• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Safireee: Jag får också sammandragningar när jag rör mig och jag tror inte det är farligt. Har aldrig kollat upp det. Det är mest obehagligt. Däremot väljer jag numera att inte promenera så mycket och röra mig en massa. Jag åker alltid bil till jobbet nu fast jag bara har 500m dit. Dock blir det ju 2km innan jag lämnat barnen. Jag väntar ju nr 3 och med ettan hade jag inga sammandragningar alls, med sonen hade jag sammandragningar och nu är det värre än någonsin.

• sugarrush

Safireee, försök att eliminera så mycket av motionen som möjligt tills det blir bättre. Vila mycket. Lyft inget tungt. Det sade min läkare när jag åkte in och kollade upp mina sd förra veckan. Kram!

• Muffe

Ser att ni pratar om sammandragningar, jag hade massa (så fort jag rörde mig men även när jag vilade) från v 25 ungefär. inget farligt sa bm, men dottern föddes 2 veckor för tidigt, kan ju ha ett samband..

Sugar- hur är det med dig? Länge sen vi hördes känns det som

• sugarrush

Sötfilur,, det är bra med mig! Är på väg till Stockholm på en mysig weekend, jag och sambon. Ska försöka ta det lite lugnt dock, har insett att man inte orkar riktigt lika mkt som vanligt nu... Läkarna hittade iaf till slut att jag hade svamp! Skönt, då fick man äntligen en förklaring till obehaget - och behandling!

Hur mår du? Hur är det med söta dottern? Ja, det var länge sedan, saknar dig!

• sugarrush

Det kliade som satan. Mycket flytningar emellanåt. Ev var det även den som gjorde livmodern irriterad så att den gjorde ont.

• telgebo

Nån som hört från Pancakes?

Jag har börjat få sammandragningar nu, hade sjukt mycket sånt senaste graviditeten, kunde inte ens stå upp utan då hade jag en konstant sammandragning hela tiden magen var stenhård. Nu kommer det bara lite grann när jag rör mig, såklart det känns men gör inte så ont att man dör direkt.

Gravid v.19+3 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Evve81
    sugarrush skrev 2011-06-02 17:23:40 följande:
    Det kliade som satan. Mycket flytningar emellanåt. Ev var det även den som gjorde livmodern irriterad så att den gjorde ont.
    Ja egentligen ska man ju kontakta sjukvården när man får flera på ett halvår men jag har ALDRIG såna problem när jag inte är gravid så jag väntar tills jag ska till bm på tisdag och få järnsprutan då ska jag prata med henne.

Nu ska jag sätta lite morötter!
  • sugarrush

Prommis, jag fick en receptbelagd tablett, som man bara tog en gång och sedan skulle det försvinna. Väldigt bekvämt får man säga, hoppas det funkar nu. Har du testat ngt receptbelagt preparat?

• Evve81
    sugarrush skrev 2011-06-02 20:00:43 följande:
    Prommis, jag fick en receptbelagd tablett, som man bara tog en gång och sedan skulle det försvinna. Väldigt bekvämt får man säga, hoppas det funkar nu. Har du testat ngt receptbelagt preparat?
    Nej men försvinner det inte nu så antar jag att jag måste det. Ska prata med bm på tisdag när jag ska til henne!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma