• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    jepp juste i oktober kommer vi till sverige igen då lär du fått sin sessa
    telgebo skrev 2011-05-25 10:57:27 följande:
    2 barns mamma84: Ja jag visst också det var väl jag som gav dig ledtråden via telefonen ju när du ringde mig ha ha.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • sugarrush
    Safireee skrev 2011-05-25 09:31:02 följande:
    Ska på RUL om några timmar. Är inte så nervös, mest glad och förväntansfull! Ska bli så kul att få se lillen igen! Håll tummarna för en schysst BM som vill visa oss könet! Glad
    Åh vad ROLIGT med RUL!!! Blir nästan lite avis, vill göra det igen! Det är ju så mysigt att se sin lilla bebis.
    Ska du fråga om könet?

2barnsmamma: ju fler rätt du har i gissningarna (du är ju grym ju!), desto mer vågar jag tro på din spådom, att jag skulle bära på en flicka! Är du fortfarande övertygad om att jag får en tjej?

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84

*Fnissar* goa du gumman ja du får en prinsessa du med som jag sagt innan

sugarrush skrev 2011-05-25 11:20:12 följande:
    Åh vad ROLIGT med RUL!!! Blir nästan lite avis, vill göra det igen! Det är ju så mysigt att se sin lilla bebis.
    Ska du fråga om könet?

2barnsmamma: ju fler rätt du har i gissningarna (du är ju grym ju!), desto mer vågar jag tro på din spådom, att jag skulle bära på en flicka! Är du fortfarande övertygad om att jag får en tjej?
  • sugarrush

Nu hemma från BM!
    Hade bara gått upp 4,5 kg, hade själv tippat på 6-7 kg så det var en trevlig överraskning. Bebisen var aktiv och låg på snedden och sparkade på dopplermikrofonen...  Hjärtslag kring 147-150 slag/minut.
    Mitt HB låg på 103, vilket var högre än sist.. då var det 99. Ändå äter jag TVÅ duroferon om dagen och dricker blutsaft. Men BM klagade inte, det var ju ändå bättre än sist!

Ska bli spännande att se om du har rätt 2barnsmamma!
    Kram på er!

Fjärde gången gillt?
  • Safireee

Nu har jag varit på RUL. Det var verkligen jättemysigt att se! Var nästan så att jag började gråta av lycka! Hjärta Min man frågade efter könet och hon letade, men kunde inget se eftersom hen låg så dumt med benen neråt och i vägen. Morr! Men hon försökte verkligen i alla fall, så det var ju bra. Blev flyttad 3 dagar bakåt, så det var ju inte så farligt. Var beredd på det iom att jag blev flyttad några dagar framåt på KUB. Så nu är jag på 18+2 istället för 18+5. 

• sugarrush

Grattis Safireee! Hihi, vilken blyg bebis, vad sött!

• 3 barns mamma84

Haha låter exakt som en pojk i magen

Safireee skrev 2011-05-25 14:48:31 följande:
    Nu har jag varit på RUL. Det var verkligen jättemysigt att se! Var nästan så att jag började gråta av lycka! Hjärta Min man frågade efter könet och hon letade, men kunde inget se eftersom hen låg så dumt med benen neråt och i vägen. Morr! Men hon försökte verkligen i alla fall, så det var ju bra. Blev flyttad 3 dagar bakåt, så det var ju inte så farligt. Var beredd på det iom att jag blev flyttad några dagar framåt på KUB. Så nu är jag på 18+2 istället för 18+5.
  • 3 barns mamma84

147-150 låter exakt som en prinsessa där ju och skönt att det såg bra ut och att du inte hade gått upp så mkt hur mkt äter du på en dag 24 tim ? Själv gick jag upp massor 24 kg med ebba och 25 kg med amadeus - fostervatten och stort barn så sa bm att jag gått upp bara 9 kg med elias gick jag upp 25 kg tror jag det var .. - fostervatten och stort barn hmm samma som Amadeus då

sugarrush skrev 2011-05-25 14:30:53 följande:
    Nu hemma från BM!
    Hade bara gått upp 4,5 kg, hade själv tippat på 6-7 kg så det var en trevlig överraskning. Bebisen var aktiv och låg på snedden och sparkade på dopplermikrofonen... Hjärtslag kring 147-150 slag/minut.
    Mitt HB låg på 103, vilket var högre än sist.. då var det 99. Ändå äter jag TVÅ duroferon om dagen och dricker blutsaft. Men BM klagade inte, det var ju ändå bättre än sist!

Ska bli spännande att se om du har rätt 2barnsmamma!
    Kram på er!
  • sugarrush

2barns: Ja, det känns faktiskt lite skönt att flera tecken pekar på flicka, nu har jag liksom ställt in mig på att det blir en tjej, men vem vet!

Jag äter ungefär som vanligt, fil o flingor och en macka till frukost, någon frukt på förmiddagen, lunch, 1-2 frukter på e.m och kanske någon liten chokladbit, rejäl middag och senare ev. lite flingor eller en macka innan läggdags. Det enda som skiljer sig mot mitt vanliga matintag är frukterna och nattmålet. Borde jag äta mer?

Känner mig så sjukt lättad och glad att jag och sambon äntligen lyckats enas kring en vagn! Äntligen!!!! Efter ett helt år av letande! Måste skynda mig att beställa innan han ändrar sig igen... hihi

• 3 barns mamma84

Ja du har rätt du borde ta och beställa vagnen innan karln din ändrar uppfattning haha SPRIIIING hahaha

Näh du äter lagom glöm bara inte att äta lite sallad också det e ju jätte gott

sugarrush skrev 2011-05-25 17:09:31 följande:
    2barns: Ja, det känns faktiskt lite skönt att flera tecken pekar på flicka, nu har jag liksom ställt in mig på att det blir en tjej, men vem vet!

Jag äter ungefär som vanligt, fil o flingor och en macka till frukost, någon frukt på förmiddagen, lunch, 1-2 frukter på e.m och kanske någon liten chokladbit, rejäl middag och senare ev. lite flingor eller en macka innan läggdags. Det enda som skiljer sig mot mitt vanliga matintag är frukterna och nattmålet. Borde jag äta mer?

Känner mig så sjukt lättad och glad att jag och sambon äntligen lyckats enas kring en vagn! Äntligen!!!! Efter ett helt år av letande! Måste skynda mig att beställa innan han ändrar sig igen... hihi
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma