• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Nä nu börjar jag bli riktigt nyfiken på hur det har gått för Sötfilur. Hon har säkert en liten gosig bebis hos sig nu...

• Evve81

Ja Sötfilur har säkert bebis hos sig nu!

Själv är jag VÄLDIGT less på att vara gravid nu. Det är "bara" 13 veckor kvar. Tycker magen är uppe i halsen och för att inte tala om halsbrännan. BLÄHHHHHHHHHHHHHH. Jag har ju också ont i fogarna och kan mästan ibland känna ett tryck neråt. Tur man ska jobba länge till så man slipper känna efter så himla mycket!

• maria204

Hej tjejer!

Har inte skrvit här på ett tag nu. Tiden går och magen växer rejält. Jag har varit inne på spec-mödravården för misstänkt vattenavgång (v.27+6) men allt såg normalt ut.

Jag har haft mycket förvärkar/sammandragningar och tycker att de börjar bli jobbiga. När tycker ni att man ska oroa sig? Jag sitter nu med sammandragningar och det sticker och hugger i övre delen av magen. Jag är väl lite nojig eftersom jag fått barn tidigt förut. Hur känns sammandragningarna när de påverkar tappen?

En fråga till. I helgen kom en slemig klump i trosan. Den såg ut som snor ungefär och var klibbig. Kan det ha varit en del av slemproppen? Sist gång min slempropp gick var den alldeles genomskinlig...

MÅnga frågor. Hoppas att ni kan hjälpa till med några svar.

• kajsalisa

Hej Maria. Hoppas att bebben vill stanna inne i din mage liiite längre till i alla fall.
    Det du beskriver låter ungefär som hur min slempropp såg ut, men den kan återbildas vad jag förstår, så det behöver ju inte betyda att nåt är på g.
    Kram

• Evve81

Maria: jag har av och till haft väldigt slemmiga (ursäkta beskrivningen) flytningar men de har försvunnit av sig själv så det kan ju ha varit nåt sånt med..... Hoppas bebisen vill stanna lite till!

• Pancakes

Godmorgon alla! Vad nyfiken man är på hur det gått för Sötfilur!

Jag har läst på lite om vändningsförsöket nu och känner att det bara att ta tjuren vid hornen och inte stressa upp sig över detta. Det får lösa sig på nåt sätt. Om det inte funkar så tror jag inte jag väljer föda i säte utan det får bli kejsarsnitt då.

Prommis och Maria, jag har också haft precis såna och det håller på fortfarande. Inte så kul men heeeelt normalt enligt BM.

• sugarrush

Maria: jag fick också en slemmig klump förra veckan. Dagen efter kom en liten, liten blödning. Antingen så var det en jättekonstig flytning eller så var det en liten bit av slemproppen. Men jag vilade en dag och då tror jag den återbildades (om det nu var slemproppen) för efter det har jag inte haft några problem alls. Och bebisen verkar må bra, har kollat med doppler.

Så jag hoppas att det är något liknande för dig, och att bebisen vill stanna kvar lite längre! Hur tidigt födde du förra gången?

Kram!

• MelikaH

Hej alla!!!

Vad skönt det är med fint väder ute, man mår så bra av det. Jag har börjat känna mig lite ¨fräschare¨ och piggare nu vilket jag inte gjort på ett bra tag Glad Idag är jag i V. 13+4 och jag undrar när börjar fostret höra ljud utifrån? Har hört så många olika veckor så jag vet inte vilket som är rätt. Vet ni det?

• sugarrush

Melika, jag har läst olika, allt från vecka 16 till vecka 20.
    Härligt att du mår bättre nu!

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-04-28 09:14:12 följande:
    Melika, jag har läst olika, allt från vecka 16 till vecka 20.
    Härligt att du mår bättre nu!
    Då får jag nog vänta ett tag till med mitt bola halsband som jag fick, får börja använda den i V16 Glad

Hur mår du själv? :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma