• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-04-28 09:10:48 följande:
    Hej alla!!!

Vad skönt det är med fint väder ute, man mår så bra av det. Jag har börjat känna mig lite ¨fräschare¨ och piggare nu vilket jag inte gjort på ett bra tag Glad Idag är jag i V. 13+4 och jag undrar när börjar fostret höra ljud utifrån? Har hört så många olika veckor så jag vet inte vilket som är rätt. Vet ni det?
    dom börjar höra rätt tidigt i v 12 typ men dom kan inte urskillja ljud å uppfatta dom ordentligt förens i v23+0. för då e hörcentrat i hjärnan färdig utvecklat. Första datumet e jag inte 100 säker på där emot de andra. för de läste jag om i min gravid bok senast igår:P 
    Men jag pratar med pyret redan nu. lika så gör min man. mest för att de e mysigt!
  • Pancakes

En fråga till er tjejer: Mitt SF-mått hade bara växt med 1 cm på två veckor nu. Har 33 cm nu i vecka 36. Låter det normalt?

• 3 barns mamma84
    maria204 skrev 2011-04-27 21:22:57 följande:
    Hej tjejer!

Har inte skrvit här på ett tag nu. Tiden går och magen växer rejält. Jag har varit inne på spec-mödravården för misstänkt vattenavgång (v.27+6) men allt såg normalt ut.

Jag har haft mycket förvärkar/sammandragningar och tycker att de börjar bli jobbiga. När tycker ni att man ska oroa sig? Jag sitter nu med sammandragningar och det sticker och hugger i övre delen av magen. Jag är väl lite nojig eftersom jag fått barn tidigt förut. Hur känns sammandragningarna när de påverkar tappen?

En fråga till. I helgen kom en slemig klump i trosan. Den såg ut som snor ungefär och var klibbig. Kan det ha varit en del av slemproppen? Sist gång min slempropp gick var den alldeles genomskinlig...

MÅnga frågor. Hoppas att ni kan hjälpa till med några svar.
    Slemmisen han vara genomskillning slemmig och som en stor klump den kan vara snorliknade grön gul vit rosa med.
    Teckningsblödningen är rosa blodig.
    Vattenavgång vattning rinnig och vattninga flytningar är som misstänkt vatten men är som flytningar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

sammandragningar ska inte göra ont om dom gör ont ska man ringa in.
    Stickningar hugg kan vara att barnet ligger ner med huvudet mot kanalen

hade kraftiga sammandragningar med sonen som började v 30 ca och var kvar ända fram tills han kom ut med snitt.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-28 09:19:27 följande:
    dom börjar höra rätt tidigt i v 12 typ men dom kan inte urskillja ljud å uppfatta dom ordentligt förens i v23+0. för då e hörcentrat i hjärnan färdig utvecklat. Första datumet e jag inte 100 säker på där emot de andra. för de läste jag om i min gravid bok senast igår:P 
    Men jag pratar med pyret redan nu. lika så gör min man. mest för att de e mysigt!
    Då kanske det inte är så jätte tidigt att bära halsbandet eller?
    Vad mysigt, vi pratar inte så mycket men kanske börjar efter RUL  :)
    Du har väl varit på din o det gick super?! Så kul :)

Läser du mycket gravidböcker nu? Jag har inte gjort det förutom det jag fick från BM men det räcker väl inte :)
    Kanske borde börja läsa lite mer jag med. 
  • Elida87
    Pancakes skrev 2011-04-28 10:06:49 följande:
    En fråga till er tjejer: Mitt SF-mått hade bara växt med 1 cm på två veckor nu. Har 33 cm nu i vecka 36. Låter det normalt?
    jag hade sf mått 29 i v36 å de sa inte min bm något om..
  • Evve81

Pankakes: Magen kan ju börja sjunka med så jag tror inte du behöver oroa dig!

Jag har varit på shopping idag. Blev lite kläder till barnen bh till mig och en framåtvänd bilstol till sonen samt 2 sparkcyklar och en cykelhjälm med grönt spänne till dottern!

• Sir Bubbalots mamma

oh idag har jag börjat få sammandragningar. inte sånna som gör ont utan dom vanliga. Kändes skit skumt ju. haha jaja bara att börja vänja sig antar jag!

MelikeH nä inte jätte mycket som jag läser. fått en bok av en kompis som heter The pregnancy bible som jag läser i lite. fast egentligen borde jag väl läsa mer om när ungen väl är ute. börjar få lite små panik för jag har inte koll allt man måste veta:P

• maria204

Tack för alla svar! Idag har det varit lugnt. Imorgon ska jag till MVC och då ska jag prata lite med henne om hur jag bör tänka. Jag har påsklov nu, så det är ju nu det borde kännas bra. Det gör mig lite orolig inför skolstarten på måndag. Kommer jag att orka jobba heltid och i så fall hur länge?

Mina andra barn kom i v.33 och v. 35. Sannolikheten är stor att jag får tidigt även denna gång, men hur tidigt är ju svårt att sia om... 

• Evve81

Maria: Hoppas den lille stannar så länge som möjligt! Vad jobbar du med? Jag jobbar på fritids och hoppas kunna jobba länge!

Jag har fundera på hur långt ner bebis kan ligga i v 27. Ibland sticker det som kniven i benet fram om ni förstår. Antar att det är fogarna som spökar lite Men jag kan känna att bebis rör sig samtisigt som det sticker.....

Vad kan man kökpa mot halsbränna??

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma