• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Telge:
    Jag borde bara ge upp jag e nog inte gravid bara sken jävla skit gravid
    Men varför är jag hungrig hela tiden fast jag äter har jag mask eller ???
    Och törstig som FAN !!
    Och kissar som en kamel
    Huvudvärk som jag nu haft i 3 dagar
    ''Jävla kropp skit''

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-17 15:33:14 följande:
    Jag har sagt fel från första början jag räkande igår och jag hade mens 14-15 mars ja det stämmer men april ja då hade jag dessa saker hmm 2-3 april för vi åkte till sverige 29:e april och 30:e april hade jag inget och inte 1 april häller så ca 2-3 april kom dessa blödningarna. slutade 5-6 april så då borde jag vara i vecka 6 ? eller 7 ?
    Men om du räknar från april då mensen började om det nu var mens så är det ju 45 dagar sedan och då är du i v.6 då borde ju testerna visa klart positivt om du är gravid. Det kan inte vara så att mensen är oregelbunden nu då efter du vart gravid och så?  För om du har 28 dagars cykel så borde du fått mens den 29 april igen.
    Gravid v.17+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-17 15:35:03 följande:
    Telge:
    Jag borde bara ge upp jag e nog inte gravid bara sken jävla skit gravid
    Men varför är jag hungrig hela tiden fast jag äter har jag mask eller ???
    Och törstig som FAN !!
    Och kissar som en kamel
    Huvudvärk som jag nu haft i 3 dagar
    ''Jävla kropp skit''
    Kan säga att jag må sådär före mens, ont i huvudet skittrött, hungrig osv utan att vara det minsta gravid. Denna gång så var jag bara kissnödig som fasen och ont i brösten, riktigt ont i brösten innan plus. Först i v.7-8 kom illamåendet.

Jag har fortfarande ont i brösten och är i v.17+2 idag.

Har ni andra runt min vecka ont i brösten som ibörjan av graviditeten.

En annan fråga; jag har så ont i magen stundtals, känner inte igen detta. Alltså det sitter i livmodern och typ svider till ordentligt. Vad kan det vara tro?
  • telgebo

Världena magsjuka har jag åkt på Bara rann helt oväntat och fy fasen vad slut jag känner mig nu och orolig för stjärna i magen.

• Evve81

Telgebo: Magsjuka är inte farligt för bebis i magen. Jag hade en REJÄL kräksjuka i februari när jag var i v 16 och bebis tar alltid det den behöver så att säga. Blir man inte bättre på några dagar så ska man kanske söka hjälp. Krya på dig!

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-17 16:35:16 följande:
    Telgebo: Magsjuka är inte farligt för bebis i magen. Jag hade en REJÄL kräksjuka i februari när jag var i v 16 och bebis tar alltid det den behöver så att säga. Blir man inte bättre på några dagar så ska man kanske söka hjälp. Krya på dig!
    Är det säkert? Jag har inte ätit nåt idag, eller det lilla jag fått i mig har åkt ut, bara rinner.

Vågar man äta ett äpple eller ska jag strunta i det?

Är helt död, uttömd på energi. Bara bebis klarar sig och får näring så.
  • Safireee
    Telgebo: Usch, jobbigt med magsjuka!  

När det gäller brösten så har jag jätteont i dem om något nuddar dem och så har det varit hela tiden. Sover med mjuk BH på natten så att de hålls på plats. Men de gör ju inte ont hela tiden som tur är.  

kjaam: Låter riktigt gott!
    Mitt illamående har ju äntligen försvunnit (förutom första stunden på morgonen) så nu går jag på avgiftning mot godis och socker. Blev nog lite för mycket av det goda när det hjälpte så bra mot illamåendet...  

2 barnsmamma: Låter lurigt det där! Hoppas testerna kommer imorgon så att du får klarhet i vad som händer!
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-05-17 15:54:55 följande:
    Kan säga att jag må sådär före mens, ont i huvudet skittrött, hungrig osv utan att vara det minsta gravid. Denna gång så var jag bara kissnödig som fasen och ont i brösten, riktigt ont i brösten innan plus. Först i v.7-8 kom illamåendet.

Jag har fortfarande ont i brösten och är i v.17+2 idag.

Har ni andra runt min vecka ont i brösten som ibörjan av graviditeten.

En annan fråga; jag har så ont i magen stundtals, känner inte igen detta. Alltså det sitter i livmodern och typ svider till ordentligt. Vad kan det vara tro?
    När jag väntade ebba kommer jag ihåg att jag hade jätte jätte ömma bröst. men jag var ju ung och brösten blev större.
    När jag väntade amadeus så hade jag bara illamåände + nid
    När jag väntade elias fick jag ömma bröst i vecka 20 ca och inte innan.
    Jag hade bara ömma bröstvårtor och illamåände fram till vecka 20 från vecka 8 ca
    Jag har bara mått illa 2 ggr av mina tre graviditeter.
    Men hänta samma symtom med alla 4:a ja 4:an var ju ma.
  • 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-05-17 18:51:01 följande:
    Telgebo: Usch, jobbigt med magsjuka!  

När det gäller brösten så har jag jätteont i dem om något nuddar dem och så har det varit hela tiden. Sover med mjuk BH på natten så att de hålls på plats. Men de gör ju inte ont hela tiden som tur är.  

kjaam: Låter riktigt gott!
    Mitt illamående har ju äntligen försvunnit (förutom första stunden på morgonen) så nu går jag på avgiftning mot godis och socker. Blev nog lite för mycket av det goda när det hjälpte så bra mot illamåendet...  

2 barnsmamma: Låter lurigt det där! Hoppas testerna kommer imorgon så att du får klarhet i vad som händer!
    Ja jag hoppas dom kommer.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma