• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-04-26 10:56:52 följande:
    Sofy, åh är han redan två veckor!!?!?! Och du är redan platt som en pannkaka! Well done bruden!

Prommis, stackare! Ta det lugnt med promenaderna, försök vila! Det får ju inte bli värre...

2barnsmamma: hoppas avslaget slutar, irriterande med sånt! Ska ni till Sverige nu till helgen eller hur blir det?

Undrar hur det går för sötfilur....!
    ja avslagen har slutat jag hade bara några droppar sen var dom borta och sen på natten jag kissade kom lite blod och då trodde jag att nu kom mensen igen men minst 1 vecka tidigare typ och jag satte på mig binda men bindan är ren och inget har kommit.
    Kom bara lite blod när jag torkade typ (rosa färg) bara.
    Jag fattar ingeting men,men ..

Nu är sambon på jobbet och han ska idag fråga om han får ta semester på fredag HOPPAS han får nu får då kommer vi till sverige den 29 :e men nu är det upp till honom får han eller inte.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Safireee

Idag har jag på mig en riktigt tight tröja på jobbet, men ändå går jag lite och gömmer mig. Skäms Det är bara 4 som vet om det och jag tycker att det är lite jobbigt med uppmärksamhet. Men lika bra att ha den där tröjan ändå, ser de det så ser de. Tycker att det är så svårt att ta upp bara sådär. "Jo, föresten, jag är gravid och har varit det i tre månader nästan utan att säga något...bara så ni vet..." Funderar på att låta dem komma på det själva. Men jag vet inte. Vi har typ 70-80 pers på min arbetsplats så det är ganska många. 

• 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-04-26 11:19:40 följande:
    Idag har jag på mig en riktigt tight tröja på jobbet, men ändå går jag lite och gömmer mig. Skäms Det är bara 4 som vet om det och jag tycker att det är lite jobbigt med uppmärksamhet. Men lika bra att ha den där tröjan ändå, ser de det så ser de. Tycker att det är så svårt att ta upp bara sådär. "Jo, föresten, jag är gravid och har varit det i tre månader nästan utan att säga något...bara så ni vet..." Funderar på att låta dem komma på det själva. Men jag vet inte. Vi har typ 70-80 pers på min arbetsplats så det är ganska många. 

Haha du borde skriva på tröjan ''Gäser''
  • 3 barns mamma84

''Jäser''

• Sir Bubbalots mamma

å jag undrar så hur de går för sötfilur!

Härligt sofy! tänk va tiden flyger!

• sugarrush

Safireee, jag gjorde som du, berättade för de närmsta kollegorna och sedan, i vecka 16, så dök jag upp med en tight tröja. Första dagen vågade bara en enda person fråga, jag blev nästan lite besviken men å andra sidan så gömde jag mig lite, jag med...
    Men efter en vecka hade många frågat och gratulerat!

Jag fick veta i efterhand att de flesta på
    avdelningen hade frågat mina närmsta kollegor ifall jag var gravid (av ren hänsyn) innan de vågade gratulera mig personligen, så kanske viskas det lite just nu utan att du vet om det... Man vill ju inte fråga någon om denne är gravid för att få ett nej, då kan det ju bli så fel... Så vänta några dagar, snart kommer gratulationerna på löpande band!

• Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-26 11:54:59 följande:
    Safireee, jag gjorde som du, berättade för de närmsta kollegorna och sedan, i vecka 16, så dök jag upp med en tight tröja. Första dagen vågade bara en enda person fråga, jag blev nästan lite besviken men å andra sidan så gömde jag mig lite, jag med...
    Men efter en vecka hade många frågat och gratulerat!

Jag fick veta i efterhand att de flesta på
    avdelningen hade frågat mina närmsta kollegor ifall jag var gravid (av ren hänsyn) innan de vågade gratulera mig personligen, så kanske viskas det lite just nu utan att du vet om det... Man vill ju inte fråga någon om denne är gravid för att få ett nej, då kan det ju bli så fel... Så vänta några dagar, snart kommer gratulationerna på löpande band!
    Aha, ja, så kan det nog vara! Har sett att några kikat lite på magen, men ingen har sagt något. 
    I höstas var det iofs en som sa "du ska också ha snart eller?" och då var jag bara tjock om magen så, hehehee...  (sen förra graviditeten så pöser det mest framåt och inte åt sidorna så som det gjorde innan, så jag har sett smågravid ut i närmare 2 år nu! (fast nu är det ännu mer så klart))
  • Pancakes

Hej tjejer! Har inte varit inne på jättelänge, har haft så fullt upp med flytten och inte varit på jobbet.
    Hoppas ni mår bra!

Är Sötfilur på g??

Sugarrush, grattis till förlovningen! Så underbart!

• sugarrush

Tack!
    Vart har du flyttat? Till större?

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-04-26 13:34:29 följande:
    Tack!
    Vart har du flyttat? Till större?
    Ja, har flyttat till hus och det är mycket som ska bli klart innan bebisen kommer, så man känner sig lite stressad. Just nu målas det för fullt. Dock inte av mig :) Orkar inte med så mycket längre, allt känns plötsligt mycket tyngre.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma