Plus igen efter mf/ma
Färnevik;Kram till dig!
Förstår din oro helt! Men jag tror absolut inte de är ngn fara. Minskad fostervattenmängd behöver inte betyda nånting, det återbildas ju hela tiden. Och hade de varit något avvikande hade man kallat dig på återbesök! (Däremot måste ju läkare alltid dokumentera det dom ser och minsta avvikelse, utan att det behöver vara ngt allvarligt fel eller fel överhuvudtaget. Och mängden vatten kan diffa mycket på olika personer, så om vi säger att du hade 1 l sist, och nu har 0,9 dl.. då har det ju minskat för DIG men är fortfarande normalt inom intervallet - förstår du? Medan jag kanske har 0,6 dl fostervatten vilket då är mindre än dig men att det inte minskat - dock fortfarande helt ok! ..) +10 på TUL är ju bara bra, då växer hon ju som hon ska därinne och RUL visade ju inte på några konstigheter med njurar osv? Ang hjärtljuden så är dom högre i början enligt min BM för då blir dom mer irriterade över dopplern, lite senare i graviditeten bryr dom sig inte längre och dom går då ner lite. Om dom vilar är det oftast lägre också :)
Min lilla grabb hade först 157, sen 154, sen 155 och när vi va inne på förlossningen va dom jättehöga men då var ju jag jättestressad också. Men annars verkar han alltid ligga högt, vare sig han är vilande eller inte - men han brås väl på mig som är nästintill takykard med puls över 100 jämt ;) Jag skulle inte oroa mig över det alls!
Låter bra med igångsättning. Jag ska på förlossningsplanering nästa fredag, här är ju min koagulations + smärtläkare inne på igångsättning efter 36+0 om jag inte mognat innan det, men vi får se vad som bestäms!