• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Sötfilur: grattis!!!!!!

Maria: Alltså min mage var inte på kurvan utan ett snäpp över men det är inte därför jag får mina TUL utan för att jag har en tarmsjukdom som kan göra att bebis blir tillväxthämmad. Nu har jag fått stora barn och jag tror att du inte behöver oroa dig förrän du kanske är i v 38 om magen fortfarande är stor....... Jag har ju alltid haft stor mage så jag är ganska säker på att det är en stor bebis.....

Nu är veckan slut! Känns rätt skönt fast jag har bara jobbat 2 dagar men det räcker....  Nu har vi hela familjen samlad igen. Känns verkligen skönt!

• Odetta
    Muffe skrev 2011-04-29 14:45:53 följande:
    Haha ja, det skulle ju bli en kille... så vi har inga namn på lager alls... lilla namnlösa tjej
    ååååhhhhhhhhh TUSENFALDIGT GRATTIS!!!!!!!!!

***bamsekram***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • maria204
    Evve81 skrev 2011-04-29 19:37:18 följande:
    Sötfilur: grattis!!!!!!

Maria: Alltså min mage var inte på kurvan utan ett snäpp över men det är inte därför jag får mina TUL utan för att jag har en tarmsjukdom som kan göra att bebis blir tillväxthämmad. Nu har jag fått stora barn och jag tror att du inte behöver oroa dig förrän du kanske är i v 38 om magen fortfarande är stor....... Jag har ju alltid haft stor mage så jag är ganska säker på att det är en stor bebis.....

Nu är veckan slut! Känns rätt skönt fast jag har bara jobbat 2 dagar men det räcker....  Nu har vi hela familjen samlad igen. Känns verkligen skönt!
    Aha. Jag förstår! Jag oroar mig inte efter mitt MVC-besök idag. Jag ligger också snäppet över kurvan, men följer min "ickekurva" så allt verkar normalt. SF-måttet var 32cm. Jag är i v.30.
  • Evve81

Maria: Jag kommer be om ett TUL på bf eftersom Agaton var så himla stor. Eller 54cm lång och 4315g och enligt TUL skulle han väga 1700g så det var ju liiiiite skillnad!

Idag är det lördag och hela familjen är hemma! Ha en riktigt härligdag allihopa! Min plan är att åka på stan, köpa planteringsjord och plantera om våra tomater, sedan ska vi sätta upp studsmattan och äta pizza!

• Cat79

sötfilur: Stort grattis till er lilla dotter. Det var en liten tjej du fick :) Skönt att allt gick bra och att ni mår bra. Stor kram

• maria204

Idag ska vi storhandla, hämta liggdelen till barnvagnen (vi fördelar upp utgifterna lite) och så ska maken spela golf. Förhoppningsvis blir det lite god mat till kvällen.

Ha det bra! 

• Dag och natt

Grattis Sötfilur till er lilla flicka! {#emotions_dlg.flower}

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • färnik
    Evve81 skrev 2011-04-30 07:55:48 följande:
    Maria: Jag kommer be om ett TUL på bf eftersom Agaton var så himla stor. Eller 54cm lång och 4315g och enligt TUL skulle han väga 1700g så det var ju liiiiite skillnad!
    !!! Mätte de honom till 1,7kg, och han vägde 4,3?!? Vilken enorm missbedömning! Inte mkt vits med att göra TUL då ju... Oskyldig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma