• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MelikaH

Har missat mycket då jag inte varit inne under hela helgen.

Sugar: Stort grattis till förlovningen, vad kul Glad 

• Evve81
    sugarrush skrev 2011-04-24 16:10:34 följande:
    Mimmi, ja vi var lite sugna, men bestämde att vi skulle spara det till nästa gång.
    Här är sååå skönt, vi har skidat på isen över Torne Träsk idag och det var så varmt att sambon körde topless

Turist-stationen här är verkligen kanon, så bekvämt att bo här, med affär och restaurang för de dagar man inte orkar laga mat själv. Sedan så finns ju både alpin åkning och längdåkning runt knuten. Nere på isen fanns folk som pimplade och en massa folk som åkte skidor med sina hundar i sele.
    Jag har tänkt massor av gånger att HIT skulle man åka med sin lilla familj, det hade varit otroligt mysigt!
    Vi har varit i Jorm. I norra Jämtland. Vi har aldrig haft så bra väder och min onda rygg bak har gått över men fram är det väldigt stelt tills jag kommer igång. Jag Tror dock det beror på en del skoterkörning för det var inte direkt kanonföre jämt heller......

Nu är vi hemma och har MASSOR med tvätt men såklart inget tvättmedel. Hade köpt lite bebiskläder på tradera innan vi for så nu hade de kommit också
  • MCT79
    MelikaH skrev 2011-04-25 18:10:20 följande:
    Har missat mycket då jag inte varit inne under hela helgen.

Sugar: Stort grattis till förlovningen, vad kul Glad 
    Oh det hade jag missat!
    Grattis till förlovningen Sugar!!  <3
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • sugarrush

Tack snälla ni! Känns väldigt stort och "vuxet" att vara förlovad. Nu funderar vi på, ska vi ha vigseln i sambons hemland eller här? Ska vi kanske ha vigseln i ett land och festen i det andra? Och NÄR ska vi gifta oss: ska vi ha en minivigsel innan bebisen och festen ert tag senare, eller ska vi skjuta upp rubbet till efter att bebisen kommit?

Och vågar man köpa förlovningsring nu, när man är gravid, eller ska man skjuta upp det och ha en provisorisk tills barnet fötts? För tänk om min fingrar redan svullnat lite utan att jag märkt av det... Kan de ha gjort det? Vad tror ni?

Påskpuss på er!

• needtobreathe

Oj vad jag missat nu antar jag.. har inte prioriterat datan alls dessa två veckor ;)

Men Sugar, GRATTIS vad fantastiskt!!! Häftigt ställe att ha ett frieri på också.. romantiskt!

Havsklippan, STORT GRATTIS även till dig!! Hoppas resan till Paris blir mysig!

Sötfilur; Lycka till! De är värt smärtan ;)

Ego; Idag blir Devin 2 veckor!! Fysjutton va tiden går foooort.. men han e så mysig så, lilla tusse! :D

• Evve81

Sugar: Du kan ju förminska ringen sedan om det visar sig att den är för stor. Svårt att veta men vill ni gifta er innan så ska ni göra det!

Sofy: Åh 2 veckor redan tiden går fort när man har roligt!

Lite EGO. Jag är ju som tur är ledig idag och mina fogar fram (antar jag i alla fall) gör jätteont när jag står och går dessutom har jag lätt mensvärk hela tiden jättekul. Imorgon på jobbet ska vi gå till ett berg....  Iofs bara 1,5 km dit men det är uppför hela vägen. Hmmm känns ju som en USEL idé för mig om det inte är mycket bättre då... På torsdag är ju min plan att åka och shoppa känns ju också så där men jag ska inte ha en massa saker dessutom ska jag träffa en kompis så jag åker nog ändå tror jag. Har ju ett foglossningsbälte men jag vet inte om jag tycker att det hjälper..... Tur att jag har hela dagen på mig med alla mina sysslor idag för jag behöver sätta mig av och till.....

• 3 barns mamma84
    Sofy GRATTIS till er fanmtastiska pojk på 2 veckors dagenHjärta
    Hoppas ni får en underbar dag tillsammans.
    Passa på att njuta tiden går så JÄVLA fort vår Elias blir 5 månader om 12 dagar herregud haha

Havsklippan: Stort grattis i förskott till er och hoppas paris resan går bra och en dag att minnas på åååh jag vill oxå åka till apris
    En romatis resa till paris inte illa

Sötfilur:
    STORT LYCKA till gumman fan vad spännade snart har ni er älskade bebis hos erHjärtaHjärtatänker på er åååh vad underbart !!

Här e det knas hmm jag fick bruna avslag igår som stoppade till + blod hmm ja inte blod precis men som rosa rött när jag torkade mig jag tänkte om det skulle vara mens men det är så tidigt nu jag ska få den typ nästa vecka likom när elias blir 5 månader ca om 12 dagar och jag satte på mig binda under natten men inte än droppe och inte änns när jag kissar kommer det något så jag håller koll.
    Vill inte hoppas på något alls bara min kropp som skojar med mig.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Sofy, åh är han redan två veckor!!?!?! Och du är redan platt som en pannkaka! Well done bruden!

Prommis, stackare! Ta det lugnt med promenaderna, försök vila! Det får ju inte bli värre...

2barnsmamma: hoppas avslaget slutar, irriterande med sånt! Ska ni till Sverige nu till helgen eller hur blir det?

Undrar hur det går för sötfilur....!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma