• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-29 16:48:52 följande:

Trevlig morsdag till er alla
    Detsamma vännen!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-05-28 11:55:15 följande:
    Hej tjejer!

Här är jag ifall ni undrat! Har flyttat in i huset de senaste veckorna och det har varit väldigt fullt upp och har inte installerat datorn osv så jag har varit lite avskärmad från omvärlden. Det där med att ta det lugnt innan bebisankomst har jag visst inte riktigt följt... Men roligt är det och stormtrivs i huset och barnrummet är redo för bebisen nu. Den har fortfarande inte vänt sig och det är rätt kört tror läkarna. BF igår och på måndag är jag inbokad för kejsarsnitt. Lite läskigt med det känns ändå bra nu. Har vant mig vid tanken.

Hur mår ni allihop?

Kramar!
    Åh så spännande! STORT lycka till imorrn (om nu inte knodden redan tittat ut )
    Tänker på dig!
    Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Pancakes: Stort lycka till imorgon!

2barnsmamma: Det samma till dig!

Jag känner mig nästan säker på att bebis inte kommer vända sig utan att det blir snitt men jag hoppas ju fortfarande så vi får väl se hur det blir! Maken skulle nog tycka det var saksamma hur bebisen kommer ut. Vid ett snitt blir det kanske inte lika jobbigt för honom som det förmodligen är att stå på sidan vid en förlossning.... Men jag vill ju helst ha en vanlig förlossning om det är möjligt men man vet ju aldrig. Inte så att jag är motståndare till snitt för blir det så är det ju bara att gilla läget liksom..... Det som skulle kännas jobbigt är ju att man inte får vara med bebis efteråt eller får man det????

• 3 barns mamma84

Självklart får du vara hos bebisen efteråt

När jag fick didos fick jag inte utan jag fick sniffa på honom lite ge honom en puss och sen gick han iväg med sambon och bm till ett annat rum + vägning och mättning och till förlossningsrummet (vårt rum) och jag utan för op rummet i uppvakningen i 4 timmar. Sen fick jag träffa dom igen när jag kom ner Men detta var i sverige.

När jag fick elias så var det härligt elias kom ut och jag fick se honom komma ut men sen så hade han inte luft så han blev masserad och fick lustgas för att kunna andas igen själv läskigt som fan och han var så tyst så tyst men allt gick jätte bra ska du veta och när allt var klart fick vi vår sötnos till oss där låg han på mitt bröst och vi var så lyckliga !! sen sydde dom igen mig hihi sen rullade vi in till op rummet en förlossningsrum och där låg jag i sängen i 4 timmar sambon med mig och lilla elias låg i sin säng + hos mig och sambon matade honom Sen vägning och mättning osv osv men han var alltid hos oss det var helt magist !!!
    Detta var i danmark

Evve81 skrev 2011-05-29 19:42:01 följande:
    Pancakes: Stort lycka till imorgon!

2barnsmamma: Det samma till dig!

Jag känner mig nästan säker på att bebis inte kommer vända sig utan att det blir snitt men jag hoppas ju fortfarande så vi får väl se hur det blir! Maken skulle nog tycka det var saksamma hur bebisen kommer ut. Vid ett snitt blir det kanske inte lika jobbigt för honom som det förmodligen är att stå på sidan vid en förlossning.... Men jag vill ju helst ha en vanlig förlossning om det är möjligt men man vet ju aldrig. Inte så att jag är motståndare till snitt för blir det så är det ju bara att gilla läget liksom..... Det som skulle kännas jobbigt är ju att man inte får vara med bebis efteråt eller får man det????
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Safireee
    Evve81 skrev 2011-05-29 19:42:01 följande:
    Det som skulle kännas jobbigt är ju att man inte får vara med bebis efteråt eller får man det????
    Det beror lite på vilket sjukhus man ligger. På t ex Östra sjukhuset i Gbg där jag har snittats finns ett särskilt rum på uppvaket där familjen kan vara tillsammans (med en halv vägg och gardiner för och lite avskilt från övrigt uppvak där t ex de som gjort abort ligger). Men ofta är det ju så att man får vara själv eller bara med pappan under uppvaket, det kan ta omkring 2-3h.

Själv så blev jag oplanerat sövd när jag skulle sys ihop så jag sov de första 4 timmarna, så jag kunde ändå inte vara med min dotter. Obestämd Men men, det var ju värre för min man som fick sitta och vänta på att jag skulle vakna. Jag sov ju som sagt, så tiden gick fort! Flört

Men hoppas att din bebis vänder sig så att du kan få göra vaginal förlossning eftersom du helst vill det. (själv ska jag nog göra snitt igen pga psykiska-medicinska skäl).

PANCAKES: Tänker på dig idag och hoppas att allt går strålande!  
  • 3 barns mamma84

HjärtaPancakes antagligen ligger du inne på förlossningsrummet och väntar på att ni ska komma till op rummet eller så har ni redan fått er bebis till er STORT grattis på stora dagen idag gumman !! Tänker på er MASSOR

• 3 barns mamma84

Med amadeus sov jag hela tiden var så trött och frös som en gris.

Med elias haha jag var så glad och pigg och var vacken hela tiden och bara väntade på att få komma ur katertern och droppen haha

Safireee skrev 2011-05-30 10:09:32 följande:
    Det beror lite på vilket sjukhus man ligger. På t ex Östra sjukhuset i Gbg där jag har snittats finns ett särskilt rum på uppvaket där familjen kan vara tillsammans (med en halv vägg och gardiner för och lite avskilt från övrigt uppvak där t ex de som gjort abort ligger). Men ofta är det ju så att man får vara själv eller bara med pappan under uppvaket, det kan ta omkring 2-3h.

Själv så blev jag oplanerat sövd när jag skulle sys ihop så jag sov de första 4 timmarna, så jag kunde ändå inte vara med min dotter. Obestämd Men men, det var ju värre för min man som fick sitta och vänta på att jag skulle vakna. Jag sov ju som sagt, så tiden gick fort! Flört

Men hoppas att din bebis vänder sig så att du kan få göra vaginal förlossning eftersom du helst vill det. (själv ska jag nog göra snitt igen pga psykiska-medicinska skäl).

PANCAKES: Tänker på dig idag och hoppas att allt går strålande!
  • Muffe

Åh spännande att få en uppdatering om Pancakes, jag tror de får en pojke

• Safireee

Hej hur har ni det? Ska bli härligt med långledigt nu.

Tänkte höra om nån av er har sammandragningar många gånger varje dag? Jag har börjat få det senaste veckan och är lite osäker på när det börjar bli farligt och inte. Det rör sig om kanske 10 st per dag och de gör inte särskilt ont, det är mest obehagligt. Det kommer nästan bara när jag rör mig. 
    Med dottern hade jag nog inte en enda sammandragning som jag kände av, kommer inte alls ihåg den här känslan.

Om jag förstått det rätt så ska det kollas upp när det är väldigt många eller när de gör ont. Att det då finns risk för förtidig förlossning. Att man kan bli sjukskriven och se om det hjälper. Jag har ju ett väldigt stillasittande jobb, så för mig kommer det mest när jag cyklar, städar, hämtar/lämnar på förskolan och sådär. Funderar på att lägga ner cyklandet nu. Verkar få mer foglossning och SD av det. Obestämd Blir lite jobbigt bara, för då kommer jag inte kunna hämta/lämna på förskolan på något bra sätt (15 minuters promenad). (gör det 5-6 ggr i veckan och min man 4-5 ggr i veckan enligt ett schema vi har). Vi har ingen bil och det finns ändå inga bra parkeringar som inte kostar multum vid mitt jobb. 

Jaja, det får lösa sig på något sätt. Bebisen först! (Kanske ska fixa en moppe med barnstol eller nåt? Cool

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma