• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

2barnsmamma: Vad tråkigt med MA

Idag är min lediga dag oh det känns skönt! Igår em hade jag fruktansvärt ont i magen. Var som om någon körde en kniv i högersidan på mig. Var ytterst nära att åka hem från jobbet men när jag bestämt att åka hem visade det sig att vi bara var 2 som jobbade så jag kunde inte lämna då dessutom släppte det sedan. Bebis rör sig och så så jag undrar vad det var. Först hann jag tänka blindtarmen men det var det nog inte. Eller om det var tarmarna eller ligamenten.... Ska till bm imorrn så jag ska fråga henne då. Egentligen kanske man borde ringa förlossningen/sjukvårdupplysningen  om det blir sådär igen. Det var i alla fall inte sammandragningar.... Otäckt var det i alla fall!

Imorgon ska jag till BM och göra glukosbelastning, få järnspruta och så tror jag att det är besöket man gör vid 28 veckor. Iofs är jag i v 31 nu men det är ju det besöket jag ska göra i alla fall.... Sedan ska jag jobba och därefter ska vi på fest med jobbet En fullspäckad fredag. PÅ lördag ska vi till en kompis och då ska jag köpa babysittern vi behöver till bebisen!

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-25 23:05:38 följande:

iiiiih hahaha det e ju det men jag måste bara jag kommer puss och krammas och sniffa in ''ungdommen''

Haha ja men då kommer hon tidigare.

Jag har inte haft det lätt haha barnen har velat stanna kvar där men fått komma ut med ''våld'' som sagt Första v 41+1 Andra 41+2 och Tredje ville oxå stanna kvar men fick inte utan var tvungen o komma v 37+5

Vi får se när hon föds, men jag tror nog att det blir före BF även om alla mina äldre barn har kommit ut tidigare pga induktion=igångsättning pga den där jädra hepatos som jag verkligen hoppas slippa denna gång. Skulle vara skönt att få ha en normal graviditet och en förlossning som startar av sig självt. Alla säger att en ingångsatt förlossning gör så mycket ondare men jag har ju inget att jämföra med. Det jobbiga bara med igångsatta är att mina förlossningar då har varit värkar utan paus utan värkstormar och jag har öppnat mig rekordfort så det vore ju kul att veta hur en förlossning som startar spontant känns om jag får värkstorm då med eller inte.

Vore kul om vi kunde ses då när du kommer till sverige beroende på hur man mår och om man kommit hem från BB ändå.
    Gravid v.18+3 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Pancakes

Hej tjejer!

Här är jag ifall ni undrat! Har flyttat in i huset de senaste veckorna och det har varit väldigt fullt upp och har inte installerat datorn osv så jag har varit lite avskärmad från omvärlden. Det där med att ta det lugnt innan bebisankomst har jag visst inte riktigt följt... Men roligt är det och stormtrivs i huset och barnrummet är redo för bebisen nu. Den har fortfarande inte vänt sig och det är rätt kört tror läkarna. BF igår och på måndag är jag inbokad för kejsarsnitt. Lite läskigt med det känns ändå bra nu. Har vant mig vid tanken.

Hur mår ni allihop?

Kramar!

• färnik

Åh, jag har undrat så om din bebis redan kommit pancakes! Trodde de skulle vilja ta den lite före BF iom att du ska snittas, men tydligen inte. På måndag blir det bebis, härligt! Stort lycka till!

• 3 barns mamma84

Oj oj oj shiiiiiiiit du har din bebis snart hos er om 2 dagar !!!!!!! Herre min jesus fan vad underbart. Men varför snitt?? Hur e det i nya huset? Hur känns det med allt nu? Kram

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Evve81

Pancakes:Varför snitt? Har du nog skrivit men jag har glömt. Du måste berätta om det sedan för jag är aningens rädd att det ska bli snitt här med. Bebis ligger så  bra med huvudet åt fel håll.....

Idag har vi köpt lite bebisgrejor. Eller tvättlappar och våtservetter. Jag som brukar älska att shoppa tycker numera mest att jag direkt blir alldeles kallsvettig och trött...... I alla fall kan jag berätta att kappahl hade alla bhar för 99 kr så jag har köpt mig 2 st amningsbhar idag.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-28 17:00:47 följande:
    Pancakes:Varför snitt? Har du nog skrivit men jag har glömt. Du måste berätta om det sedan för jag är aningens rädd att det ska bli snitt här med. Bebis ligger så  bra med huvudet åt fel håll.....

Idag har vi köpt lite bebisgrejor. Eller tvättlappar och våtservetter. Jag som brukar älska att shoppa tycker numera mest att jag direkt blir alldeles kallsvettig och trött...... I alla fall kan jag berätta att kappahl hade alla bhar för 99 kr så jag har köpt mig 2 st amningsbhar idag.
    Vad jag förstår så ska Pancakes snittas för att bebis inte ligger med huvudet ner, men jag kan ha fel.
    Gravid v.18+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • maria204

Vad kul att höra ifrån dig Pancakes! Jag håller tummarna på måndag. Vad häftigt att veta vilken dag bebisen kommer!

Själv var jag på Spec-vården för en vecka sedan. TUL+undersökning av livmodertappen. Bebisen är normalstor (drygt 1900g då). Skönt! Livmodertappen var normallång, men hade börjat glipa liite, alltså börjat utplånas. Det kunde ta flera veckor innan den var helt utplånad, men man vet aldrig. Jag behöver i alla fall inte komma på fler kontroller, eftersom jag har gått så långt nu. Det är ingen direkt fara  för bebisen om den skulle födas nu. Jag är i v. 33+2 idag.  

Det är tungt nu. Jag sover sämre, har fått tillbaka lite av illamåendet och benen svullnar. Men snart, snart är det sommarlov!!! 

• FruW

Åh spännande Pancakes, lycka till vännen!!

Kram från mig

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma