min läkare kan de reta upp slemhinnan o orsaka detta. Jag blödde knallrött, brunt, rosa o med massor av klumpar också. Var inne på koll för detta x antal ggr men det var aldrig ngn fara som sagt.

Tror inte du ska oroa dig alls :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma