• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-05-18 10:39:48 följande:
    Svullen har jag inte varit och jag var hos BM i måndags och d hördes fina starka hjärtslag från bebisen och den tom sparkade på dopplern och flyttade på sig.

Jag kan inte kontakta BM hur ofta som helst, hon blir ju galen på mig

Sessa? Ha ha du är säker du på en flicka. Vi får väl se på måndag om jag ens får veta och om den lever.
    Ja absolut det är en sessa där inne och du hon har det bra ska du se just nu sover hon bara.
    Jag kommer håg med Elias han var lugn i 1 dag och jag blev såklart rädd v 21 ca var jag då och det är då dom kan bli lite lugna.
    Det är okej och om du vill ha liv rusta lite på magen dansa sätt på musik ta en lampa mot magen drick kallt eller en isbit i munnen.
    Prata lite lugnt och känn med handen.

På måndag gumman fan jag längtar ju för dig med
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • maria204

Igår fick jag kallelse från spec-mödravården. Kors i taket! Jag går in i v.33 imorgon och Folke föddes i v. 33. Det känns som att om de vill ha koll på mig så är det ju dags. På fredag ska jag dit, och jag vet inte vilken slags undersökning de ska göra.

Idag har jag haft mycket ont i mage och korsrygg. Jag är lite orolig för att det är värkar. Nu har jag gansk kraftiga sammandragningar. Magen har dessutom sjunkit. Nu kan jag inte längre hålla benen i kors. Hur har det varit för er? När sjönk era magar? Jag minns inte hur det var de andra gångerna...

Jag ska lägga mig på soffan och se om magen ger sig. Så här vill jag inte ha det!

• FruW

Ngn som vet hur det går för Pancakes? Borde väl va dags för henne snart?

Hoppas ni alla mår bra här inne! Harvar fortfarande i andra tråden, lite tomt där men vi har fått påfyllning av andra tjejer så det är kul! Hoppas dock på att vi snart får kliva över hit istället, hade varit kul :)

Kram från mig

• telgebo

Hemma från sjukhuset, blev inlagd med dropp från 16.30-21.45 idag, jag fixade inte att sova på sjukhuset. Jag kämpade verkligen för att fixa det men det gick inte, bara grät och grät och fick ren panik, mycket jobbiga minnen just från den avdelningen dessutom så jag fick till slut åka hem. Har fått behålla dom 2 mackor jag fick där och det är första maten jag fått behålla sedan jag blev sjuk.

Jag var uttorkad därav droppet, 2 liter vätska.

Bebisen mår bra fick se hjärtat slå men jag såg inte så mycket då den med huvudet mot transducern liksom men hjärtat slog och läkaren visade mig det.

Gravid v.17+3 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • MelikaH

Hej på er alla!!!

Ville få lite råd av er erfarna.... :)

Jag ska på en 2 dagars bilresa i sjätte månaden, kommer vara borta i 1 månad och kommer vara nästan i sjunde månaden på bilresan hem. 

Jag är lite nervös men som jag har läst på nätet borde det inte vara någon fara.

Svullen som en ballong kommer jag säkert vara och många kiss pauser får man nog räkna med :) 

Hoppas att det kommer funka...

Vet ni något om detta så vill jag gärna höra vad ni tycker och tänker?

Kram! 

• maria204
    MelikaH skrev 2011-05-19 10:16:28 följande:
    Hej på er alla!!!

Ville få lite råd av er erfarna.... :)

Jag ska på en 2 dagars bilresa i sjätte månaden, kommer vara borta i 1 månad och kommer vara nästan i sjunde månaden på bilresan hem. 

Jag är lite nervös men som jag har läst på nätet borde det inte vara någon fara.

Svullen som en ballong kommer jag säkert vara och många kiss pauser får man nog räkna med :) 

Hoppas att det kommer funka...

Vet ni något om detta så vill jag gärna höra vad ni tycker och tänker?

Kram! 
    Jag vet inte hur långt ni ska resa per dag, men jag är i åttonde månaden och ska åka 100 mil på två dagar. Min BM sa att det är viktigt att ta pauser med tanke på blodproppar, men annars ska det vara ok. 
  • Bellas7

Hej tjejer en liten fråga till er, om ni kommer i håg då ni var så i början men jag har haft ett kraftigt illamående i över en vecka sen i går försvann det och inget i dag heller. I måndags var drt ok med alla tre hjärtanen men jag vet att det kan sluta slå direkt efter vul usch så orolig jag blir

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 11:42:05 följande:
    Ja absolut det är en sessa där inne och du hon har det bra ska du se just nu sover hon bara.
    Jag kommer håg med Elias han var lugn i 1 dag och jag blev såklart rädd v 21 ca var jag då och det är då dom kan bli lite lugna.
    Det är okej och om du vill ha liv rusta lite på magen dansa sätt på musik ta en lampa mot magen drick kallt eller en isbit i munnen.
    Prata lite lugnt och känn med handen.

På måndag gumman fan jag längtar ju för dig med
    Ha ha, du är rolig du

Min bebis är lignet där inne, isbit, kall dricka och ruska på magen hjälper inte, den sparkar men inget jag känner inte.

Jo längtar jag också till måndag och samtidigt är jag livrädd, då är det exakt 1 år sedan jag fick MA beskedet.

Jag är inte i v.21 än utan v.17+4 idag.
    Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    maria204 skrev 2011-05-18 19:29:49 följande:
    Igår fick jag kallelse från spec-mödravården. Kors i taket! Jag går in i v.33 imorgon och Folke föddes i v. 33. Det känns som att om de vill ha koll på mig så är det ju dags. På fredag ska jag dit, och jag vet inte vilken slags undersökning de ska göra.

Idag har jag haft mycket ont i mage och korsrygg. Jag är lite orolig för att det är värkar. Nu har jag gansk kraftiga sammandragningar. Magen har dessutom sjunkit. Nu kan jag inte längre hålla benen i kors. Hur har det varit för er? När sjönk era magar? Jag minns inte hur det var de andra gångerna...

Jag ska lägga mig på soffan och se om magen ger sig. Så här vill jag inte ha det!

jag har aldrig haft så som du beskriver. Min mage sjönk aldrig utan den var hög hela tiden men så har jag fött alla mina barn före BF också men inte så tidigt som v.33 utan v.36 som tidigast.

Jag hade kramp i övre delen av livmodern igår och det var ju en av anledningarna till att jag sökte vård igår men då hade jag vart rejält magsjuk eller var det nu var i flera dagar och inte fått behålla nån näring.
  • telgebo
    Bellas7 skrev 2011-05-19 11:38:28 följande:
    Hej tjejer en liten fråga till er, om ni kommer i håg då ni var så i början men jag har haft ett kraftigt illamående i över en vecka sen i går försvann det och inget i dag heller. I måndags var drt ok med alla tre hjärtanen men jag vet att det kan sluta slå direkt efter vul usch så orolig jag blir
    Jag kunde må så, illamående till och från vissa dagar värre och vissa dagar knappt alls, men jag behövde bara gå in i mataffären då så kom det igen typ. Du ska se att allt är bra.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma