• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Riktigt tyst, alla är nog ute. sugar, det låter jättehärligt med Abisko, är ju så vackert där.

Här händer det lite saker. Sedan i går läcker jag lite fostervatten och har inatt haft ont, och nu på morgonen även lite blod i vattnet. Kom nyss hem från förlossningen som skickade hem oss ett dygn, om vi inte återkommer själva med värkar eller vatten som gått...
    Nu sitter jag med rätt så onda förvärkar ca var tionde minut och börjar ana hur ont detta kan göra sen...

Mitt blodtryck var högt, 150/93 + lite äggvita i urinen så vi ska tillbaka på koll imorgon bitti igen.

Vill så gärna berätta detta för familjen men ska försöka hålla mig så det blir total överaskning när bebis tittar ut, enligt bm, inom kort...
    Hoppas hon har rätt.
    Hon undersökte mig men jag var inte öppen ngt, men huvudet var fixerat långt ner och hon kunde känna det plus att allt kändes liksom ok för att föda, förutom hinnan (vattnet?) som var kvar då....

• sugarrush

Vad härligt sötis, snart snart får ni träffa er lille prins (eller prinsessa..). Tänk vad underbart när du sitter där med bebisen i famnen och ringer runt till familjen för att berätta att bebisen kommit. Jag är säker på att den är såååååå söt! Och vad bra att bebisen är fixerad nu, då blir det nog den vaginala förlossningen som du önskade dig!

Fokusera nu och proppa i dig kolhydrater som inför ett maraton, jag VET att du kommer fixa det här! Jag kommer hålla tummarna och tänka på dig massor!
    KRAM och lycka till!!!

• FruW

Sötfilur vad härligt!! Snart har ni ert underverk hos er!! All lycka till o stor kram från mig!

• LittleJunia

Lycka till sötfilur!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och underbara lillasyster 110415(¯`°?.¸ ღ♥♥
  • sugarrush

Haha, känns så himla häftigt i magen! Bebisen hittar liksom specifika punkter i magen som den krafsar på, förut var det på vänstra sidan en stund, nu är det på mitten. Det kittlar som sjutton...

• Sir Bubbalots mamma

Ohh va spännande sötfilur!!
    Lycka till!! kommer gå super!!

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-25 15:23:47 följande:
    Haha, känns så himla häftigt i magen! Bebisen hittar liksom specifika punkter i magen som den krafsar på, förut var det på vänstra sidan en stund, nu är det på mitten. Det kittlar som sjutton...
    Jaa de e ¨så häftigt å mysigt när den lever liv där inne. längtar tills de blir mer å oftare:)
  • sugarrush

Sötis, jag har läst ditt mail men kan inte svara från mobilen... Återkommer när jag hittat en dator! KRAAAM!

• MCT79
    Muffe skrev 2011-04-25 11:56:03 följande:

Riktigt tyst, alla är nog ute. sugar, det låter jättehärligt med Abisko, är ju så vackert där.

Här händer det lite saker. Sedan i går läcker jag lite fostervatten och har inatt haft ont, och nu på morgonen även lite blod i vattnet. Kom nyss hem från förlossningen som skickade hem oss ett dygn, om vi inte återkommer själva med värkar eller vatten som gått...
    Nu sitter jag med rätt så onda förvärkar ca var tionde minut och börjar ana hur ont detta kan göra sen...

Mitt blodtryck var högt, 150/93 + lite äggvita i urinen så vi ska tillbaka på koll imorgon bitti igen.

Vill så gärna berätta detta för familjen men ska försöka hålla mig så det blir total överaskning när bebis tittar ut, enligt bm, inom kort...
    Hoppas hon har rätt.
    Hon undersökte mig men jag var inte öppen ngt, men huvudet var fixerat långt ner och hon kunde känna det plus att allt kändes liksom ok för att föda, förutom hinnan (vattnet?) som var kvar då....

Ohh vad spännande! Tänker på dig!
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma