• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee
    leaeva: Wow, vad spännande! Om du har tre nu så finns ju stor chans till att åtminstone en eller två överlever, gärna alla tre! Kan förstå att du är nervös, trillingar är nog inte det enklaste att ta hand om. Hade kompisar som var trillingar när jag var liten och de blev alltid väldigt uppmärksammade. Även grannarna hade trillingar samt ett äldre syskon så för dem blev det inte 2 barn utan 4. Håller tummarna för dig den 16e!

Ego: Bebisen sparkade för första gången igår! Hjärta Min man kunde känna det utanpå magen. Åhh vad mysigt! Har verkligen längtat efter det! Har ju känt sprattel och rörelser i 5 veckor, men igår kändes det som att någon petade mig med ett finger från insidan av magen. Vilka små fötter den måste ha. Solig Vecka 17 idag. 
  • sugarrush

Safireee: grattis till bebis-sparkarna! Det är så underbart att känna bebben! Själv längtar jag efter riktiga sparkar, tror att det blir mer verkligt för sambon då.

Nu har jag nog själv kommit såpass långt att jag ibland vågar tro på att det blir bebis, känns skönt! Det känns helt overkligt och fantastiskt att tänka att det faktiskt finns en riktig människa därinne, samtidigt känns det rätt läskigt och skrämmande. Kommer jag/vi fixa det här? Tänk om jag inte blir en bra mamma?

Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-06 10:06:48 följande:
    Safireee: grattis till bebis-sparkarna! Det är så underbart att känna bebben! Själv längtar jag efter riktiga sparkar, tror att det blir mer verkligt för sambon då.

Nu har jag nog själv kommit såpass långt att jag ibland vågar tro på att det blir bebis, känns skönt! Det känns helt overkligt och fantastiskt att tänka att det faktiskt finns en riktig människa därinne, samtidigt känns det rätt läskigt och skrämmande. Kommer jag/vi fixa det här? Tänk om jag inte blir en bra mamma?
    å dom tankarna har jag med.. hade nästan en ångest attack häromdagen för just dom tankarna dök upp i skallen. men de e ganska normala tankar har jag hört..
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-06 10:20:35 följande:
    å dom tankarna har jag med.. hade nästan en ångest attack häromdagen för just dom tankarna dök upp i skallen. men de e ganska normala tankar har jag hört..
    Ja, så är det nog.. det är ju en stor förändring i livet... det är nog normalt att vara lite nervös.

Hur är det med dig? Mår du bra?
    Fjärde gången gillt?
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-05-06 10:06:48 följande:
    Jag har också börjat tro på riktigt nu, det känns fortfarande lite overkligt att allt skulle gå bra efter tre missfall. Okej, har ju lyckats tidigare, men ändå.  

I förrgår grät jag som en tok på kvällen och nojade mig för förlossningen och tiden efteråt. Hur sjutton ska det gå när man är nysnittad och har både bebis och överenergisk 4-åring att ta hand om? Vill åka hem tidigt från BB men vet ju inte om det går. Vill INTE sova själv där, men blir kanske tvungen... Nojar redan inför eftervärkar, ont i brösten när mjölken rinner till, hormonsvängningar, tredagarsdeppen osv. (ja, som ni hör så mådde jag inte så bra efter förra snittet) Men det där löser väl sig. Är ju lite känslig som gravid... Obestämd 

Var ju så klart läskigare förra gången eftersom man inte haft barn tidigare, men jag har nog börjat bli lite tvåbarnschockad redan nu! Flört 

Sugarrush: Det kommer med all säkerhet gå jättebra, du blir en toppenmamma tror jag! Men det hör nog till att oroa sig lite för det där. Det är tur att man har 9 månader på sig att förbereda sig. 
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-06 10:22:10 följande:
    Ja, så är det nog.. det är ju en stor förändring i livet... det är nog normalt att vara lite nervös.

Hur är det med dig? Mår du bra?
    nån sa till mig att om man inte va orolig så va man nog inte redo att bli förälder.. :P

jo de e bra med mig! har en riktigt seg dag idag. sitter å äter frukost i soffan å kollar på criminal minds

Hur e de själv?
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-06 10:26:54 följande:
    nån sa till mig att om man inte va orolig så va man nog inte redo att bli förälder.. :P

jo de e bra med mig! har en riktigt seg dag idag. sitter å äter frukost i soffan å kollar på criminal minds

Hur e de själv?
    Å vad skönt! Jag vill också vara hemma från jobbet!
    Jo jag mår bra, magen växer och är omöjlig att dölja Kanske skulle posta en magbild förresten!
    Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-06 10:49:04 följande:
    Å vad skönt! Jag vill också vara hemma från jobbet!
    Jo jag mår bra, magen växer och är omöjlig att dölja Kanske skulle posta en magbild förresten!
    Ååh så härligt! jag längtar till min mage e så tydlig med!

Ja upp med en magbild

Tur de e fredag idag då;)
  • Sir Bubbalots mamma

Varför blir man så förbannat luden på magen? hela magen e helt luden ju! ser ju hur skummt ut som helst..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma