• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Ächs då gumman 4000g går ska du se detta klarar du gumman har du inte hört att barn blir större o större

maria204 skrev 2011-06-04 13:18:23 följande:
    FörvånadHerregud! Då har barnen ökat med 1kg per graviditet, precis som min rektor trodde. (Folke 2130g, Einar 3100g och XXX 4000). Det lär ju inte bli ett fjärde barn i den här familjen i så fall. Flört
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Din kommer att väga 3,900g gissar jag på

Evve81 skrev 2011-06-04 15:43:15 följande:
    Skönt att man inte är ensam om att känna sig som en valross......... Jag ser framemot när bebis kommer. Nu är vi på minisemester. Det enda barnen får i sommar men vi ska försöka ordna så att vi kan göra lite hemma och utnyttja när det händer saker i närområdet.

gisses vd obekvämt det är att åka bil numera.......... Man lär så länge man lever

Maria: Hjärtljuden på min bebis har också varierat mellan 139 och 150 tror jag det var sist. Så det ska bli spännde att se vad det är. Om min bebis väger 4 kg kommer jag jubla Jag är lovad igångsättning om den väger 4 kg 12 juli

Nu ska vi snrt ut på restaurang och äta middag. Ska bli otroligt gott!
  • 3 barns mamma84

När jag blir gravid igen om 100 år haha vi säger om 2 år ''fnissar'' så kommer jag få ut honom/henne 2 veckor innan BF igen så jag e tacksam slippa gå till BF dagen + övertid

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-04 16:56:50 följande:
    Din kommer att väga 3,900g gissar jag på
    Jag hoppas VERKLIGEN du har rätt Den vägde 1500g i v 28........

Imorgon har jag 8veckor till bf! Vr tar tiden vägen då??? Känns som att tiden går superfort! Vi har varit ute och ätit en SUPERGOD middag idag. Det är härligt med semester!
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-06-04 18:01:29 följande:
    Jag hoppas VERKLIGEN du har rätt Den vägde 1500g i v 28........

Imorgon har jag 8veckor till bf! Vr tar tiden vägen då??? Känns som att tiden går superfort! Vi har varit ute och ätit en SUPERGOD middag idag. Det är härligt med semester!

Då borde hon vara så pass perfekt att förlossningen kommer vara utan igångsättning

OM du skulle få igångsättning är MITT råd att du säger till barnmorskan att dom får ha en bra nivå på droppen att den inte blir för kraftigt. Bara ett råd från mig ! Jag blev ju igångsatt på slutet och fick en nivår som heter duga !! den var så kraftig att mina värkar var okontrollerade och då var det så att jag svimmade och tappade bort mig själv och ebba kom ut med sugklocka och nära akutsnitt henns hjärta gick ju ner.

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-04 22:19:24 följande:

Då borde hon vara så pass perfekt att förlossningen kommer vara utan igångsättning

OM du skulle få igångsättning är MITT råd att du säger till barnmorskan att dom får ha en bra nivå på droppen att den inte blir för kraftigt. Bara ett råd från mig ! Jag blev ju igångsatt på slutet och fick en nivår som heter duga !! den var så kraftig att mina värkar var okontrollerade och då var det så att jag svimmade och tappade bort mig själv och ebba kom ut med sugklocka och nära akutsnitt henns hjärta gick ju ner.

Ja alltså jag hoppas ju att det inte behövs igångsättning utan att det får komma igång av sig självt. Fast det viktigaste är ju att bebisen kommer ut frisk och kry. Men som sagt så får bebis gärna komma före bf men det får man ju inte välja heller!
  • sugarrush

Undrar hur Pancakes har det med sin lilla bebis?

Själv har jag det så otroligt härligt, är på minisemester i Stockholm men min underbara sambo. Solen skiner och bebisen sparkar hårt och tydligt flera gånger om dagen. Men det gör inte ont, den sparar säkert på krafterna tills den når upp till revbenen..!

Känns skönt att närma sig vecka 25 också, då de flesta bebisar kan räddas OM något skulle hända.

Känner ni andra igen att magen blir spänd och gör lite ont när man är mycket kissenödig? Nästan som om urinblåsan inte får plats. Blir kissenödig väldigt ofta nuförtiden (v.24) och ibland tror jag att jag har sammandragningar, men det visar sig ofta att jag bara behövde gå och kissa....!

• 3 barns mamma84

Idag 5 juni gick vattnet för mig när jag väntade Ebba härliga tider att minnas kl 23.00 hihi

Imorgon 6 juni åkte jag in kl 09.00 värta värkarna och kl 10.00 åkte jag in och var öppen 4 cm

På Tisdag föddes ebba kl 01.47 7 juni herregud vad tiden går fort

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-04 22:19:24 följande:

Jag fick värkdropp med första på slutet (igångsätttning) fick EDA när jag var öppen 9 cm, sonen låg högt upp så jag fick EDA s jag skulle hinna vila och samla kraft inför utdrivningsskedet. Mina värkar dog ut så jag hade krystkänsla i 4 timmar att det liksom tryckte på som man ville bajsa typ.

Med min första dotter, också igångsättning så fick jag också dropp sista minuten då BM trodde att det behövdes då jag hade värkar sällan men jag fick ut henne ändå.

Med trean också ingångsättning så behövdes inget dropp. De har tatt hål på hinnorna varje gång och så har värkarna satt igång ordentligt, värkstorm utan dess like, så fort en värk börjar sjunka från toppen så kommer nästa, hinner ju inte vila nåt emellan utan det är bara att gilla läget. Men fort går det, öppen 10 cm på 1-2 timmar.
    Gravid v.19+6 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma