• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Jag var in till akutgyn o fredags, blödde ju i onsdags och hade ju så ont i torsdags och sdr så jag åkte in till slut. Allt är bara bra, fullt ös på bebis har det vart sedan dess och det är världens sötaste lilla flicka som ligger i min mage, åhh jag fick ju se henne på UL i fredags.

Idag har jag gått 140 dagar så nu är det bara hälften kvar till BF, men jag föder nog garanterat innan BF, de endra har fötts före så jag tror nog min kropp sätter igång det själv innan typ runt v.38-39 nångång.

Gravid v.19+6 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Evve81

På mig har man ju inte tagit hinnorna någon gång eftersom barnen inte varit fixerade.... Med dottern var jag fullt öppen innan vattnet gick och det blir ju väldigt "pang på" när vattnet går och barnet åker ner. Så slutet har varit väldigt intensivt. Vilket var tur med sonen för det var nära att det blev akutsnitt..... Han kom ut i sista stund

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-05 19:11:29 följande:
    På mig har man ju inte tagit hinnorna någon gång eftersom barnen inte varit fixerade.... Med dottern var jag fullt öppen innan vattnet gick och det blir ju väldigt "pang på" när vattnet går och barnet åker ner. Så slutet har varit väldigt intensivt. Vilket var tur med sonen för det var nära att det blev akutsnitt..... Han kom ut i sista stund
    Konstigt, på mig har det tatt vattnet med alla tre och ingen har legat fixerad utan ruckbara iaf de 2 första barnen.
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-06-05 19:13:28 följande:
    Konstigt, på mig har det tatt vattnet med alla tre och ingen har legat fixerad utan ruckbara iaf de 2 första barnen.
    Dottern låg väldigt långt upp och sonen var nog också högt upp. Man tar inte vattnet för att det finns risk att navelsträngen kommer i kläm. Så har det varit för mig i alla fall!
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-05 19:56:33 följande:
    Dottern låg väldigt långt upp och sonen var nog också högt upp. Man tar inte vattnet för att det finns risk att navelsträngen kommer i kläm. Så har det varit för mig i alla fall!
    Okej men de tog hål på hinnorna med alla, med tredje fick doulan pressa ner medans BM tog hål på hinnorna.
  • kalmar brud

När blev ni gravida igen efter erat MF???

Jag började blöda igår kväll vecka 6 (5+2) och idag tog jag ett digitalt cb test för att kolla och det var negativt. Jag tog det dock INTE med morgon urin.

Men det är bara att inse att man får ta nya tag.

• needtobreathe

Hmm igår började ja blöda näsblod helt plötsligt, aldrig gjort innan, sen fick ja molvärk i magen o idag vaknade ja me metallsmak i munnen.. haha.. får se om mensen dyker upp denna månad eller icke.. metallsmaken kände ja 1v innan ja testade + me Devin.. men jaja den som lever får se! :)

• Safireee
    kalmar brud skrev 2011-06-06 08:36:47 följande:
    När blev ni gravida igen efter erat MF???

Jag började blöda igår kväll vecka 6 (5+2) och idag tog jag ett digitalt cb test för att kolla och det var negativt. Jag tog det dock INTE med morgon urin.

Men det är bara att inse att man får ta nya tag.
    Usch, inte kul kalmar brud! Hoppas det tar sig snart igen! 

Efter första missfallet tog det tio försök, andra gången gick det direkt (med missfall efter 2 veckor). Sen tog jag 3 månaders paus, försökte igen och fick nog supertidigt missfall BIM+1 (knappt synligt streck men massa symptom) och nästa månad plussade jag igen. Nu är jag i vecka 21. Så egentligen kan man säga att jag plussade fyra gånger på raken, men fick tre missfall varav jag inte riktigt räknar ett av dem. Första gången tog det dock lång tid, så det kan nog variera väldigt. Första barnet tog 5 månader att bli gravid med. 

Lycka till! Hjärta 
  • Safireee

Oj oj oj Sofy! Ja, den som lever får se!

Vad snabbt ni fått tillbaka mensen, du och tvåbarnsmamma84. Förvånad Själv fick jag min mens när jag slutade amma helt efter 1 år och 7 månader. Hoppas den håller sig borta lika länge igen. Cool

• needtobreathe
    Safireee skrev 2011-06-06 09:25:56 följande:
    Oj oj oj Sofy! Ja, den som lever får se!

Vad snabbt ni fått tillbaka mensen, du och tvåbarnsmamma84. Förvånad Själv fick jag min mens när jag slutade amma helt efter 1 år och 7 månader. Hoppas den håller sig borta lika länge igen. Cool
    Hahaha, de vore ju dock liiiite väl tätt mellan dom små.. 10 månader.. men jaja ;) Vi är inte där än, haha.

Joo men ja ammade ju bara 1 vecka, sen slutade jag.. han kunde ju inte ta bröstet pga hans tungband, han fick aldrig rätt grepp o orkade inte suga.. kanske därför ;) Men den kom tillbaka 28 dgr efter förlossningen.. skoj ;) Hade gärna vart utan längre..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma