• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Nu har jag vart på RUL och vet att allt är bra och vad för kön bebis har. BF på min födelsedag, lite kul men hoppas bebis får en egen födelsedag och det tror jag med tanke på att många inte föds just den dagen som är BF och dessutom är alla mina 3 äldre barn födda före BF.

Gravid v.18+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-05-23 18:55:22 följande:
    Nu har jag vart på RUL och vet att allt är bra och vad för kön bebis har. BF på min födelsedag, lite kul men hoppas bebis får en egen födelsedag och det tror jag med tanke på att många inte föds just den dagen som är BF och dessutom är alla mina 3 äldre barn födda före BF.
    MIn son är född på min födelsedag. Det var det bf vi hade räknat ut och inte det vi fått på RUL. Det är ju vi som är vuxna som tappar födelsedagen. Jag tycker själv att det är "viktigare" med sonens födelsedag. Så jag tycker personligen att det hade varit värre om han blivit född på storasysters födelsedag!
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-23 19:10:14 följande:
    MIn son är född på min födelsedag. Det var det bf vi hade räknat ut och inte det vi fått på RUL. Det är ju vi som är vuxna som tappar födelsedagen. Jag tycker själv att det är "viktigare" med sonens födelsedag. Så jag tycker personligen att det hade varit värre om han blivit född på storasysters födelsedag!
    Jag hade väl räknat ut att det skulle bli min födelsedag men jag tycker ändå att bebis ska ha egen födelsedag och inte mammas, så är jag även om min egen inte är uppförstorad nu längre som den var som liten.
  • Evve81

Telgebo: Jag har lagt ner det där med att fylla år. Kommer aldrig bli äldre än 27 år för så mycket fyllde jag när sonen föddes! Det gör mig absolut ingenting att vi har samma jag känner många som fått barn på sin födelsedag. Jag vidhåller att det varit värre om han fått storasysters eller någon annans. Kalaset har man ju liksom hemma hos oss för oss båda. Hela min släkt fyller år i den vevan.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-23 19:25:27 följande:
    Telgebo: Jag har lagt ner det där med att fylla år. Kommer aldrig bli äldre än 27 år för så mycket fyllde jag när sonen föddes! Det gör mig absolut ingenting att vi har samma jag känner många som fått barn på sin födelsedag. Jag vidhåller att det varit värre om han fått storasysters eller någon annans. Kalaset har man ju liksom hemma hos oss för oss båda. Hela min släkt fyller år i den vevan.
    Jag vill ändå att mitt barn ska ha en egen dag så jag hoppas på det och eftersom alla mina tre barn har fötts före BF, 15, resp 24 resp 13 dagar före så tror jag nog att det inte blir på BF dagen denna gång heller.
  • sugarrush

Jag föddes på BF-dagen! Så man kan aldrig vara säker.... Men hoppas din bebbe kommer någon annan dag Telgebo!

Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-05-23 20:01:32 följande:
    Jag föddes på BF-dagen! Så man kan aldrig vara säker.... Men hoppas din bebbe kommer någon annan dag Telgebo!
    Ok, jag känner knappt nån som är född på BF dagen och jag tror inte denna bebbs gör det, mina tre andra gjorde det inte så varför skulle denna vara punktlig, men kommer den på BF så gör den det och det blir bra det med, men sannolikheten är inte så stor att den gör det, men men
  • Evve81

Ja när bebis kommer kan man aldrig veta. En vi känner hade aldrig gått över tiden men med 4:e barnet gick hon över en eller 2 veckor. Själv är jag inställd på att gå över för jag har aldrig fått mina barn på bf utan efter

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-23 20:07:24 följande:
    Ja när bebis kommer kan man aldrig veta. En vi känner hade aldrig gått över tiden men med 4:e barnet gick hon över en eller 2 veckor. Själv är jag inställd på att gå över för jag har aldrig fått mina barn på bf utan efter
    Ok, vi får se helt enkelt. Har alltid haft hepatos så jag har blitt igångsatt och får jag samma skit igen så blir det induktion före BF.
  • 3 barns mamma84

Var är ni brudar o bebisar ?? saknar er ju

Beklagar STORT för er som inte kunde som dom inte orkade leva mer jag gråter för er.

Det är så att jag var gravid men TYVÄRR inte häller jag fick behålla ett ma här igen jag blir så arg jag blir så lessen så förbannad hjärtat mitt gråter !!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma